Programy rządowe dla rodzin

Opłata ponoszona przez rodzica za pobyt dzieci w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna to miesięczna opłata z uwzględnieniem przyznanych zniżek. Do opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna nie wlicza się opłaty za wyżywienie.

Złóż wniosek do ZUS przez swój bank albo przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, albo portal Emp@tia.

Jeśli złożyłeś już wniosek i chcesz:

  • skorygować wniosek - złóż elektronicznie nowy wniosek o świadczenie z prawidłowymi danymi
  • dołączyć załącznik do wysłanego wniosku - zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i skorzystaj z funkcji Uzupełnij wniosek, wybierz wniosek o który wnioskujesz, a następnie szczegóły Twoich wniosków.

Świadczenia aktywni rodzice w pracy i aktywnie w domu nie przysługują obywatelom Ukrainy, którzy przybyli do Polski w związku z działaniami wojennymi.

Świadczenie aktywnie w żłobku przysługuje obywatelom Ukrainy, którzy przybyli do Polski w związku z działaniami wojennymi, jeżeli przebywali legalnie w Polsce jako osoby ze statusem „UKR” nieprzerwanie przez okres co najmniej 365 dni. Dotyczy to również dziecka obywatela Ukrainy, które ma status „UKR”.

Tak. Kiedy wypełniasz wniosek w serwisie CA24 eBank niektóre Twoje dane podstawiają się we wniosku, są to między innymi: imię, nazwisko, PESEL, numer konta w naszym banku i Twój adres e-mail - jeśli mamy go w systemie (podałeś nam go wcześniej). Te dane przekazujemy razem z wnioskiem do urzędu w Twoim mieście lub gminie, który będzie rozpatrywał Twój wniosek.

Nie przekazujemy żadnych innych danych z Twojego konta, ani informacji z jakich usług i produktów korzystasz.

Tak, ale tylko w zakresie obsługi wniosków w serwisie CA24 eBank. Szczegółowe informacje są dostępne w zakładce Reklamacje na stronie Programu 800+.

Tak, wniosek można złożyć w serwisie CA24 eBank. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie Programu 800+.

Podczas składania wniosku w CA24 eBank, podstawiamy dane, które są wymagane we wniosku. To między innymi: Twoje imię, nazwisko, PESEL, numer konta w naszym banku i Twój adres e-mail - jeśli mamy go w systemie (podałeś nam go wcześniej). Dzięki temu nie musisz ich wpisywać. Te dane przekazujemy razem z wnioskiem do urzędu miasta lub gminy, który będzie rozpatrywał Twój wniosek.

Nie przekazujemy żadnych innych danych z Twojego konta, ani informacji z jakich usług i produktów korzystasz.

Nie. Przyznanie dofinansowania nie wymaga wydania formalnej decyzji. Informację o przyznaniu dofinansowania dostaniesz na swój profil na PUE ZUS i na e-maila. O dofinansowaniu na każde dziecko dostaniesz oddzielną informację.

Jeśli ZUS odmówi Ci dofinansowania - wyda decyzję. Dostaniesz ją na swój profil na PUE ZUS. Informację o tym, że na Twoim profilu na PUE ZUS jest decyzja, dostaniesz też na e- maila i numer telefonu, który podasz we wniosku.

Jeśli złożyłeś/złożyłaś wniosek przez bankowość elektroniczną CA24 eBank albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) dostaniesz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość dostaniesz z adresu [email protected].

Informacja pojawi się na Twoim profilu na PUE ZUS w zakładce Dofinansowanie do żłobka » Szczegóły Twoich wniosków po przetworzeniu wniosku - może to trwać do 48 godzin.

Wniosek złożony przez PUE ZUS jest w zakładce Dokumenty i wiadomości » Dokumenty wysłane.

W programie Aktywny Rodzic są 3 rodzaje świadczeń:

  • aktywni rodzice w pracy,
  • aktywnie w żłobku,
  • aktywnie w domu.

W danym miesiącu na jedno dziecko możesz dostać tylko jedno z wybranych przez siebie świadczeń.

Każde z trzech świadczeń z programu Aktywny Rodzic możesz łączyć z innymi świadczeniami wypłacanymi na dzieci, np. ze świadczeniem z programu Rodzina 800+ czy Dobry Start.

Niestety nie. Musisz złożyć wniosek o świadczenie Rodzina 800+ bezpośrednio w ZUS, który zajmuje się obsługą wniosków w tym programie.

Tak, ale tylko w zakresie obsługi wniosków w serwisie CA24 eBank. Szczegółowe informacje są dostępne w zakładce Reklamacje na stronie Programu "Dobry Start" .

Niestety nie. Żeby złożyć wniosek o świadczenie w banku (Rodzina 800+, Dobry Start, Aktywni rodzice w pracy, Aktywnie w żłobku, Aktywnie w domu) musisz mieć PESEL dziecka. Jeśli dziecko nie ma numeru PESEL, możesz złożyć wniosek w ZUS.

Składanie wniosków do Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego było możliwe do 30 września 2024 r. Od 1 października 2024 roku świadczenie aktywnie w domu zastąpiło Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO) - możesz złożyć wniosek o uzyskanie tego świadczenia.

Składanie wniosków o dofinansowanie pobytu w żłobku było możliwe do 30 września 2024 r. Od 1 października 2024 roku świadczenie aktywnie w żłobku zastąpiło dofinansowanie pobytu w żłobku – możesz złożyć wniosek o uzyskanie tego świadczenia.

Potwierdzenie złożenia wniosku wystawiamy Ci po tym, jak wypełnisz i wyślesz wniosek w CA24 eBank. Potwierdzenie oznacza, że przyjęliśmy wniosek do przesłania do ZUS. Potwierdzenie udostępniamy Ci cały czas w CA24 eBank - w górnym menu wybierz Oferta i umowy> Inne sprawy. Potwierdzenie złożenia wniosku może mieć kilka statusów:

  • przetwarzany - trwa przesyłanie wniosku do systemu ZUS,
  • dostarczony - wniosek został przesłany do systemu ZUS,
  • błąd dostarczenia - wniosek nie został dostarczony do ZUS. Wyślij go jeszcze raz.

Statusy potwierdzenia złożenia wniosku mogą się zmieniać raz na dobę.

Statusy potwierdzenia złożenia wniosku mogą się zmieniać raz na dobę. Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) dostaniesz w momencie, gdy Twój wniosek trafi do ZUS. Nadawcą będzie [email protected] i dostaniesz je na adres mejlowy, który podałaś/podałeś we wniosku.

Tak, żeby złożyć wniosek o świadczenie w naszym systemie, musisz być naszym klientem, tzn. musisz mieć u nas konto dla osób fizycznych (jako posiadacz lub współposiadacz) i dostęp do serwisu CA24 eBank.

Nie, nie musisz składać nowego wniosku, jeśli masz przyznane dofinansowanie po 30 września 2024 r. Jeśli chcesz zmienić dofinansowanie pobytu w żłobku na świadczenie aktywnie w żłobku, wtedy musisz złożyć nowy wniosek.

Nie, nie musisz składać nowego wniosku, jeśli masz przyznane dofinansowanie po 30 września 2024 r. Jeśli chcesz zmienić RKO na świadczenie aktywnie w domu, wtedy musisz złożyć nowy wniosek.

Jeśli źle wypełniłeś wniosek i już go wysłałeś - nie możesz go już poprawić, ani uzupełnić. Trafił już do ZUS. Żeby skorygować błąd lub uzupełnić informacje we wniosku możesz:

  • poczekać, aż ZUS wyśle do Ciebie prośbę o korektę lub uzupełnienie,
  • możesz sam skontaktować się z ZUS i ewentualnie przyśpieszyć korektę,
  • możesz wysłać kolejny wniosek - z poprawnymi danymi, wówczas ZUS rozpatrzy tylko ostatni wniosek, a w razie potrzeby skontaktuje się z Tobą.

Świadczenie dobry start przysługuje do ukończenia:

  • przez dziecko lub osobę uczącą się 20. roku życia,
  • przez dziecko lub osobę uczącą się 24. roku życia - w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

Świadczenie dobry start przysługuje także w przypadku ukończenia:

  • 20. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 20. rok życia,
  • 24. roku życia przez dziecko lub osobę uczącą się przed rozpoczęciem roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko lub osoba ucząca się kończy 24. rok życia - w przypadku dzieci lub osób uczących się legitymujących się orzeczeniem o niepełnosprawności.

W przypadku dziecka biorącego udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych, świadczenie dobry start przysługuje nie wcześniej niż od roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy 7. rok życia.

Świadczenie dobry start nie przysługuje:

  • na dziecko, które:
    • uczęszcza do przedszkola,
    • realizuje roczne przygotowanie przedszkolne w tzw. zerówce w szkole podstawowej, w przedszkolu lub w innej formie wychowania przedszkolnego,
  • jeżeli dziecko lub osoba ucząca się zostały umieszczone w domu pomocy społecznej, schronisku dla nieletnich, zakładzie poprawczym, areszcie śledczym, zakładzie karnym, szkole wojskowej lub innej szkole, jeżeli instytucje te zapewniają nieodpłatnie pełne utrzymanie,
  • studentom.

Nie. Przyznane świadczenie jest zwolnione od podatku. Nie będzie też podlegało egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.

Wysokość przyznanego świadczenia zależy od oceny sytuacji osoby wnioskującej i jej rodziny. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.

Wniosek "Dobry Start" składa jeden z rodziców.

Wyjątek stanowi sytuacja, gdy dziecko, zgodnie z orzeczeniem sądu, jest pod opieką naprzemienną obydwojga rodziców rozwiedzionych, żyjących w separacji lub żyjących w rozłączeniu, sprawowaną w porównywalnych i powtarzających się okresach, kwotę świadczenia dobry start ustala się każdemu z rodziców w wysokości połowy kwoty przysługującego świadczenia dobry start, czyli 150 zł.

Nie informujemy o statusie wniosku, bo - po tym jak prześlemy go do ZUS-u, nie mamy o nim żadnych informacji. Informacje o Twoim wniosku możesz dostać w ZUS-ie.

Po złożeniu wniosku ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS. Jeśli nie - Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.

Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek). Zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i przejdź do zakładki odpowiedniego świadczenia.

Do wniosku możesz dodać załączniki o określonych parametrach:

  • format załączników to JPG, PNG lub PDF
  • maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 1MB
  • maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5 MB
  • nazwy załączników nie mogą zawierać polskich znaków, znaków specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.

Jeśli masz inny problem przy dodawaniu załączników do wniosku zadzwoń do nas.

Wniosek o świadczenie do programu rządowego mogą złożyć tylko osoby, które mają u nas konto osobiste i dostęp do serwisu CA24 eBank. Nie wyklucza to, że dana osoba może zostać naszym klientem i skorzystać z możliwości złożenia wniosku.

Jesteśmy zobowiązani potwierdzić Twoją tożsamość, jeśli konto założyłeś/założyłaś zdalnie. Przyjdź do naszej dowolnej placówki z dokumentem tożsamości przed złożeniem wniosku.

Jeśli będziesz mieć jakiekolwiek pytania o złożenie wniosku zadzwoń do nas.

Wniosek o świadczenie w programie Aktywny Rodzic w serwisie CA24 eBank mogą złożyć tylko klienci, którzy mają nasze konto osobiste, jako posiadacze lub współposiadacze i mają dostęp do serwisu CA24 eBank. Nie wyklucza to, że dana osoba może zostać naszym klientem i skorzystać z możliwości złożenia wniosku.

Jesteśmy zobowiązani potwierdzić Twoją Tożsamość, jeśli konto było przez Ciebie założone zdalnie przez przelew aktywacyjny z innego banku. Przyjdź do naszej dowolnej placówki z dokumentem tożsamości przed złożeniem wniosku o świadczenie w programie Aktywny Rodzic.

Jeśli będziesz mieć jakikolwiek problem ze złożeniem wniosku o świadczenie zadzwoń do nas.

W sprawie wniosku uzyskasz pomoc:

  • na infolinii pod numerem 22 290 22 02 w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 8.00–15.00
  • w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.-pt.) w godz. 7.00 - 18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres: [email protected],
  • we wszystkich placówkach ZUS oraz podczas e-wizyty w ZUS
  • w trakcie dyżurów pracowników ZUS w siedzibach urzędów miasta, gminy, Poczty Polskiej i KRUS (informacje dostępne na stronie internetowej www.zus.pl).

Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS . Zaloguj się na swój profil na PUE ZUS i przejdź do zakładki Ubezpieczony lub Świadczeniobiorca, a następnie wybierz odpowiednie świadczenie.

Dofinansowanie wynosi maksymalnie 400 zł miesięcznie na dziecko, ale nie więcej niż wysokość opłaty, jaką ponosisz za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna. Opłata to miesięczna kwota, jaką płacisz już po uwzględnieniu zniżek, dotacji z budżetu gminy lub środków unijnych. Do kwoty tej nie wliczasz opłaty za wyżywienie.

Świadczenie wspierające będzie wynosić od 40 do 220 proc. aktualnej wysokości renty socjalnej (dziś wynosi ona 1 588,44 zł). Oznacza to, że na początku będą to kwoty od ok. 635 zł do blisko 3 495 zł, w zależności od poziomu potrzeby wsparcia:

  • 95-100 pkt - 220 proc. renty socjalnej
  • 90-94 pkt - 180 proc. renty socjalnej
  • 85-89 pkt - 120 proc. renty socjalnej
  • 80-84 pkt - 80 proc. renty socjalnej
  • 75-79 pkt - 60 proc. renty socjalnej
  • 70-74 pkt - 40 proc. renty socjalnej

Bank umożliwia wygodne złożenie elektronicznego wniosku i zapewnia przekazanie go do systemu ZUS. Nie ma jednak żadnego wpływu na decyzję o przyznaniu świadczenia. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie dla rodziny.

W potwierdzeniu wniosku są:

  • STATUS WNIOSKU - status pobrany z systemu ZUS,
  • IDENTYFIKATOR WNIOSKU - unikalny numer wniosku,
  • DATA ZŁOŻENIA WNIOSKU - data złożenia wniosku w systemie banku,
  • IMIĘ - dane osoby wnioskującej,
  • NAZWISKO - dane osoby wnioskującej,
  • PESEL - dane osoby wnioskującej,
  • NAZWA NADAWCY WNIOSKU - instytucja przez którą składany jest wniosek: bank,
  • NAZWA/KOD ORGANU PROWADZĄCEGO,
  • KOD DOKUMENTU.

Jeśli składasz wniosek w serwisie CA24 eBank, podczas wypełniania wniosku udostępnimy Ci wszystkie numery kont w naszym banku, których jesteś posiadaczem lub współposiadaczem. Sam zdecyduj, na które konto chcesz dostawać świadczenie.

Wszystkie zasady oraz obowiązujące daty znajdziesz na stronie programu 800+

Na portalu PUE ZUS znajdziesz wszystkie wiadomości dotyczące Twojego wniosku o świadczenie Dobry Start (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja o odmowie przyznania świadczenia).

Wniosek możesz złożyć wyłącznie elektronicznie.

Jeśli złożysz wniosek przez bank albo portal Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jest to system informatyczny ZUS, za pośrednictwem którego możesz załatwiać sprawy w ZUS przez internet - bez wychodzenia z domu.

Jeżeli nie masz profilu na PUE ZUS, Zakład Ubezpieczeń Społecznych założy Ci taki profil na podstawie danych z wniosku. Na adres e-mail, który podasz we wniosku, otrzymasz potwierdzenie założenia profilu, a na numer telefonu - jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS. Wiadomość e-mail otrzymasz z adresu [email protected]. Hasło otrzymasz w SMS-ie z adresu „ZUS”.

ZUS założy Ci profil na PUE ZUS, abyś miał dostęp do informacji o swoim wniosku i dofinansowaniu oraz aby móc się z Tobą kontaktować.

Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS.

Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS.

Kopię wypełnionego wniosku możesz pobrać tylko po wysłaniu wniosku, zanim wyjdziesz z aplikacji do składania wniosków. Jeśli nie udało Ci się jej pobrać, kopię możesz dostać wyłącznie w ZUS-ie.

Potwierdzenie złożenia wniosku możesz pobrać w dowolnym czasie, od złożenia wniosku w naszym serwisie.

  • zaloguj się do serwisu CA24 eBank
  • w górnym menu wybierz Oferta i umowy > Inne sprawy > Wnioski rządowe

Status potwierdzenia będzie aktualizowany raz na dobę.

Złóż wniosek ponownie i wprowadź poprawne dane.

Wniosek o świadczenie w programie Rodzina 800+ możesz złożyć w serwisie CA24 eBank.

Wniosek można złożyć wyłącznie w serwisie CA24eBank. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie Programu 800+

Jeśli chcesz zmienić konto, na które mają być przekazane środki skontaktuj się z ZUS.

Jeśli złożysz wniosek do końca sierpnia, pieniądze otrzymasz najpóźniej 30 września.

Gdy wniosek złożysz później, ZUS wypłaci świadczenie w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.

Wypłata świadczenia w programie „Rodzina 800+” zależy od miesiąca, w którym złożysz kompletny i prawidłowo uzupełniony wniosek. Jeżeli złożysz wniosek:

  • do 30 kwietnia 2024 r. - świadczenie dostaniesz najpóźniej do 30 czerwca, czyli masz ciągłość w wypłacie świadczenia
  • od 1 maja do 31 maja 2024 r. - wypłatę za czerwiec i lipiec dostaniesz do 31 lipca 2024 r.
  • od 1 czerwca do 30 czerwca 2024 r. - wypłatę świadczenia za czerwiec, lipiec i sierpień dostaniesz do 31 sierpnia 2024 r.
  • po 30 czerwca 2024 r - świadczenie będzie naliczane od miesiąca złożenia wniosku - bez wyrównania za poprzednie miesiące. Samą wypłatę świadczenia dostaniesz w ciągu dwóch kolejnych miesięcy, np. jeśli złożysz wniosek w sierpniu to świadczenie będzie przyznane od sierpnia, a wypłatę dostaniesz najpóźniej do 31 października.

Wniosek na nowy okres świadczeniowy 2024/2025 będzie dostępny od 1 lutego 2024 r.

Świadczenia z programu Aktywny Rodzic przysługują zamieszkałym w Polsce:

  • obywatelom polskim,
  • obywatelom UE/EFTA oraz Wielkiej Brytanii
  • pozostałym cudzoziemcom, o ile spełniają warunek legalnego pobytu w Polsce na podstawie karty pobytu z dostępem do rynku pracy lub na podstawie innego dokumentu potwierdzającego legalny pobyt i dostęp do rynku pracy.

Możesz dostać świadczenie na każde dziecko w wieku do 18. roku życia oraz jeśli jesteś:

  • matką lub ojcem dziecka,
  • opiekunem faktycznym, który wystąpił do sądu o przysposobienia dziecka, jeżeli mieszka wspólnie z dzieckiem i je utrzymuje.

Świadczenie przysługuje również osobom sprawującym pieczę zastępczą nad dzieckiem, opiekunom prawnym dziecka oraz w pewnych przypadkach dyrektorowi domu pomocy społecznej.

Wniosek o dofinansowanie rozpatrzy Zakład Ubezpieczeń Społecznych.

Wniosek w programie „Rodzina 800+” składa jeden z rodziców, bez względu na stan cywilny rodziców.

  • Jeśli rodzice są po rozwodzie - wniosek składa ten rodzic, z którym dziecko mieszka.
  • Jeśli dziecko mieszka z obydwojgiem rodziców, wniosek składa rodzic, który faktycznie opiekuje się dzieckiem.
  • Jeśli rodzice dzielą się opieką nad dzieckiem zgodnie z planem wychowawczym (na podstawie orzeczenia sądu ustanawiającego opiekę naprzemienną) - oboje mogą złożyć wniosek na dziecko. Dostaną połowę kwoty świadczenia, tj. co do zasady 250 zł miesięcznie. Więcej informacji na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.

ZUS przekaże dofinansowanie do 20 dnia każdego miesiąca za poprzedni miesiąc, na rachunek bankowy podmiotu prowadzącego żłobek, klub dziecięcy, zatrudniającego dziennego opiekuna lub na rachunek bankowy dziennego opiekuna, który prowadzi własną działalność.

Umożliwiamy złożenie wniosków na podstawie porozumienia z ZUS. Wynika to z ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.

Dofinansowanie przysługuje na dziecko, które uczęszcza do żłobka, klubu dziecięcego albo jest objęte opieką sprawowaną przez dziennego opiekuna, jeżeli nie został przyznany na to dziecko Rodzinny Kapitał Opiekuńczy.

Dofinansowanie wyniesie 350 zł miesięcznie.

UPO/UPP dostaniesz z adresu e-mail: [email protected], z tytułem: „UPO/UPP wniosek SW-1 nr”. Wiadomość powinna trafić do Ciebie w ciągu kilku minut od wysłania wniosku. Może się jednak zdarzyć, że z powodu wpłynięcia wielu wniosków w tym samym czasie potwierdzenie przyjdzie do Ciebie dopiero po kilku godzinach.

Wniosek „Dobry Start” musisz złożyć bezpośrednio przez Portal Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS), na stronie https://www.zus.pl/portal/logowanie, gdy jesteś:

  • opiekunem tymczasowym dla dziecka, które przybyło z Ukrainy do Polski po 23 lutego 2022 r. w związku z działaniami wojennymi albo osobą, która sprawuje pieczę zastępczą nad tym dzieckiem,
  • opiekunem faktycznym, który wystąpił z wnioskiem do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka,
  • opiekunem prawnym,
  • osobą sprawującą pieczę nad dzieckiem (rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka),
  • dyrektorem/dyrektorką placówki opiekuńczo-wychowawczej, dyrektorem/dyrektorką regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej,
  • osobą uczącą się, która jest pełnoletnia i nie pozostaje na utrzymaniu rodziców z powodu ich śmierci albo z powodu pobierania od rodziców alimentów,
  • osobą objętą programem usamodzielnienia, która opuszcza rodzinę zastępczą lub placówkę opiekuńczo – wychowawczą lub regionalną placówkę opiekuńczo-terapeutyczną
  • rodzicem/opiekunem dziecka poniżej 6 lat, które chodzi do szkoły,
  • osobą, która nie ma nadanego numeru PESEL

Decyzje, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, zaświadczenia, informacje i inne pisma w sprawie dofinansowania ZUS przekaże Tobie wyłącznie w postaci elektronicznej na Twój profil na portalu PUE ZUS.

Powrót do listy kategorii

Kontakt z bankiem


Oferta banku