Programy rządowe dla rodzin
Kontakt z bankiem
Odwiedź placówkę
Sprawdź mapę placówekSkontaktuj się w aplikacji
Poznaj kontakt w apce
Strona główna Credit Agricole
Opłata ponoszona przez rodzica za pobyt dzieci w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna to miesięczna opłata z uwzględnieniem przyznanych zniżek. Do opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna nie wlicza się opłaty za wyżywienie.
Złóż wniosek do ZUS przez swój bank albo przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, albo portal Emp@tia.
Jeśli złożyłeś już wniosek i chcesz:
Świadczenia aktywni rodzice w pracy i aktywnie w domu nie przysługują obywatelom Ukrainy, którzy przybyli do Polski w związku z działaniami wojennymi.
Świadczenie aktywnie w żłobku przysługuje obywatelom Ukrainy, którzy przybyli do Polski w związku z działaniami wojennymi, jeżeli przebywali legalnie w Polsce jako osoby ze statusem „UKR” nieprzerwanie przez okres co najmniej 365 dni. Dotyczy to również dziecka obywatela Ukrainy, które ma status „UKR”.
Tak. Kiedy wypełniasz wniosek w serwisie CA24 eBank niektóre Twoje dane podstawiają się we wniosku, są to między innymi: imię, nazwisko, PESEL, numer konta w naszym banku i Twój adres e-mail - jeśli mamy go w systemie (podałeś nam go wcześniej). Te dane przekazujemy razem z wnioskiem do urzędu w Twoim mieście lub gminie, który będzie rozpatrywał Twój wniosek.
Nie przekazujemy żadnych innych danych z Twojego konta, ani informacji z jakich usług i produktów korzystasz.
Tak, ale tylko w zakresie obsługi wniosków w serwisie CA24 eBank. Szczegółowe informacje są dostępne w zakładce Reklamacje na stronie Programu 800+.
Tak, wniosek można złożyć w serwisie CA24 eBank. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie Programu 800+.
Podczas składania wniosku w CA24 eBank, podstawiamy dane, które są wymagane we wniosku. To między innymi: Twoje imię, nazwisko, PESEL, numer konta w naszym banku i Twój adres e-mail - jeśli mamy go w systemie (podałeś nam go wcześniej). Dzięki temu nie musisz ich wpisywać. Te dane przekazujemy razem z wnioskiem do urzędu miasta lub gminy, który będzie rozpatrywał Twój wniosek.
Nie przekazujemy żadnych innych danych z Twojego konta, ani informacji z jakich usług i produktów korzystasz.
Nie. Przyznanie dofinansowania nie wymaga wydania formalnej decyzji. Informację o przyznaniu dofinansowania dostaniesz na swój profil na PUE ZUS i na e-maila. O dofinansowaniu na każde dziecko dostaniesz oddzielną informację.
Jeśli ZUS odmówi Ci dofinansowania - wyda decyzję. Dostaniesz ją na swój profil na PUE ZUS. Informację o tym, że na Twoim profilu na PUE ZUS jest decyzja, dostaniesz też na e- maila i numer telefonu, który podasz we wniosku.
Jeśli złożyłeś/złożyłaś wniosek przez bankowość elektroniczną CA24 eBank albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) dostaniesz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość dostaniesz z adresu noreply@zus.pl.
Informacja pojawi się na Twoim profilu na PUE ZUS w zakładce Dofinansowanie do żłobka » Szczegóły Twoich wniosków po przetworzeniu wniosku - może to trwać do 48 godzin.
Wniosek złożony przez PUE ZUS jest w zakładce Dokumenty i wiadomości » Dokumenty wysłane.
W ramach programu Aktywny Rodzic dostępne są 3 rodzaje świadczeń: aktywni rodzice w pracy, aktywnie w żłobku oraz aktywnie w domu. W danym miesiącu na dane dziecko możesz dostać tylko jedno z wybranych przez siebie świadczeń.
W każdym kolejnym miesiącu możesz zamienić wcześniej wybrane świadczenie na inne świadczenie z programu. Np. rodzic, który wybrał świadczenie aktywnie w domu (500 zł miesięcznie), a w następnym miesiącu podjął się nowej pracy, będzie mógł zamienić to świadczenie na aktywni rodzice w pracy (1500 zł miesięcznie).
Każde z trzech świadczeń z programu Aktywny Rodzic możesz łączyć z innymi świadczeniami wypłacanymi na dzieci, np. ze świadczeniem z programu Rodzina 800+ czy Dobry Start.
Niestety nie. W takim przypadku musisz złożyć wniosek o świadczenie "Rodzina 800+" bezpośrednio w ZUS, który zajmuje się obsługą wniosków w programie "Rodzina 800+".
Tak, ale tylko w zakresie obsługi wniosków w serwisie CA24 eBank. Szczegółowe informacje są dostępne w zakładce Reklamacje na stronie Programu "Dobry Start" .
Tak, jeśli jesteś matką lub ojcem dziecka i masz numer PESEL, możesz złożyć wniosek przez CA24 eBank.
Wniosek możesz złożyć też przez:
Niestety nie. Do złożenia wniosku w CA24 eBank niezbędny jest PESEL dziecka. Jeśli go nie masz - możesz złożyć wniosek w ZUS, który zajmuje się obsługą wniosków.
Składanie wniosków do Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego było możliwe do 30 września 2024 r. Od 1 października 2024 roku świadczenie aktywnie w domu zastąpiło Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO) - możesz złożyć wniosek o uzyskanie tego świadczenia.
Składanie wniosków o dofinansowanie pobytu w żłobku było możliwe do 30 września 2024 r. Od 1 października 2024 roku świadczenie aktywnie w żłobku zastąpiło dofinansowanie pobytu w żłobku – możesz złożyć wniosek o uzyskanie tego świadczenia.
Potwierdzenie złożenia wniosku wystawiane jest przez nas (bank), po tym jak wypełnisz i wyślesz wniosek w CA24 eBank. Potwierdzenie oznacza, że przyjęliśmy wniosek do przesłania do ZUS-u. Potwierdzenie jest dostępne dla Ciebie cały czas w CA24 eBank - w górnym menu wybierz Oferta i umowy > Inne sprawy. Potwierdzenie złożenia wniosku może mieć kilka statusów:
Statusy potwierdzenia złożenia wniosku mogą się zmieniać raz na dobę.
Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) dostaniesz w momencie, gdy Twój wniosek trafi do ZUS. Potwierdzenie dostaniesz na adres e-mail, który podałeś we wniosku. Wiadomość zostanie wysłana z adresu noreply@zus.pl.
Tak, żeby złożyć wniosek o świadczenie w naszym systemie, musisz być naszym klientem, tzn. musisz mieć u nas konto dla osób fizycznych (jako posiadacz lub współposiadacz) i dostęp do serwisu CA24 eBank.
Jeśli źle wypełniłeś wniosek i już go wysłałeś - nie możesz go już poprawić, ani uzupełnić. Trafił już do ZUS. Żeby skorygować błąd lub uzupełnić informacje we wniosku możesz:
Świadczenie dobry start przysługuje do ukończenia:
Świadczenie dobry start przysługuje także w przypadku ukończenia:
W przypadku dziecka biorącego udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych, świadczenie dobry start przysługuje nie wcześniej niż od roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy 7. rok życia.
Świadczenie dobry start nie przysługuje:
Nie. Przyznane świadczenie jest zwolnione od podatku. Nie będzie też podlegało egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.
Wysokość przyznanego świadczenia zależy od oceny sytuacji osoby wnioskującej i jej rodziny. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.
Wniosek "Dobry Start" składa jeden z rodziców.
Wyjątek stanowi sytuacja, gdy dziecko, zgodnie z orzeczeniem sądu, jest pod opieką naprzemienną obydwojga rodziców rozwiedzionych, żyjących w separacji lub żyjących w rozłączeniu, sprawowaną w porównywalnych i powtarzających się okresach, kwotę świadczenia dobry start ustala się każdemu z rodziców w wysokości połowy kwoty przysługującego świadczenia dobry start, czyli 150 zł.
Nie informujemy o statusie wniosku, bo - po tym jak prześlemy go do ZUS-u, nie mamy o nim żadnych informacji. Informacje o Twoim wniosku możesz dostać w ZUS-ie.
Po złożeniu wniosku ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS. Jeśli nie - Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.
Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek). Zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i przejdź do zakładki odpowiedniego świadczenia.
Do wniosku możesz dodać załączniki o określonych parametrach:
Jeśli masz inny problem przy dodawaniu załączników do wniosku zadzwoń do nas.
Wniosek o świadczenie do programu rządowego mogą złożyć tylko osoby, które mają u nas konto osobiste i dostęp do serwisu CA24 eBank. Nie wyklucza to, że dana osoba może zostać naszym klientem i skorzystać z możliwości złożenia wniosku.
Jesteśmy zobowiązani potwierdzić Twoją tożsamość, jeśli konto założyłeś/założyłaś zdalnie. Przyjdź do naszej dowolnej placówki z dokumentem tożsamości przed złożeniem wniosku.
Jeśli będziesz mieć jakiekolwiek pytania o złożenie wniosku zadzwoń do nas.
Wniosek o świadczenie w programie Aktywny Rodzic w serwisie CA24 eBank mogą złożyć tylko klienci, którzy mają nasze konto osobiste, jako posiadacze lub współposiadacze i mają dostęp do serwisu CA24 eBank. Nie wyklucza to, że dana osoba może zostać naszym klientem i skorzystać z możliwości złożenia wniosku.
Jesteśmy zobowiązani potwierdzić Twoją Tożsamość, jeśli konto było przez Ciebie założone zdalnie przez przelew aktywacyjny z innego banku. Przyjdź do naszej dowolnej placówki z dokumentem tożsamości przed złożeniem wniosku o świadczenie w programie Aktywny Rodzic.
Jeśli będziesz mieć jakikolwiek problem ze złożeniem wniosku o świadczenie zadzwoń do nas.
W sprawie wniosku uzyskasz pomoc:
Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS . Zaloguj się na swój profil na PUE ZUS i przejdź do zakładki Ubezpieczony lub Świadczeniobiorca, a następnie wybierz odpowiednie świadczenie.
Dofinansowanie wynosi maksymalnie 400 zł miesięcznie na dziecko, ale nie więcej niż wysokość opłaty, jaką ponosisz za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna. Opłata to miesięczna kwota, jaką płacisz już po uwzględnieniu zniżek, dotacji z budżetu gminy lub środków unijnych. Do kwoty tej nie wliczasz opłaty za wyżywienie.
Świadczenie wspierające będzie wynosić od 40 do 220 proc. aktualnej wysokości renty socjalnej (dziś wynosi ona 1 588,44 zł). Oznacza to, że na początku będą to kwoty od ok. 635 zł do blisko 3 495 zł, w zależności od poziomu potrzeby wsparcia:
Bank umożliwia wygodne złożenie elektronicznego wniosku i zapewnia przekazanie go do systemu ZUS. Nie ma jednak żadnego wpływu na decyzję o przyznaniu świadczenia. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie dla rodziny.
W potwierdzeniu wniosku są:
Jeśli składasz wniosek w serwisie CA24 eBank, podczas wypełniania wniosku udostępnimy Ci wszystkie numery kont w naszym banku, których jesteś posiadaczem lub współposiadaczem. Sam zdecyduj, na które konto chcesz dostawać świadczenie.
Wszystkie zasady oraz obowiązujące daty znajdziesz na stronie programu 800+
Wniosek możesz złożyć wyłącznie elektronicznie.
Jeśli złożysz wniosek przez bank albo portal Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jest to system informatyczny ZUS, za pośrednictwem którego możesz załatwiać sprawy w ZUS przez internet - bez wychodzenia z domu.
Jeżeli nie masz profilu na PUE ZUS, Zakład Ubezpieczeń Społecznych założy Ci taki profil na podstawie danych z wniosku. Na adres e-mail, który podasz we wniosku, otrzymasz potwierdzenie założenia profilu, a na numer telefonu - jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS. Wiadomość e-mail otrzymasz z adresu noreply@zus.pl. Hasło otrzymasz w SMS-ie z adresu „ZUS”.
ZUS założy Ci profil na PUE ZUS, abyś miał dostęp do informacji o swoim wniosku i dofinansowaniu oraz aby móc się z Tobą kontaktować.
Informację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS.
Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS.
Kopię wypełnionego wniosku możesz pobrać tylko po wysłaniu wniosku, zanim wyjdziesz z aplikacji do składania wniosków. Jeśli nie udało Ci się jej pobrać, kopię możesz dostać wyłącznie w ZUS-ie.
Potwierdzenie złożenia wniosku możesz pobrać w dowolnym czasie, od złożenia wniosku w naszym serwisie.
Status potwierdzenia będzie aktualizowany raz na dobę.
Złóż wniosek ponownie i wprowadź poprawne dane.
Wniosek można złożyć wyłącznie w serwisie CA24eBank. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie Programu 800+
Jeśli chcesz zmienić konto, na które mają być przekazane środki skontaktuj się z ZUS.
Jeśli złożysz wniosek do końca sierpnia, pieniądze otrzymasz najpóźniej 30 września.
Gdy wniosek złożysz później, ZUS wypłaci świadczenie w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Wypłata świadczenia w programie „Rodzina 800+” zależy od miesiąca, w którym złożysz kompletny i prawidłowo uzupełniony wniosek. Jeżeli złożysz wniosek:
Wniosek na nowy okres świadczeniowy 2024/2025 będzie dostępny od 1 lutego 2024 r.
Świadczenia z programu Aktywny Rodzic przysługują zamieszkałym w Polsce:
Możesz dostać świadczenie na każde dziecko w wieku do 18. roku życia oraz jeśli jesteś:
Świadczenie przysługuje również osobom sprawującym pieczę zastępczą nad dzieckiem, opiekunom prawnym dziecka oraz w pewnych przypadkach dyrektorowi domu pomocy społecznej.
Wniosek o dofinansowanie rozpatrzy Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wniosek w programie „Rodzina 800+” składa jeden z rodziców, bez względu na stan cywilny rodziców.
ZUS przekaże dofinansowanie do 20 dnia każdego miesiąca za poprzedni miesiąc, na rachunek bankowy podmiotu prowadzącego żłobek, klub dziecięcy, zatrudniającego dziennego opiekuna lub na rachunek bankowy dziennego opiekuna, który prowadzi własną działalność.
Umożliwiamy złożenie wniosku na podstawie porozumienia z ZUS. Wynika to z ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.
Dofinansowanie przysługuje na dziecko, które uczęszcza do żłobka, klubu dziecięcego albo jest objęte opieką sprawowaną przez dziennego opiekuna, jeżeli nie został przyznany na to dziecko Rodzinny Kapitał Opiekuńczy.
Na dziecko, na które został przyznany Rodzinny Kapitał Opiekuńczy i kapitał ten został przez matkę albo ojca pobrany w łącznej wysokości (np. 12 000 lub innej kwocie, jeśli kapitał był obniżony w związku z późniejszym zgłoszeniem wniosku) przed ukończeniem przez dziecko 36. miesiąca życia, dofinansowanie przysługuje od pierwszego dnia miesiąca, w którym dziecko kończy 36. miesiąc życia.
Dofinansowanie wyniesie 350 zł miesięcznie.
UPO/UPP dostaniesz z adresu e-mail: upo@mrpips.gov.pl, z tytułem: „UPO/UPP wniosek SW-1 nr”. Wiadomość powinna trafić do Ciebie w ciągu kilku minut od wysłania wniosku. Może się jednak zdarzyć, że z powodu wpłynięcia wielu wniosków w tym samym czasie potwierdzenie przyjdzie do Ciebie dopiero po kilku godzinach.
Złóż nowy wniosek o świadczenie „Rodzina 800+” w serwisie CA24 eBank.
Jeśli masz już przyznane prawo do dofinansowania pobytu w żłobku na okres po 30 września 2024 r., zachowujesz prawo do tego świadczenia. Jeżeli nie chcesz składać wniosku o świadczenia z programu Aktywny Rodzic, nie musisz tego robić.
Jeśli masz już przyznane prawo do RKO na okres po 30 września 2024 r., zachowujesz prawo do tego świadczenia. Jeżeli nie chcesz składać wniosku o świadczenia z programu Aktywny Rodzic, nie musisz tego robić.
Wniosek „Dobry Start” musisz złożyć bezpośrednio przez Portal Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS), na stronie https://www.zus.pl/portal/logowanie, gdy jesteś:
Decyzje, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, zaświadczenia, informacje i inne pisma w sprawie dofinansowania ZUS przekaże Tobie wyłącznie w postaci elektronicznej na Twój profil na portalu PUE ZUS.
Na portalu PUE ZUS znajdziesz się całą korespondencją z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie dobry start (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Administratorem danych osobowych w bankowym serwisie Czatbot jest Credit Agricole Bank Polska S.A. (Bank) z siedzibą we Wrocławiu, ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław. Dane wprowadzane do Czatbota przetwarzamy w celu obsługi użytkownika oraz reklamacji związanych z funkcjonowaniem serwisu. Bank może przekazać dane Czatbota do zewnętrznych dostawców usług takich jak Google LLC w celu analizy treści rozmowy z Czatbotem oraz najlepszej identyfikacji intencji i potrzeb użytkownika, jeżeli gwarantują one przynajmniej taką ochronę danych, jaka obowiązuje w Unii Europejskiej. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych w Banku są dostępne pod adresem: https://www.credit-agricole.pl/rodo
Rejestrujemy wideorozmowę. Jeśli nie chcesz nie rozpoczynaj połączenia.
Jesteśmy administratorem Twoich danych osobowych i przetwarzamy je dla celów przeprowadzenia wideorozmowy. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych, przeniesienia danych osobowych, wycofania zgody na przetwarzanie danych, przy czym czynności wykonane przed wycofaniem tej zgody zachowają ważność oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych znajdziesz na: www.credit-agricole.pl/RODO.
Rejestrujemy wideorozmowę. Jeśli nie chcesz nie rozpoczynaj połączenia.
Jesteśmy administratorem Twoich danych osobowych i przetwarzamy je dla celów przeprowadzenia wideorozmowy. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych, przeniesienia danych osobowych, wycofania zgody na przetwarzanie danych, przy czym czynności wykonane przed wycofaniem tej zgody zachowają ważność oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych znajdziesz na: www.credit-agricole.pl/RODO.
Zapraszamy w kolejnym dniu roboczym.
Na naszych stronach używamy plików cookie (tzw. ciasteczek) i innych technologii, aby zapewnić prawidłowe działanie serwisu, dostosowywać jego zawartość do Twoich potrzeb, a także dostarczać Ci spersonalizowane reklamy na innych stronach internetowych. Możesz wyrazić zgodę na wykorzystywanie lub odrzucić pliki cookie – poza plikami niezbędnymi do funkcjonowania serwisu. Zgody są dobrowolne i możesz je wycofać w każdym momencie. Wyrażenie zgody sprawi, że będziemy mogli prezentować Ci lepiej dopasowane treści i oferty na tej i innych stronach Credit Agricole.