Strona główna Credit Agricole
tel. 19 019
Jesteśmy do Państwa dyspozycji w dni robocze, od godz. 8:00 do 20:00. Koszt połączenia zgodny z taryfą operatora.
Opłata ponoszona przez rodzica za pobyt dzieci w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna to miesięczna opłata z uwzględnieniem przyznanych zniżek. Do opłaty za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna nie wlicza się opłaty za wyżywienie.
Zobacz więcejZłóż wniosek do ZUS przez swój bank albo przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, albo portal Emp@tia.
Zobacz więcejJeśli złożyłeś już wniosek i chcesz:
Tak. Kiedy wypełniasz wniosek w serwisie CA24 eBank niektóre Twoje dane podstawiają się we wniosku, są to między innymi: imię, nazwisko, PESEL, numer konta w naszym banku i Twój adres e-mail - jeśli mamy go w systemie (podałeś nam go wcześniej). Te dane przekazujemy razem z wnioskiem do urzędu w Twoim mieście lub gminie, który będzie rozpatrywał Twój wniosek.
Nie przekazujemy żadnych innych danych z Twojego konta, ani informacji z jakich usług i produktów korzystasz.
Zobacz więcejTak, ale tylko w zakresie obsługi wniosków w serwisie CA24 eBank. Szczegółowe informacje są dostępne w zakładce Reklamacje na stronie Programu 500+.
Zobacz więcejTak, wniosek można złożyć w serwisie CA24 eBank. Szczegółowe informacje są dostępne na stronie Programu 500+.
Zobacz więcejPodczas składania wniosku w CA24 eBank, podstawiamy dane, które są wymagane we wniosku. To między innymi: Twoje imię, nazwisko, PESEL, numer konta w naszym banku i Twój adres e-mail - jeśli mamy go w systemie (podałeś nam go wcześniej). Dzięki temu nie musisz ich wpisywać. Te dane przekazujemy razem z wnioskiem do urzędu miasta lub gminy, który będzie rozpatrywał Twój wniosek.
Nie przekazujemy żadnych innych danych z Twojego konta, ani informacji z jakich usług i produktów korzystasz.
Zobacz więcejNie. Przyznanie dofinansowania nie wymaga wydania formalnej decyzji. Informację o przyznaniu dofinansowania dostaniesz na swój profil na PUE ZUS i na e-maila. O dofinansowaniu na każde dziecko dostaniesz oddzielną informację.
Jeśli ZUS odmówi Ci dofinansowania - wyda decyzję. Dostaniesz ją na swój profil na PUE ZUS. Informację o tym, że na Twoim profilu na PUE ZUS jest decyzja, dostaniesz też na e- maila i numer telefonu, który podasz we wniosku.
Zobacz więcejJeśli złożyłeś/złożyłaś wniosek przez bankowość elektroniczną CA24 eBank albo portal Emp@tia, to urzędowe poświadczenie odbioru (UPO) dostaniesz na adres e-mail podany we wniosku. Wiadomość dostaniesz z adresu [email protected].
Informacja pojawi się na Twoim profilu na PUE ZUS w zakładce Dofinansowanie do żłobka » Szczegóły Twoich wniosków po przetworzeniu wniosku - może to trwać do 48 godzin.
Wniosek złożony przez PUE ZUS jest w zakładce Dokumenty i wiadomości » Dokumenty wysłane.
Zobacz więcejNiestety nie. W takim przypadku musisz złożyć wniosek o świadczenie "Rodzina 500+" bezpośrednio w ZUS, który zajmuje się obsługą wniosków w programie "Rodzina 500+".
Zobacz więcejTak, ale tylko w zakresie obsługi wniosków w serwisie CA24 eBank. Szczegółowe informacje są dostępne w zakładce Reklamacje na stronie Programu "Dobry Start" .
Zobacz więcejTak, jeśli jesteś matką lub ojcem dziecka i masz numer PESEL, możesz złożyć wniosek przez CA24 eBank.
Wniosek możesz złożyć też przez:
Niestety nie. Do złożenia wniosku w CA24 eBank niezbędny jest PESEL dziecka. Jeśli go nie masz - możesz złożyć wniosek w ZUS, który zajmuje się obsługą wniosków.
Zobacz więcejPotwierdzenie złożenia wniosku wystawiane jest przez nas (bank), po tym jak wypełnisz i wyślesz wniosek w CA24 eBank. Potwierdzenie oznacza, że przyjęliśmy wniosek do przesłania do ZUS-u. Potwierdzenie jest dostępne dla Ciebie cały czas w CA24 eBank - w górnym menu wybierz Oferta i umowy > Inne sprawy. Potwierdzenie złożenia wniosku może mieć kilka statusów:
Statusy potwierdzenia złożenia wniosku mogą się zmieniać raz na dobę.
Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) dostaniesz w momencie, gdy Twój wniosek trafi do ZUS. Potwierdzenie dostaniesz na adres e-mail, który podałeś we wniosku. Wiadomość zostanie wysłana z adresu [email protected].
Zobacz więcejTak, żeby złożyć wniosek o świadczenie w naszym systemie, musisz być naszym klientem, tzn. musisz mieć u nas konto dla osób fizycznych (jako posiadacz lub współposiadacz) i dostęp do serwisu CA24 eBank.
Zobacz więcejJeśli źle wypełniłeś wniosek i już go wysłałeś - nie możesz go już poprawić, ani uzupełnić. Trafił już do ZUS. Żeby skorygować błąd lub uzupełnić informacje we wniosku możesz:
Świadczenie dobry start przysługuje do ukończenia:
Świadczenie dobry start przysługuje także w przypadku ukończenia:
W przypadku dziecka biorącego udział w zajęciach rewalidacyjno-wychowawczych, świadczenie dobry start przysługuje nie wcześniej niż od roku kalendarzowego, w którym dziecko kończy 7. rok życia.
Świadczenie dobry start nie przysługuje:
Dofinansowanie przysługuje Ci, jeśli:
Nie. Przyznane świadczenie jest zwolnione od podatku. Nie będzie też podlegało egzekucji ani wliczeniu do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia.
Zobacz więcejWysokość przyznanego świadczenia zależy od oceny sytuacji osoby wnioskującej i jej rodziny. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.
Zobacz więcejŻeby ZUS mógł przyznać Ci dofinansowanie, Twoje dziecko musi uczęszczać do żłobka lub klubu dziecięcego wpisanego do rejestru żłobków i klubów dziecięcych albo być pod opieką dziennego opiekuna wpisanego do wykazu dziennych opiekunów.
Zobacz więcejWniosek "Dobry Start" składa jeden z rodziców.
Wyjątek stanowi sytuacja, gdy dziecko, zgodnie z orzeczeniem sądu, jest pod opieką naprzemienną obydwojga rodziców rozwiedzionych, żyjących w separacji lub żyjących w rozłączeniu, sprawowaną w porównywalnych i powtarzających się okresach, kwotę świadczenia dobry start ustala się każdemu z rodziców w wysokości połowy kwoty przysługującego świadczenia dobry start, czyli 150 zł.
Zobacz więcejNie informujemy o statusie wniosku, bo - po tym jak prześlemy go do ZUS-u, nie mamy o nim żadnych informacji. Informacje o Twoim wniosku możesz dostać w ZUS-ie.
Po złożeniu wniosku ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS. Jeśli nie - Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS.
Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje dot. świadczenia w kontekście dziecka, którego dotyczył wniosek). Zaloguj się na swój profil na portalu PUE ZUS i przejdź do zakładki odpowiedniego świadczenia.
Zobacz więcejDo wniosku możesz dodać załączniki o określonych parametrach:
Jeśli masz inny problem przy dodawaniu załączników do wniosku zadzwoń do nas pod numer 19019 (koszt wg stawki operatora).
Zobacz więcejWniosek o świadczenie RKO w serwisie CA24 eBank mogą złożyć tylko klienci, którzy mają nasze konto osobiste, jako posiadacze lub współposiadacze i mają dostęp do serwisu CA24 eBank. Nie wyklucza to, że dana osoba może zostać naszym klientem i skorzystać z możliwości złożenia wniosku.
Jesteśmy zobowiązani potwierdzić Twoją Tożsamość, jeśli konto było przez Ciebie założone zdalnie przez przelew aktywacyjny z innego banku. Przyjdź do naszej dowolnej placówki z dokumentem tożsamości przed złożeniem wniosku o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy.
Jeśli będziesz mieć jakikolwiek problem ze złożeniem wniosku o świadczenie zadzwoń do nas pod numer 19 019 (koszt wg stawki operatora).
Zobacz więcejWniosek o świadczenie do programu rządowego mogą złożyć tylko osoby, które mają u nas konto osobiste i dostęp do serwisu CA24 eBank. Nie wyklucza to, że dana osoba może zostać naszym klientem i skorzystać z możliwości złożenia wniosku.
Jesteśmy zobowiązani potwierdzić Twoją tożsamość, jeśli konto założyłeś/założyłaś zdalnie. Przyjdź do naszej dowolnej placówki z dokumentem tożsamości przed złożeniem wniosku.
Jeśli będziesz mieć jakiekolwiek pytania o złożenie wniosku zadzwoń do nas pod numer 19 019 (koszt wg stawki operatora).
Zobacz więcejJeśli masz dodatkowe pytania sprawdź Bazę Wiedzy lub skontaktuj się z ZUS pod numerem dedykowanej infolinii: +22 290 55 00 (czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 15.00).
Zobacz więcejW sprawie wniosku uzyskasz pomoc:
Wniosek możesz złożyć przez internet:
Wniosek możesz też:
Wniosku nie można złożyć w naszych placówkach, ani przez naszą infolinię.
Zobacz więcejWszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na PUE ZUS . Zaloguj się na swój profil na PUE ZUS i przejdź do zakładki Ubezpieczony lub Świadczeniobiorca, a następnie wybierz odpowiednie świadczenie.
Zobacz więcejDofinansowanie wynosi maksymalnie 400 zł miesięcznie na dziecko, ale nie więcej niż wysokość opłaty, jaką ponosisz za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna. Opłata to miesięczna kwota, jaką płacisz już po uwzględnieniu zniżek, dotacji z budżetu gminy lub środków unijnych. Do kwoty tej nie wliczasz opłaty za wyżywienie.
Zobacz więcejBank umożliwia wygodne złożenie elektronicznego wniosku i zapewnia przekazanie go do systemu ZUS. Nie ma jednak żadnego wpływu na decyzję o przyznaniu świadczenia. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie dla rodziny.
Zobacz więcejW potwierdzeniu wniosku są:
Jeśli składasz wniosek w serwisie CA24 eBank, podczas wypełniania wniosku udostępnimy Ci wszystkie numery kont w naszym banku, których jesteś posiadaczem lub współposiadaczem. Sam zdecyduj, na które konto chcesz dostawać świadczenie.
Zobacz więcejWszystkie zasady oraz obowiązujące daty znajdziesz na stronie programu 500+
Zobacz więcejWniosek możesz złożyć wyłącznie elektronicznie.
Jeśli złożysz wniosek przez bank albo portal Emp@tia, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Jest to system informatyczny ZUS, za pośrednictwem którego możesz załatwiać sprawy w ZUS przez internet - bez wychodzenia z domu.
Jeżeli nie masz profilu na PUE ZUS, Zakład Ubezpieczeń Społecznych założy Ci taki profil na podstawie danych z wniosku. Na adres e-mail, który podasz we wniosku, otrzymasz potwierdzenie założenia profilu, a na numer telefonu - jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS. Wiadomość e-mail otrzymasz z adresu [email protected]. Hasło otrzymasz w SMS-ie z adresu „ZUS”.
ZUS założy Ci profil na PUE ZUS, abyś miał dostęp do informacji o swoim wniosku i dofinansowaniu oraz aby móc się z Tobą kontaktować.
Zobacz więcejInformację o przyznaniu świadczenia znajdziesz w skrzynce odbiorczej na Twoim profilu na PUE ZUS.
Jeśli świadczenie Ci nie przysługuje, ZUS wyda decyzję odmowną w Twojej sprawie. Decyzję otrzymasz elektronicznie na PUE ZUS.
Zobacz więcejKopię wypełnionego wniosku możesz pobrać tylko po wysłaniu wniosku, zanim wyjdziesz z aplikacji do składania wniosków. Jeśli nie udało Ci się jej pobrać, kopię możesz dostać wyłącznie w ZUS-ie.
Zobacz więcejPotwierdzenie złożenia wniosku możesz pobrać w dowolnym czasie, od złożenia wniosku w naszym serwisie.
Status potwierdzenia będzie aktualizowany raz na dobę.
Zobacz więcejZłóż wniosek ponownie i wprowadź poprawne dane.
Zobacz więcejWniosek można złożyć wyłącznie w serwisie CA24eBank. Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie Programu 500+
Zobacz więcejJeśli chcesz zmienić konto, na które mają być przekazane środki skontaktuj się z ZUS.
Zobacz więcejNa rozpatrzenie wniosku ZUS ma dwa miesiące licząc od jego złożenia wraz z niezbędnymi dokumentami.
Jeśli kompletny wniosek i niezbędne dokumenty zostały przez Ciebie złożone na początku stycznia, informację o jego przyznaniu ZUS zamieści na Twoim profilu na PUE w pierwszych dniach marca. W tym samym czasie dostaniesz pierwszą wypłatę za styczeń, luty i marzec. Natomiast wypłatę za kolejne miesiące będziesz otrzymywać co miesiąc w tym samym dniu. Będzie to jeden z poniższych terminów:
Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdziesz na portalu PUE ZUS (status obsługi wniosku, szczegółowe informacje o świadczeniu).
Zobacz więcejWniosek możesz złożyć najwcześniej w dniu, w którym dziecko zacznie uczęszczać do żłobka, klubu dziecięcego lub dziennego opiekuna.
Zobacz więcejJeśli złożysz wniosek do końca sierpnia, pieniądze otrzymasz najpóźniej 30 września.
Gdy wniosek złożysz później, ZUS wypłaci świadczenie w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Zobacz więcejWypłata świadczenia w programie „Rodzina 500+” zależy od miesiąca, w którym złożysz kompletny i prawidłowo uzupełniony wniosek. Jeżeli złożysz wniosek:
Możesz dostać świadczenie na każde dziecko w wieku do 18. roku życia oraz jeśli jesteś:
Świadczenie przysługuje również osobom sprawującym pieczę zastępczą nad dzieckiem, opiekunom prawnym dziecka oraz w pewnych przypadkach dyrektorowi domu pomocy społecznej.
Zobacz więcejWniosek o dofinansowanie rozpatrzy Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Zobacz więcejWniosek w programie „Rodzina 500+” składa jeden z rodziców, bez względu na stan cywilny rodziców.
Tak. Rodzinny Kapitał Opiekuńczy przysługuje bez względu na wiek dziecka pierwszego. Pierwszym dzieckiem jest najstarsze dziecko w rodzinie bez względu na jego wiek. W przypadku dzieci urodzonych tego samego dnia, miesiąca i roku, najstarszym dzieckiem w rodzinie, jest to wskazane przez matkę lub ojca.
Zobacz więcejTak. Świadczenie będzie przysługiwać. Możesz wskazać syna z poprzedniego małżeństwa we wniosku jako najstarsze dziecko w rodzinie.
Zobacz więcejZUS przekaże dofinansowanie do 20 dnia każdego miesiąca za poprzedni miesiąc, na rachunek bankowy podmiotu prowadzącego żłobek, klub dziecięcy, zatrudniającego dziennego opiekuna lub na rachunek bankowy dziennego opiekuna, który prowadzi własną działalność.
Zobacz więcejUmożliwiamy złożenie wniosku na podstawie porozumienia z ZUS. Wynika to z ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci.
Zobacz więcejDofinansowanie przysługuje na dziecko, które uczęszcza do żłobka, klubu dziecięcego albo jest objęte opieką sprawowaną przez dziennego opiekuna, jeżeli nie został przyznany na to dziecko Rodzinny Kapitał Opiekuńczy.
Zobacz więcejNa dziecko, na które został przyznany Rodzinny Kapitał Opiekuńczy i kapitał ten został przez matkę albo ojca pobrany w łącznej wysokości (np. 12 000 lub innej kwocie, jeśli kapitał był obniżony w związku z późniejszym zgłoszeniem wniosku) przed ukończeniem przez dziecko 36. miesiąca życia, dofinansowanie przysługuje od pierwszego dnia miesiąca, w którym dziecko kończy 36. miesiąc życia.
Zobacz więcejDofinansowanie wyniesie 350 zł miesięcznie.
Zobacz więcejNie. Świadczenie nie będzie przysługiwać, ponieważ nie są Państwo małżeństwem i nie wychowują wspólnego dziecka.
Zobacz więcejUPO/UPP dostaniesz z adresu e-mail: [email protected], z tytułem: „UPO/UPP wniosek SW-1 nr”. Wiadomość powinna trafić do Ciebie w ciągu kilku minut od wysłania wniosku. Może się jednak zdarzyć, że z powodu wpłynięcia wielu wniosków w tym samym czasie potwierdzenie przyjdzie do Ciebie dopiero po kilku godzinach.
Zobacz więcejZłóż nowy wniosek o świadczenie „Rodzina 500+” w serwisie CA24 eBank.
Zobacz więcejWniosek „Dobry Start” musisz złożyć bezpośrednio przez Portal Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS), na stronie https://www.zus.pl/portal/logowanie, gdy jesteś:
Decyzje, postanowienia, zawiadomienia, wezwania, zaświadczenia, informacje i inne pisma w sprawie dofinansowania ZUS przekaże Tobie wyłącznie w postaci elektronicznej na Twój profil na portalu PUE ZUS.
Zobacz więcejNa portalu PUE ZUS znajdziesz się całą korespondencją z ZUS w sprawie Twojego wniosku o świadczenie dobry start (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Zobacz więcejJeżeli zmienią się informacje, które podałeś/podałaś we wniosku lub dokumentach, poinformuj o tym ZUS w terminie 7 dni od dnia wystąpienia tych zmian. Informacje te przekaż za pomocą swojego profilu na portalu PUE ZUS. Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy dziecko przestanie uczęszczać do żłobka, klubu dziecięcego, dziennego opiekuna albo gdy przeniesiesz dziecko do innego żłobka, klubu dziecięcego lub dziennego opiekuna.
Zobacz więcejKoszt według stawek operatora
Administratorem danych osobowych w bankowym serwisie Czatbot jest Credit Agricole Bank Polska S.A. (Bank) z siedzibą we Wrocławiu, ul. Legnicka 48 bud. C-D, 54-202 Wrocław. Dane wprowadzane do Czatbota przetwarzamy w celu obsługi użytkownika oraz reklamacji związanych z funkcjonowaniem serwisu. Bank może przekazać dane Czatbota do zewnętrznych dostawców usług takich jak Google LLC w celu analizy treści rozmowy z Czatbotem oraz najlepszej identyfikacji intencji i potrzeb użytkownika, jeżeli gwarantują one przynajmniej taką ochronę danych, jaka obowiązuje w Unii Europejskiej. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych osobowych w Banku są dostępne pod adresem: https://www.credit-agricole.pl/rodo
Rejestrujemy wideorozmowę. Jeśli nie chcesz nie rozpoczynaj połączenia.
Jesteśmy administratorem Twoich danych osobowych i przetwarzamy je dla celów przeprowadzenia wideorozmowy. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych, przeniesienia danych osobowych, wycofania zgody na przetwarzanie danych, przy czym czynności wykonane przed wycofaniem tej zgody zachowają ważność oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych znajdziesz na: www.credit-agricole.pl/RODO.
Rejestrujemy wideorozmowę. Jeśli nie chcesz nie rozpoczynaj połączenia.
Jesteśmy administratorem Twoich danych osobowych i przetwarzamy je dla celów przeprowadzenia wideorozmowy. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, poprawienia, usunięcia, ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu na przetwarzanie danych, przeniesienia danych osobowych, wycofania zgody na przetwarzanie danych, przy czym czynności wykonane przed wycofaniem tej zgody zachowają ważność oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych znajdziesz na: www.credit-agricole.pl/RODO.
Zapraszamy w kolejnym dniu roboczym.