2018
Rok 2018 rozpoczęliśmy bardzo pozytywnie. Podobnie jak w ubiegłym roku mogliśmy być dumni z wyników badań rekomendacji klienckich. Credit Agricole po raz trzeci z rzędu znalazł się na czele rankingu najchętniej polecanych banków. W niezależnym badaniu firmy MillwardBrown "Klienci banków w Polsce 2017" wskaźnik rekomendacji klienckich (NPS) dla Credit Agricole wyniósł 49,1%. To o ponad dwa razy więcej niż średnia dla całego rynku (21%).
Klienci nie tylko chętnie nas polecają, ale też przenoszą do nas swoje konta. Kolejny rok jesteśmy liderem w przenoszeniu kont poprzez system Krajowej Izby Rozliczeniowej.
Na początku roku podpisaliśmy także umowę z Bankiem Gospodarstwa Krajowego. Dołączyliśmy do ekosystemu instytucji finansowych, ułatwiających przedsiębiorcom prowadzenie transakcji z zagranicznymi kontrahentami. Klienci korporacyjni mogą potwierdzić u nas akredytywy eksportowe na rynki o podwyższonym ryzyku, a Bank Gospodarstwa Krajowego przejmie to ryzyko.
Styczeń obfitował w wyróżnienia dla naszych ekonomistów. Najpierw znaleźli się w czołówce rankingu najlepszych prognostów trendów ekonomicznych w Polsce. Zestawienie przygotował dziennik „Parkiet”. Wówczas nasi eksperci okazali się bezkonkurencyjni w kategorii prognozowania PKB i sprzedaży detalicznej. Z kolei w konkursie zorganizowanym przez dziennik „Rzeczpospolita”, w kategorii prognoz jednomiesięcznych, Jakub Olipra zajął 1. miejsce, natomiast w przewidywaniach z 3-miesięcznym wyprzedzeniem uplasował się na 2. pozycji.
W 2017 roku stawialiśmy pierwsze kroki w e-sporcie. Wzięliśmy udział w najważniejszych wydarzeniach w tym segmencie, m.in. Intel Extreme Masters. Postanowiliśmy też nawiązać współpracę z jedną z drużyn. Ogłosiliśmy ją na początku 2018 - zostaliśmy głównym sponsorem młodej, dynamicznie rozwijającej się drużyny Off-Mode, która odnosi pierwsze sukcesy na scenie CS:GO.
W marcu już po raz kolejny wspieraliśmy organizację Coface Country Risk, konferencję poświęconą ryzykom w transakcjach handlowych oraz wspieraniu rozwoju i eksportu polskich przedsiębiorstw. Jednym z prelegentów był Jakub Borowski, główny ekonomista naszego banku. Wspieraliśmy także wydarzenia kulturalne. Nasze zaangażowanie we wrocławską edycję Dni Krajów Francuskojęzycznych to już tradycja. Inicjatywa ta od 20 lat promuje kulturę francuską w Polsce. Po raz 14. byliśmy patronem tego święta.
Od połowy marca klienci firmowi, rolnicy mogą korzystać z aplikacji mobilnej CA24 Mobile. Wszyscy klienci zyskali też w niej dostęp do nowych funkcji, np. sprawdzania salda przed zalogowaniem.
2017
Z początkiem 2017 roku bank Credit Agricole zaczął wdrażać odświeżoną wersję swojego logotypu. Pierwszą okazją, w której zaprezentowaliśmy nowe logo, była kampania „Polacy wybierają Credit Agricole”, promująca przenoszenie do nas rachunków z innych banków.
Nasi ekonomiści zostali uznani za najbardziej wszechstronnych prognostów gospodarczych w Polsce. Zespół pod kierownictwem Jakuba Borowskiego triumfował w części „Prognozy wskaźników makroekonomicznych” oraz znalazł się na szczycie rankingu na najbardziej wszechstronnych prognostów w 2016 r.
W badaniu satysfakcji klientów przeprowadzonym przez ośrodek TNS Polska Credit Agricole uzyskał najlepszy wynik spośród wszystkich banków w Polsce. Zajęliśmy pierwsze miejsce pod względem rekomendacji klienckich. Oprócz tego otrzymaliśmy też wysoką ocenę całościową, a badani wskazywali na życzliwość i kompetencje pracowników placówek i infolinii oraz bezpieczeństwo transakcji w bankowości elektronicznej.
W lutym ruszył nasz firmowy blog. Platforma CAsfera.pl tworzona jest przez pracowników banku Credit Agricole. Piszemy o finansach, karierze, pasjach i zainteresowaniach oraz o tym, co w naszym banku bardzo cenimy: o relacjach międzyludzkich.
Ponownie zdobyliśmy 1. miejsce w rankingu poleceń konsumenckich niezależnego instytutu Millward Brown. W ostatnim kwartale 2016 roku osiągnęliśmy rekordowy poziom wskaźnika CRI 67,6 pkt. Zrealizowaliśmy także akcję wizerunkową skierowaną do młodych ludzi. Do udziału w kampanii zaprosiliśmy dwóch popularnych youtuberów – Stuu i Izaka.
Z początkiem marca ruszyła kampania „Kredyt gotówkowy od eksperta”, której twarzami byli pracownicy naszego banku. Również w marcu ruszyły we Wrocławiu Dni Krajów Francuskojęzycznych. Partnerowaliśmy temu wydarzeniu już po raz trzynasty. Ponadto uruchomiliśmy nowy proces sprzedaży kredytu hipotecznego, w ramach którego decyzja kredytowa jest wydawana nawet w ciągu 24 godzin.
Również w marcu po raz drugi zostaliśmy wyróżnieni certyfikatem Brązowego Dudka za udział w programie CSR – Ekoaktywni.com. Certyfikaty Dudka przyznawane są firmom przekazującym do organizatora programu najwięcej dokumentów do utylizacji. W tym samym miesiącu 10 praktyk naszego banku zostało wyróżnionych w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2016” Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
W marcu Sąd Rejonowy dla Wrocławia-Fabrycznej wydał postanowienie o podwyższeniu kapitału zakładowego Credit Agricole Bank Polska S.A do 699.000.000 zł. Kapitał zakładowy został w całości wpłacony. Dziennik Gazeta Prawna opublikował XI Ranking Odpowiedzialnych Firm, w którym nasz bank zajął 6. miejsce na poziomie kryształowym, trafiając do grona firm aktywnych i dojrzałych w zakresie CSR. W ofercie banku znalazły się pożyczki dla klientów prowadzących małe i średnie przedsiębiorstwa udzielane w szybkim procesie e-Sprzedaży.
W czerwcu Credit Agricole Bank Polska zdobył 1. miejsce w XIII edycji badania jakości obsługi klienta pod względem infolinii bankowych, realizowanego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. W tym samym miesiącu, w Ostrowie Wielkopolskim odbyła się IV edycja Regionalnych Targów Biznesu i Przedsiębiorczości. Nasz udział w tym wydarzeniu został doceniony przez gości – otrzymaliśmy statuetkę za najlepsze stoisko.
W połowie czerwca doszło także do połączenia kilku dotychczas wykorzystywanych w banku systemów informatycznych w jeden. Dzięki tym zmianom będziemy mogli szybciej wprowadzać i rozwijać nowe produkty oraz usługi.
21 czerwca już po raz czwarty zorganizowaliśmy we wszystkich placówkach w Polsce Dzień Credit Agricole, podczas którego pracownicy banku wychodzą do klientów i spotykają się z nimi na specjalnie zorganizowanych imprezach. W pięciu miastach zorganizowane zostało także podobne wydarzenie poświęcone ofercie Credit Agricole Raty.
W lipcu cykl eventów-niespodzianek organizowanych dla klientów w całej Polsce otrzymał 3. nagrodę podczas paryskiej konferencji Com 400, w ramach konkursu na najlepsze projekty komunikacyjne realizowane przez Grupę Credit Agricole. Na platformie Facebook Messenger uruchomiliśmy czatbota KrEdytka i w ten sposób jako pierwszy bank w Polsce, zaczęliśmy wykorzystywać sztuczną inteligencję do obsługi klientów.
W sierpniu w placówkach na Górnym Śląsku i Opolszczyźnie udostępniliśmy ulotki informacyjne w dialekcie śląskim. W wybranych oddziałach klienci mogli także zostać obsłużeni po śląsku.
Oferta Credit Agricole Raty zdobyła tytuł Złotego Lidera Jakości 2017, przyznawany na podstawie badań konsumenckich przez redakcję Strefy Gospodarki, dodatku do Dziennika Gazety Prawnej. Badani docenili nas m.in. za dopasowanie do potrzeb klientów. Dodatkowo okazało się, że Credit Agricole Raty to marka znana aż 70 proc. respondentów, co było najwyższym wynikiem w badaniu.
We wrześniu wrocławskie i warszawskie biuro banku odwiedził Philippe Brassac, CEO Grupy Credit Agricole. Podczas wizyty podkreślał, że Polska jest dla Grupy bardzo ważnym i perspektywicznym rynkiem.
W październiku zmienił się skład zarządu banku. Piotr Kwiatkowski na stanowisku prezesa zastąpił Romualda Szeligę, a nowym członkiem zarządu został Bartłomiej Posnow. Również w październiku ruszyliśmy z promocją „Akcja konsolidacja”. W ramach promocji klienci mogli bez prowizji przenieść do Credit Agricole kredyty zaciągnięte w innych bankach i połączyć je w jedną, niższą niż dotychczas ratę, przy okazji uzyskując dodatkowe środki na bieżące potrzeby. W tym samym miesiącu na Kaszubach udostępniliśmy ulotki informacyjne w regionalnym języku, a w wybranych placówkach umożliwiliśmy obsługę po kaszubsku.
W połowie listopada wprowadziliśmy z kolei ofertę skierowaną do przebywających w Polsce obywateli Ukrainy. Pod koniec miesiąca nasz spot „Szezlong” z Karoliną Gruszką, autorstwa agencji Just, został nagrodzony Kreaturą 2017. Spot promował bezpłatne konta osobiste, z kartą płatniczą i darmowym dostępem do bankomatów na całym świecie i był elementem kampanii nakłaniającej Polaków do przenoszenia kont do naszego banku.
Kolejnym powodem do radości w 2017 roku jest docenienie naszego Contact Center. Zostało uznane po raz kolejny za jedno z trzech najlepszych bankowych call center w Polsce, w rankingu Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia. Po raz 9. jest na podium, tym razem na 3. miejscu.
W grudniu po raz 12 wzięliśmy udział w akcji „Szlachetna Paczka”. W ramach jej XVII edycji przygotowaliśmy ponad 100 paczek, które trafiły do kilkunastu rodzin w Polsce.
Pod koniec roku w Jeleniej Górze powstała pierwsza w Polsce placówka, w której można skorzystać równocześnie z bogatej oferty banku Credit Agricole i firmy leasingowej EFL. Z myślą o komforcie i potrzebach klienta stworzyliśmy jedno miejsce, gdzie zarówno klienci detaliczni, jak i przedsiębiorcy mogą korzystać z pełnego wachlarza produktów bankowych, leasingowych i ubezpieczeniowych.
2016
W styczniu główny ekonomista Credit Agricole, Jakub Borowski, znalazł się w gronie najlepszych specjalistów w prognozowaniu kursów walut w rankingu Rzeczpospolitej. Jako pierwszy bank w Polsce zaczęliśmy wdrażać nowy, elektroniczny sposób podpisywania umów zakupów na raty poza placówkami, z wykorzystaniem wiadomości SMS (bez konieczności przesyłania dokumentów do banku).
Credit Agricole podpisał umowę o uczestnictwo w systemie płatności mobilnych BLIK, których wdrożenie zaplanowano na początek 2018 roku. Z kolei oferta produktów ubezpieczeniowych naszego banku wzbogaciła się o ubezpieczenie nieruchomości oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym.
W lutym nasz program „Świeża Krew do pierwszej pracy” promowaliśmy we współpracy z vlogerami: Arleną Witt i autorami kanału „Matura to Bzdura”. Bank został wyróżniony certyfikatem Brązowego Dudka za udział w programie CSR – Ekoaktywni.com. Wyniki badań konsumenckich wykazały, że Credit Agricole jest drugim najchętniej polecanym bankiem w Polsce.
We Wrocławiu odbyły się Dni Krajów Francuskojęzycznych. Partnerowaliśmy tej imprezie już po raz dwunasty. Również w marcu we Wrocławiu zorganizowano największe targi pracy w Polsce Career Expo. Credit Agricole wziął w nich udział po raz pierwszy. Zaangażowaliśmy się również w wiosenne Targi Pracy na Politechnice Wrocławskiej i wrocławskim Uniwersytecie Ekonomicznym. Wiosną 2016 roku wystartował kolejny cykl eventów na uczelniach w programie „Świeża Krew do Pierwszej Pracy”. Łącznie odwiedziliśmy aż 10 największych akademickich miast.
Projekt „Dzielimy się wiedzą” znalazł się w zestawieniu 10 najlepszych inicjatyw CSR w całej branży finansowej, przygotowanym w marcu przez „Gazetę Finansową”. W tym samym czasie Forum Odpowiedzialnego Biznesu wydało raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2015”, w którym znalazło się 10 naszych praktyk, m.in. „Edukacja klientów z ochrony środowiska”, „Szkolenie z ekojazdy” i „Szyny dla niepełnosprawnych”.
Dla większej wygody klientów zaczęliśmy oferować kredyt ratalny pod jedną marką Credit Agricole Raty. Wcześniej posługiwaliśmy się trzema markami, w zależności od kanału sprzedaży były to: Credit Agricole Raty (Internet), LUKAS Finanse (sklepy tradycyjne) lub Crédit Agricole przy wyższych kredytach.
8 kwietnia Rada Nadzorcza naszego banku powołała oficjalnie Richarda Pareta i Jędrzeja Marciniaka na stanowiska wiceprezesów zarządu. W tym samym miesiącu wystartował konkurs z nagrodami pieniężnymi dla posiadaczy kart kredytowych Credit Agricole, który trwał do czerwca.
Od kwietnia nasi klienci mogli składać za pośrednictwem naszego serwisu internetowego CA24 wnioski o świadczenie 500+. Dla wszystkich rodziców, którzy zamierzali regularnie odkładać kwotę świadczenia lub jej część, przygotowaliśmy specjalną ofertę Programu Systematycznego Oszczędzania Moja Rezerwa Finansowa z bonusem wypłacanym przez bank, nawet do 1100 zł.
Zespół ekonomistów naszego banku – Jakub Borowski (główny ekonomista) oraz Jakub Olipra i Krystian Jaworski – zajął 1. miejsce w rankingu prognoz wskaźników makroekonomicznych prowadzonym przez agencję informacyjną Reuters.
Pod koniec kwietnia uruchomiliśmy naszą aplikację mobilną – CA24 Mobile. Za jej pośrednictwem użytkownicy mogą obsługiwać konta osobiste i karty kredytowe, mają także dostęp do produktów oszczędnościowych.
W maju Grupa Crédit Agricole ogłosiła swoje nowe motto „Toute une banque pour vous” („Cały bank dla Ciebie” , ang. “A whole bank just for you”), które wyraża nasze podejście do klientów – stawianie klienta i jego potrzeb na pierwszym miejscu, zaangażowanie w realizację tych potrzeb oraz dostępność 24 godziny na dobę. W tym samym miesiącu nasza marka – Crédit Agricole – zdobyła tytuł Marki Wysokiej Reputacji Premium Brand 2016.
W czerwcu po raz trzeci świętowaliśmy Dzień Credit Agricole – w ramach akcji lokalnych wyszliśmy na zewnątrz placówek, by być jeszcze bliżej klientów. W tym samym miesiącu podsumowaliśmy także kolejny rok szkolny w kampanii społecznej „Bank z klasą. Cała wiedza o bankowości”. 40 wolontariuszy zakończyło zajęcia z ponad 1600 uczniów w szkołach podstawowych w całej Polsce.
Z okazji EURO 2016 zaproponowaliśmy klientom Lokatę Piłkarską, w której trzech edycjach oprocentowanie zależało od liczby goli strzelonych przez naszą reprezentację w każdym kolejnym meczu (liczby goli, która przyniesie nam zwycięstwo lub remis). W ofercie pojawiła się również „Lokata Piłkarska 1/4 finału” o oprocentowaniu 3,5%.
Dzięki współpracy z Concordia Ubezpieczenia pod koniec czerwca zaczęliśmy oferować ubezpieczenia dla rolników, w tym polisy obowiązkowe, odpowiedzialności cywilnej i ochrony prawnej, na życie kredytobiorców oraz ubezpieczenie mienia.
W połowie lipca w ofercie banku pojawił się kolejny produkt ubezpieczeniowy – Pakiet Turystyczny. Nowe ubezpieczenie zapewnia całodobową pomoc w razie niefortunnych zdarzeń za granicą. Od lipca Credit Agricole wydaje karty debetowe Visa Debit oraz Visa Business Debit do kont firmowych (MŚP) oraz AGRO. Nowe karty są honorowane w większej liczbie miejsc i można nimi płacić on-line. Od sierpnia umożliwiliśmy obsługę przedsiębiorców w placówkach bez doradcy klienta biznesowego.
We wrześniu bank został nagrodzony certyfikatem BS 10500:2011 potwierdzającym, iż system zarządzania antykorupcyjnego w banku spełnia międzynarodowe standardy bezpieczeństwa. Certyfikat został wydany na 3 lata. Z kolei w połowie września w naszej ofercie pojawiło się ubezpieczenie NNW dla dzieci. Ruszyła także podstrona naszego serwisu przeznaczona dla rolników, która prezentuje poszczególne produkty ubezpieczeniowe i OWU oraz wyjaśnia, gdzie kupić ubezpieczenie, a także jak zgłosić szkodę.
W październiku odbył się pierwszy panel interesariuszy banku, w którym wzięli udział m.in. klienci, władze, organizacje społeczne, środowisko akademickie oraz biznes. Celem było m.in. poznanie opinii i oczekiwań wobec banku dotyczących jego roli społecznej.
W listopadzie staliśmy się mecenasem projektu kulturalnego „Lille meets Wrocław”. Z kolei na fanpage’u naszego banku na Facebooku opublikowaliśmy pierwsze zdjęcie zrobione w technologii 360 stopni. Mimo że Facebook udostępnił taką możliwość jeszcze w czerwcu, do tej pory nie skorzystał z niej żaden polski bank. W tym samym miesiącu wszedł w życie nasz Kodeks Etycznej Reklamy. Opracowując go, skupiliśmy się na potrzebach odbiorców naszych komunikatów, a nie tylko na bankowych procedurach.
W Rudzie Śląskiej i Kielcach otwarte zostały dwie pilotażowe placówki w nowym wystroju opracowanym na podstawie opinii i uwag klientów i pracowników banku.
Grudzień przywitaliśmy dwoma wydarzeniami – Dniem kart kredytowych Mastercard Credit Agricole oraz Dniem Otwartym Banku Credit Agricole. Także w grudniu ruszył program rekomendacji „PoleCAm Biznes”. Klienci korzystający z naszych produktów dla małych i średnich przedsiębiorstw mogą zyskać do 300 zł premii za polecenie ich kontrahentom. W tym samym czasie ogłoszono wyniki XIV edycji badania infolinii bankowych Instytutu Badawczego ARC Rynek i Opinia. Zajęliśmy w nim ogólnie 3 miejsce, a nasza wiedza produktowa okazała się najlepsza.
Po raz 11 wzięliśmy udział w akcji „Szlachetna Paczka”. W ramach jej XVI edycji przygotowaliśmy ponad 80 paczek. Pod koniec roku w Malborku, Warszawie i Wrocławiu zorganizowaliśmy również pierwsze trzy eventy-niespodzianki dla klientów. Poprzez takie wydarzenia chcemy wzmacniać pozytywne emocje i być jeszcze bliżej naszych klientów, budując z nimi wzajemną relację.
2015
2015 rok bank przywitał nowymi promocjami dla klientów. Po raz kolejny ruszyła oferta dla klientów z kredytem ratalnym, dzięki której można było uzyskać zwrot 10 proc. wartości raty kredytu. Bank rozpoczął kampanię kredytu gotówkowego, w której za każdy pożyczony 1000 zł klient płacił tylko 10 zł. Również w styczniu Credit Agricole zaproponował klientom agrobiznesowym lokaty pod dopłaty z oprocentowaniem do 4 proc. Lokaty dla rolników w Credit Agricole pozwalają rozwiązać depozyt w dowolnym momencie, bez utraty odsetek oraz ponoszenia dodatkowych kosztów.
Z myślą o wszystkich wyjeżdżających na ferie zimowe oraz amatorach białego szaleństwa za granicą bank przygotował promocje dotyczące wypłacania gotówki z bankomatów na całym świecie bez prowizji. Z bezpłatnych wypłat gotówki klienci banku mogli korzystać do 1 marca.
Początek roku był czasem ambitnych planów dla wolontariuszy banku, którzy rozpoczęli przygotowania do realizacji 15 projektów z programu grantowego. W ciągu roku wolontariusze angażowali się m.in. w pomoc psom w schroniskach, rehabilitację chorej 6-letniej dziewczynki czy organizację ferii zimowych dla dzieci z ubogich rodzin.
W tym samym miesiącu bank przyjął Zasady Ładu Korporacyjnego dla Instytucji Nadzorowanych, wydane przez Komisję Nadzoru Finansowego. Zasady Ładu Korporacyjnego określają relacje wewnętrzne i zewnętrzne banku, w tym relacje z udziałowcami i klientami, organizację banku, funkcjonowanie nadzoru wewnętrznego oraz kluczowych systemów i funkcji wewnętrznych, a także organów statutowych i zasad ich współdziałania.
Pod koniec stycznia bank wdrożył pierwsze ubezpieczenia majątkowe w modelu indywidualnym: Pakiet na Wypadki (ubezpieczenie NNW) i Multipakiet Maxi (assistance). Rozpoczęcie sprzedaży ubezpieczeń w modelu indywidualnym oznacza, że do ich sprzedaży wymagane są uprawnienia Osób Fizycznych Wykonujących Czynności Agencyjne (OWCA). Jednocześnie bank uzupełnił ofertę ubezpieczeń majątkowych co było elementem przyjętej strategii bancassurance, zgodnie z którą Credit Agricole pod jednym dachem oferuje produkty bankowe i ubezpieczeniowe.
W lutym rozpoczęła się kampania telewizyjna kredytu gotówkowego z Juliette Binoche, która następnie zachęcała również do założenia konta w Credit Agricole.
W tym samym miesiącu okazało się, że Jakub Borowski (Główny Analityk banku Credit Agricole) był najczęściej cytowanym ekonomistą bankowym w Polsce w 2014 r. Media opublikowały wówczas wypowiedzi Jakuba Borowskiego aż 657 razy.
W marcu bank promował kulturę francuską we Wrocławiu podczas Dni Krajów Francuskojęzycznych. Bank zaangażował się na rzecz tego festiwalu już po raz 11.
Credit Agricole zaprezentował swoją ofertę rolnikom podczas Międzynarodowych Targów Techniki Rolniczej AGROTECH w Kielcach, na których przedstawił rozwiązania finansowe dla rolnictwa: od konta Agricole po kredyty inwestycyjne i oszczędności. Również w marcu rozpoczęła się kolejna kampania kont "Czy jesteś gotowy na 1000 zł?, która trwała do końca maja. Sukces kampanii był tak duży, że w maju ponad 80 proc. wniosków o przeniesienie kont klientów banków dotyczyło chęci zmiany na Credit Agricole. Aż 7 na 10 transferów rachunków w pierwszym półroczu 2015 r. związane było z migracją z innych banków do Credit Agricole.
W ciągu roku szkolnego wolontariusze banku realizowali w szkołach podstawowych program "Bank z klasą". 65 wolontariuszy prowadziło zajęcia z edukacji finansowej najmłodszych z niemal 2 380 dziećmi w 50 szkołach w całej Polsce.
W kwietniu aż 6 inicjatyw związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu (CSR) banku zostało wyróżnionych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w raporcie "Odpowiedzialny biznes w Polsce 2014. Dobre praktyki". Uznanie zyskały m.in. edukacyjne projekty banku dla lokalnych środowisk, odpowiedzialna polityka zakupowa, montaż defibrylatorów, wolontariat pracowniczy.
W tym samym miesiącu bank dostosował się do zapisów wydanej przez Komisję Nadzoru Finansowego Rekomendacji U poprzez sprzedaż produktów ubezpieczeniowych w modelu indywidualnym. W plebiscycie Złoty Bankier 2014 r. portalu finansowego Bankier.pl Credit Agricole uzyskał 2. miejsce w kategorii najlepszy kredyt gotówkowy za Kredyt PROSTOLICZONY oraz 3. miejsce w kategorii najlepszy kredyt dla przedsiębiorcy za Kredyt obrotowy dla firm 3x0.
W maju Credit Agricole ruszył z promocją kont dla młodych "Polecam 1 Konto Extra", w której proponował klientom do 600 zł premii za aktywność i polecenie konta znajomym.
Bank w 2015 r. postawił na rozwój partnerskiej sieci placówek (placówki franczyzowe i biura kredytowe). Od początku roku bank otworzył 60 nowych biur kredytowych. Wcześniej biura kredytowe i placówki partnerskie oferowały klientom tylko kredyty gotówkowe, karty kredytowe i ubezpieczenia grupowe, od połowy 2015 roku w placówkach partnerskich można otworzyć konto czy założyć lokatę.
W czerwcu bank po raz drugi obchodził w swoich placówkach w całej Polsce Dzień Credit Agricole, podczas którego na klientów czekało wiele atrakcji. Skorzystać można było z oferty na preferencyjnych warunkach, a klienci mogli się spotkać w placówkach z członkami zarządu banku.
W czerwcu dwoje pracowników call center banku znalazło się w finale konkursu "Telemarketer Roku", którego organizatorem jest Grupa Call Center działająca przy Stowarzyszeniu Marketingu Bezpośredniego SMB. Jury konkursu przesłuchało 1064 rozmów pracowników call center.
W 2015 r. bank realizował również kolejną edycję programu "Świeża Krew do Pierwszej Pracy", której celem jest pomóc młodym osobom w podjęciu pierwszych kroków w zawodowej karierze. Intencją banku jest pomoc kandydatom porozumieć się z potencjalnymi pracodawcami oraz pokazać, jak w rzeczywistości wygląda proces rekrutacji. Młodzi biorący udział w programie mogą sprawdzić się w praktyce podczas próbnej rozmowy kwalifikacyjnej z doświadczonymi rekruterami.
W tym samym miesiącu magazyn Wprost wyróżnił kredyt hipoteczny Credit Agricole. Kapituła konkursu brała pod uwagę m.in. rozpoznawalność marki, dopasowanie oferty do potrzeb rynkowych, jej przejrzystość, opłaty i prowizje, jakość obsługi klienta i politykę lojalnościową.
W lipcu Krystian Jaworski, ekonomista w Departamencie Analiz Makroekonomicznych Credit Agricole, wygrał konkurs Obserwatora Finansowego za autorskie propozycje zmian w obszarze finansów publicznych. Latem bank powtórzył promocję dla wyjeżdżających za granicę, którzy do końca września bez prowizji mogli wypłacać gotówkę z bankomatów na całym świecie.
W sierpniu bank obniżył oprocentowanie kredytu gotówkowego do 3 proc. Towarzyszyła temu niestandardowa kampania reklamowa "Z hukiem obniżamy oprocentowanie!". W czasie kampanii witryny placówek bankowych Credit Agricole przyciągały oko oryginalną formą reklamy zewnętrznej - wypukłą czarną kulą z czerwonym napisem, która sprawiała wrażenie prawdziwej przez imitację pękniętej szyby.
Wraz z końcem sierpnia zakończyła się blisko 6-letnia kadencja Phillipe’a Marié na stanowisku wiceprezesa zarządu i jednocześnie Senior Country Officera Credit Agricole Bank Polska. Stanowisko to we wrześniu objął Olivier Constantin, który z bankowością związany jest od prawie 30 lat.
Credit Agricole we wrześniu zaangażował się w Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu. Bank zachęcał swoich pracowników do zielonych form transportu publicznego, rowerowego i pieszego.
Z kolei w październiku bank zaproponował przedsiębiorcom rachunki walutowe prowadzone w EUR, USD lub GBP. W tym samym miesiącu bank ponownie zorganizował Dzień Konta, który cieszył się dużą popularnością wśród klientów.
2015 był rokiem niskich stóp procentowych, jednak lokaty w Credit Agricole oferowały klientom wysokie oprocentowanie. Depozyty banku zajmowały 2. i 3. pozycję odpowiednio w kategorii lokat rocznych i miesięcznych według portalu TotalMoney.pl.
W listopadzie bank zaproponował kredyt gotówkowy z atrakcyjnym oprocentowaniem 5,9 proc. W grudniu Credit Agricole zajął 2. miejsce w badaniu infolinii bankowych, organizowanym przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. W badaniu oceniano jakość obsługi klienta zarówno w serwisie telefonicznym, jak i e-mailowym.
W okresie przedświątecznym bank przygotował dla klientów specjalne okazje w Klubie Rabatowym Credit Agricole, z którym można było dużo zaoszczędzić na świątecznych zakupach. Kredyt gotówkowy w Credit Agricole zajął 1. miejsce w rankingu kredytów gotówkowych na święta według Bankier.pl.
W tym samym miesiącu bank tradycyjnie angażował się w pomoc najuboższym i już po raz 10. uczestniczył w ogólnopolskiej akcji Szlachetna Paczka. W tej edycji akcji pracownicy banku ofiarowali Szlachetne Paczki dla 25 rodzin w całej Polsce.
2014
W styczniu Credit Agricole wprowadził do oferty kolejny - po Mojej Rezerwie Finansowej - program systematycznego oszczędzania o nazwie Mój Dom. Tym razem bank zachęca do oszczędzania na wkład własny.
Klienci Credit Agricole od początku 2014 roku mogą korzystać z kart debetowych Visa Walutowa w euro i dolarach) oraz zakładać lokaty i Rachunki Oszczędzam w każdej z udostępnionych walut obcych.
Także w styczniu bank poinformował o nawiązaniu współpracy z firmą John Deere. Tym samym Credit Agricole - jako jedyny bank w Polsce - kredytuje zakup maszyn i urządzeń w programie John Deere Financial, propozycji dostępnej tylko dla klientów autoryzowanych dealerów marki John Deere.
Pod koniec stycznia Credit Agricole zadecydował, że pomiędzy lutym a marcem, na które przypada zimowy urlop większości Polaków, w tym także ten spędzany za granicą, umożliwi posiadaczom swoich kont - 1 Konta oraz Konta PROSTOoszczędzającego PLUS - darmową wypłatę gotówki ze wszystkich bankomatów na świecie.
W lutym bank podniósł oprocentowanie 36-miesięcznej lokaty na przekór utrzymującym się na niskim poziomie stopom procentowym. Wynosiło ono po zmianie 4,1 proc. w skali roku. Ówczesna propozycja Credit Agricole była jedną z najatrakcyjniejszych dostępnych na rynku, ponieważ klient mógł założyć lokatę bez konieczności spełnienia dodatkowych warunków. W tym samym miesiącu bank rozpoczął subskrypcję produktu InvestMedica.
W marcu Credit Agricole zaprezentował swoją ofertę rolnikom na Międzynarodowych Targach Techniki Rolniczej AGROTECH w Kielcach.
Także w kwietniu Credit Agricole udostępnił na swojej stronie WWW aplikację CA Navigator, dzięki której każda osoba zainteresowana powierzeniem mu swoich oszczędności może zdefiniować swoje cele i wybrać z oferty banku produkty, które pomogą jej zgromadzić środki na ich realizację. System zawiera podpowiedzi produktowe dostosowane do potrzeb klienta, a także umożliwia porównywanie, zapisywanie i przeglądanie symulacji.
Pakiety kont PROSTOoszczędzających ponownie posłużyły Credit Agricole do umacniania pozycji banku uniwersalnego. Credit Agricole zorganizował w kwietniu 2014 roku promocję o nazwie "Jesteśmy gotowi!". Osoba, która do końca maja otworzyła konto w banku, mogła otrzymać bonus w wysokości 1000 zł.
W maju bank przekonywał młodych, że opłaca się mieć w nim rachunek osobisty, zachęcając osoby pomiędzy 18 a 27 rokiem życia do otwarcia 1 Konta. Każdy, kto się wówczas na to zdecydował, mógł otrzymać od banku premię sięgającą 290 zł albo otrzymać w koncie lub na karcie kredytowej limit w wysokości nawet 1000 zł.
W czerwcu bank zaproponował przedsiębiorcom promocję kredytu w Koncie Biznes. Jej głównymi założeniami były bezpłatne udzielenie rocznego kredytu, brak prowizji za odnowienie na kolejne 12 miesięcy oraz brak opłat za prowadzenie konta firmowego przez cały okres kredytowania.
Również w czerwcu wystartował programu mentorski Credit Agricole o nazwie „Do pierwszej pracy". Do projektu bank zaprosił dziesięciu ekspertów, specjalizujących się w tematyce psychologicznej, dziennikarskiej, zarządzania, marketingu, prawa, prowadzenia własnego biznesu, stylu osobistego, finansów korporacyjnych, HR oraz obsługi klienta. Mentorzy na swoich fanpage’ach na Facebooku dzielą się doświadczeniami, osiągnięciami zawodowymi, stawiają pytania, zachęcają do dyskusji. Wszystko po to, by odkryć w młodych motywację do działania i podjęcia pierwszego kroku w drodze do zawodowej kariery.
Pod koniec czerwca Credit Agricole przygotował promocję dla posiadaczy 1 Konta i Konta PROSTOoszczędzającego PLUS, dzięki której - pomiędzy 27 czerwca a 30 września 2014 r. - nie zapłacą oni prowizji za wypłatę gotówki z bankomatów za granicą. Dotyczy to zarówno kart prowadzonych przez bank w złotówkach, jak i w euro oraz dolarach amerykańskich.
Na początku lata Credit Agricole zaproponował posiadaczom swoich kont założenie lokaty 6-miesięcznej z oprocentowaniem 3,3 proc. w skali roku. Jednocześnie bank przygotował specjalną ofertę depozytów 6- i 9-miesięcznych dla nowych klientów, którzy zdecydują się założyć w Credit Agricole rachunek osobisty z deklaracją regularnych wpływów.
Na przełomie lipca i sierpnia ruszyła kampania informacyjna "Ubezpieczamy na Twoją korzyść". Bank chciał w ten sposób przypomnieć, że w jego ofercie znajdują się zarówno produkty bankowe, jak i ubezpieczeniowe. Bank - na podstawie analizy wypłat świadczeń swoich klientów - zmodyfikował Pakiet Życie, dzięki czemu zaproponowane rozwiązania w pełniejszy niż dotychczas sposób odpowiadają potrzebom osób ubezpieczających się.
W połowie sierpnia bank zaproponował kredyty gotówkowe na specjalnych warunkach. Credit Agricole sięgnął po sprawdzone rozwiązanie, organizując promocję pod hasłem Kredyt Prostoliczony za 10 zł. Zgodnie z nazwą, miesięczny koszt każdego pożyczonego 1 000 zł wynosił tylko 10 zł.
Również w sierpniu Credit Agricole uruchomił stronę internetową Klubu Rabatowego w nowej odsłonie. Od teraz użytkownicy kart płatniczych banku w łatwy i szybki sposób mogą zaplanować zakupy i obliczyć, ile zaoszczędzą, płacąc bezgotówkowo. Wprowadzona funkcjonalność umożliwia posiadaczowi karty banku sprawdzenie tego zarówno jeszcze w zaciszu domowym, jak i wówczas, gdy jest już na zakupach, korzystając ze smartfona czy tabletu.
W tym samym czasie oferta Credit Agricole dla przedsiębiorców powiększyła się o terminale płatnicze, tzw. POS-y. Objęła ono dodatkowo także bezpłatne prowadzenie konta firmowego oraz trzymiesięczną dzierżawę urządzenia za 0 zł. Proponowane terminale umożliwiają, niezależnie od akceptacji kart płatniczych, m.in. doładowania telefonów komórkowych oraz prowadzenie programów lojalnościowych dla klientów sklepów, gabinetów lekarskich czy punktów usługowych.
Pod koniec sierpnia Credit Agricole zaprosił młodych ludzi, planujących lub rozpoczynających karierę zawodową do udziału w konkursie "Career Hacking", którego rozstrzygnięcie nastąpi w październiku. Dwudziestu finalistów będzie miało okazję sprawdzić swoje predyspozycje zawodowe w trakcie warsztatów we Wrocławiu, pracując nad case studies. Spośród nich zostanie wyłonionych pięciu zwycięzców, którzy pojadą w sześciodniową, edukacyjną podróż do Paryża.
We wrześniu Credit Agricole zapraszał na AGRO SHOW - na największą plenerową wystawę rolniczą w Europie, organizowaną od 16 lat w Bednarach koło Poznania oraz na XII Forum Spółdzielczości Mleczarskiej w Augustowie.
Bank zachęcony sukcesem pierwszej edycji kampanii promocyjnej kont o nazwie "Jesteśmy gotowi!", zdecydował się ją powtórzyć. Każdy, kto pomiędzy 28 września a 30 listopada 2014 r. otworzył konto w Credit Agricole, mógł otrzymać od banku premię sięgającą nawet 1000 zł. Wszystkie warunki, jakie klient musiał spełnić, aby móc cieszyć się bonusami przygotowanymi przez bank Credit Agricole, związane były z codziennym bankowaniem.
W październiku bank rozpoczął jesienną ofensywę promocyjną skierowaną do osób pomiędzy 18 a 27 rokiem życia, proponując im założenie bezpłatnego konta, ekstra rabaty w Klubie Rabatowym i udział w spotkaniach edukacyjnych na uczelniach oraz zapraszając do konkursu Career Hacking.
Także w październiku Credit Agricole przygotował promocyjną ofertę dla licencjonowanych graczy w petanque, a także klubów zrzeszonych w Polskiej Federacji Petanque. Bank, który od dwóch lat wspiera promocję tej francuskiej dyscypliny w Polsce, postanowił zadbać też o finanse zawodników.
W listopadzie bank ponownie zaproponował klientom kredyty gotówkowe na specjalnych warunkach. Na początku miesiąca zainicjował świąteczną kampanię kredytu gotówkowego. Credit Agricole sięgnął po sprawdzone rozwiązanie, organizując promocję pod hasłem Kredyt Prostoliczony za 10 zł.
Również w listopadzie Credit Agricole zachęcał aktualnych i przyszłych posiadaczy swoich kart kredytowych do udziału w konkursie "Płać kartą i wygrywaj!". Na najaktywniejszych konkursowiczów czekało aż 40 nagród marki Apple.
Z okazji zbliżającego się Bożego Narodzenia Klub Rabatowy Credit Agricole zapraszał w grudniu do skorzystania z przedświątecznych promocji. Bank zachęcał klientów także do zakupów ratalnych w Internecie. Tradycyjnie pod koniec roku pracownicy banku Credit Agricole wspierali również przedświąteczne inicjatywy pomocy potrzebującym. Tym razem przyłączyli się do Świątecznej Zbiórki Żywności oraz - już po raz 9. - do ogólnopolskiej akcji Szlachetna Paczka.
2013
W styczniu 2013 Komisja Nadzoru Finansowego zgodziła się na połączenie Credit Agricole Bank Polska S.A. z Credit Agricole Corporate and Investment Bank S.A. , Oddział w Polsce. Dzięki połączeniu banków powstał model biznesowy, oferujący korporacjom jednocześnie produkty bankowości transakcyjnej i inwestycyjnej. Dodatkowo, dzięki rozbudowanej sieci sprzedaży detalicznej i powstającym centrom korporacyjnym usługi banku stały się bardziej dostępne dla klientów.
Pakiety kont PROSTOoszczędzających także w pierwszym kwartale 2013 roku posłużyły Credit Agricole do umacniania pozycji banku uniwersalnego. Wraz z początkiem 2013 roku bank ponownie zachęcał klientów do skorzystania ze swojej propozycji, oferując im obniżenie wydatków na domowe rachunki o 10 procent oraz wypłatę premii, jeśli zdecydują się skorzystać z usługi "Oszczędzam na okrągło".
Luty upłynął w banku pod znakiem promocji Kredytu Prostoliczonego.
W marcu 2013 Credit Agricole zaproponował rolnikom konto AGRICOLE z prostą tabelą opłat. Bank prowadzi konto bezpłatnie, a najpopularniejsze operacje bankowe kosztują 0 zł lub 1 zł.
Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy Credit Agricole Bank Polska zatwierdziło 22 marca 2013 roku sprawozdanie finansowe banku i zadecydowało o podziale zysku za 2012 rok. Trzy czwarte zysku otrzymali akcjonariusze w postaci dywidendy, jedna czwarta wzmocniła kapitały banku.
W kwietniu bank wprowadził kolejny produkt dla rolników - kredyt inwestycyjny na zakup gruntów rolnych. Skorzystać z niego mogą również klienci planujący rozpocząć prowadzenie działalności rolniczej.
W maju Credit Agricole rozpoczął subskrypcję produktu TOP 100 DYWIDENDA.
Marka Crédit Agricole osiągnęła w czerwcu historycznie najwyższy wynik rozpoznawalności wspomaganej, który wyniósł niemal 90 proc. Ponadto 50 proc. badanych stwierdziło, że uważa bank Credit Agricole za instytucję finansową godną zaufania. Osiągnięcie tak dobrych rezultatów było możliwe dzięki intensywnym działaniom marketingowym, prowadzonym od momentu debiutu marki na polskim rynku bankowości detalicznej we wrześniu 2011 roku.
Również w czerwcu Credit Agricole zaproponował posiadaczom swoich kont grupowe ubezpieczenie Multipakiet, przygotowane wspólnie z TU Europa S.A. i Europe Assistance Polska S.A., obejmujące trzy pakiety - Pakiet Pomoc Techniczna, Pakiet Pomoc Medyczna oraz Pakiet Bezpieczna Kieszeń.
Programy systematycznego oszczędzania to nowa kategoria produktowa, jaką Credit Agricole wprowadził do swojej oferty w sierpniu 2013. Pierwszym produktem do niej należącym jest Moja Rezerwa Finansowa, umożliwiająca gromadzenie środków na tzw. wszelki wypadek. Bank, chcąc wspomóc klientów w realizacji tego celu, nagradza ich dodatkowymi odsetkami, jeśli tylko konsekwentnie oszczędzają.
We wrześniu Credit Agricole uatrakcyjnił oprocentowanie depozytów w ofercie standardowej. Bank podwyższył oprocentowanie 12, a także 24 miesięcznych lokat. Wynosiło ono w skali roku odpowiednio 3,20 proc. dla lokaty rocznej oraz 3,75 proc. dla dwuletniej i było wówczas jednym z najatrakcyjniejszych na rynku. Zgodnie z dewizą "prosto i z sensem" oferta Credit Agricole była dostępna dla wszystkich klientów i skorzystanie z niej nie wymagało spełniania żadnych dodatkowych warunków.
Również we wrześniu bank zorganizował panel „Finansowanie infrastruktury - polityka czy biznes?”. W dyskusji, która odbyła się 04.09.2013 r. w trakcie XXIII Forum Ekonomicznego w Krynicy-Zdroju, wzięli udział m.in. Jan Krzysztof Bielecki - Przewodniczący Rady Gospodarczej przy Prezesie Rady Ministrów, Paweł Tamborski - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa oraz Régis Monfront - Wiceprezes Zarządu Crédit Agricole Corporate and Investment Bank. Panel poprowadził Jakub Borowski - Główny Ekonomista banku Credit Agricole. Paneliści próbowali odpowiedzieć na pytania dotyczące m.in. kryteriów rentowności, a także wpływu zaangażowania jednostek rządowych i samorządowych na efektywność biznesową projektów infrastrukturalnych.
W październiku 2013 bank uruchomił nowy serwis informacyjny w technologii responsible web design. Dzięki kompletnym informacjom o produktach czy otworzeniu się na użytkowników mobilnych, serwis pozwala na wygodne zapoznanie się z propozycjami Credit Agricole i podjęcie decyzji zakupowej online. Nie ma już znaczenia, z jakiej wielkości ekranu korzysta użytkownik, gdyż serwis automatycznie dostosowuje się do każdej z nich.
Pod koniec roku Credit Agricole wprowadza do oferty kredyt inwestycyjny na zakup użytków rolnych oraz finansowanie nieruchomości rolnych, który bank proponuje rolnikom, prowadzącym działalność rolniczą lub wytwórczą w rolnictwie od min. 12 miesięcy i mającym lub dzierżawiącym ziemię.
W grudniu 2013 - dwa lata po debiucie Klubu Rabatowego Credit Agricole - liczba punktów handlowo - usługowych, gdzie klienci banku mogą dokonać zakupu ze zniżką, przekroczyła 10 000. Tym samym - zgodnie z zapowiedziami banku z 2011 r. - stał się on największym programem tego typu w kraju.
2012
W lutym Credit Agricole Bank Polska otrzymał statuetkę "Złotego Bankiera" w trzeciej edycji plebiscytu organizowanego przez portal Bankier.pl oraz PayU S.A. To zaszczytne wyróżnienie dostał - decyzją internautów - za "Kredyt prostoliczony".
Wraz z nadejściem wiosny Credit Agricole Bank Polska wszedł na rynek agrobiznesu. Do skorzystania z jego oferty, a zwłaszcza z kredytu inwestycyjnego, przekonywali rolników mobilni doradcy. W rozwoju relacji z nowym segmentem oraz w budowie oferty produktowej bank korzystał z kompetencji i doświadczeń kas regionalnych Crédit Agricole. Tworzą one bowiem największy bank rolniczy we Francji, działający od ponad 100 lat, a w 2012 roku obsługujący 84 proc. rolników w tym kraju.
W marcu bank zaoferował mikroprzedsiębiorcom możliwość sfinansowania zakupu nowych lub używanych pojazdów, maszyn i urządzeń aż do 100 proc. wartości inwestycji. Credit Agricole zaproponował elastyczny harmonogram spłat dopasowany do zdolności kredytowej przedsiębiorcy oraz sezonowości prowadzonej działalności gospodarczej.
27 marca na posiedzeniu rady nadzorczej Credit Agricole Bank Polska jej członkowie zdecydowali, że Romuald Szeliga pokieruje pracami zarządu także w kolejnej 5-letniej kadencji - rozpoczynającej się 1 września 2012 roku. Rada podkreśliła ogromny wkład prezesa w rozwój banku oraz to, że dzięki swojemu doświadczeniu zawodowemu i wykształceniu daje rękojmię ostrożnego i stabilnego zarządzania.
Romuald Szeliga związany jest z sektorem bankowym niemal od początku swojej kariery zawodowej. W trakcie ponad 20-letniej dotychczasowej pracy w krajowych instytucjach finansowych brał czynny udział w wypracowywaniu standardów i rozwiązań dla całego sektora bankowego w Polsce.
Jubileuszowa 10. edycja Raportu "Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki" przynosi aż 4 wyróżnienia dla Credit Agricole Bank Polska. Wśród wyróżnionych praktyk z roku 2011 znalazły się: Centrum Aktywnych, Dzielmy się wiedzą, Kodeks Etyki oraz współpraca z Uniwersytetem Ekonomicznym we Wrocławiu.
W kwietniu Credit Agricole Bank Polska zaoferował osobom zainteresowanym nabyciem samochodu, zwłaszcza na rynku wtórnym, "Szybki Kredyt na Samochód". Nowy produkt uzupełnił ofertę "Bankowego Kredytu Samochodowego" Credit Agricole. Klient może teraz wybrać, czy chce skorzystać z tradycyjnej propozycji banku - atrakcyjnej cenowo, z możliwością uzyskania wyższej kwoty oraz dłuższego okresu spłaty, lecz z ustanowieniem zabezpieczenia na pojeździe - czy też woli "Szybki Kredyt", dzięki któremu otrzymuje finansowane niemal od razu, bez dodatkowych formalności, z możliwością skorzystania z obniżonego oprocentowania.
W maju Credit Agricole przygotował dla swoich klientów loterię depozytową, w której wylosowani szczęśliwcy mogli otrzymać równowartość oszczędności, które zgromadzili w banku. Promocja obejmowała środki na Rachunkach Oszczędzam, polisach oszczędnościowych Antidotum PRO oraz lokatach terminowych. Aby wziąć udział w loterii, wystarczyło mieć w przeddzień losowania 1 tysiąc zł. łącznie na wskazanych produktach lub jednym z nich. Każdemu zwycięzcy bank wypłacał dwukrotność zaoszczędzonej kwoty, jednak nie więcej niż 50.000 zł. Łączna pula nagród to prawie 1,5 miliona zł, czyli prawie 100 razy więcej niż wynosiło średnie saldo oszczędności na produktach uwzględnionych w loterii.
Na początku lipca Credit Agricole zaproponował nowy produkt inwestycyjny. Podstawą osiągnięcia zysków do 30 proc. w ciągu trzech lat stała się wartość trzech indeksów. "Indeksy Świata" to inwestycja w formie ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK), opartym na pomiarach wartości trzech indeksów giełdowych WIG 20, S&P BRIC 40 Euro oraz SX5E (Euro Stoxx 50).
Pod koniec miesiąca bank ogłasił, że ponownie zaprosił Juliette Binoche do udziału w kampanii wizerunkowej. Decyzja o kontynuacji współpracy z francuską aktorką wynikała z sukcesu pierwszej kampanii wizerunkowej z jej udziałem. Wyniki badań potwierdziły, że klienci pozytywnie oceniają powierzenie jej przez bank roli ambasadora marki. Dzięki intensywnym działaniom komunikacyjnym ponad 76 proc. respondentów zadeklarowało w czerwcu znajomość Credit Agricole.
W sierpniu Credit Agricole Bank Polska wprowadził do oferty "Pożyczkę Biznes" dla przedstawicieli wolnych zawodów przeznaczoną na sfinansowanie dowolnego celu związanego z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą. Z kredytu gotówkowego mogli korzystać także dotychczasowi klienci z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.
W październiku w ofercie banku pojawiły się nowe pakiety kont PROSTOoszczędzających. Bezpłatne przelewy internetowe, Indywidualna Linia Kredytowa, usługa ułatwiająca oszczędzanie oraz karty umożliwiające płatności zbliżeniowe to ich wspólne elementy. Ofertę bank skierował zarówno do klientów, którzy intensywnie korzystają z posiadanego konta oraz oczekują indywidualnych rozwiązań, jak i do tych, którzy używają go sporadycznie, natomiast szczególnie cenią osobisty kontakt z doradcą. Jednocześnie Credit Agricole zaproponował klientom nową funkcjonalność "Oszczędzam na okrągło". Dzięki niej mogą - metodą "małych kroków" - zacząć odkładać określone kwoty. Wszystkie transakcje bezgotówkowe wykonane dowolną kartą wydaną do nowych pakietów kont powodują zaokrąglenie wydanej kwoty i przekazanie kwoty zaokrąglenia na Rachunek Oszczędzam. Klient sam wybiera, ile ma wynosić wielkość zaokrąglenia - może wybrać 50 groszy, 1 lub 5 zł.
Wprowadzeniu nowych pakietów kont towarzyszyła promocja "Oszczędzam na rachunkach", skierowana do osób, które do 30 listopada otworzyły konto PROSTOoszczędzające PLUS lub PROSTOoszczędzające PREMIUM. W jej ramach niej bank obniżał właścicielom kont rachunki za wodę, energię elektryczną, gaz, dostęp do Internetu oraz telefon komórkowy i stacjonarny.
W listopadzie 2012 Credit Agricole poinformował, że już wkrótce zajmie się obsługą największych korporacji. Bank połączy się z polskim oddziałem korporacyjno-inwestycyjnego ramienia swojego akcjonariusza. To kolejny krok na drodze do rozwoju bankowości uniwersalnej. Zgodę na połączenie musiała jeszcze wyrazić Komisja Nadzoru Finansowego. Bank zakładał, że formalny proces połączenia zakończy się w pierwszej połowie 2013 roku . W tym samym miesiącu Credit Agricole uprościł proces otwierania rachunku bankowego dla klientów korporacyjnych. Dzięki temu mogą oni założyć konto na podstawie dokumentacji elektronicznej, którą pracownicy banku zweryfikują na internetowych stronach właściwych rejestrów.
2011
W styczniu LUKAS Bank rozpoczął przebudowę placówek bankowych. Jako pierwsze przeobrażają się 4 z nich: w Warszawie, Poznaniu, Katowicach oraz Wrocławiu. Zmienia się zarówno ich wygląd zewnętrzny (nowa wizualizacja, meble, stanowiska), jak i organizacja pracy doradców. Jest to część projektu, który miał na celu wprowadzenie nowego modelu pracy we wszystkich placówkach LUKAS Banku w Polsce do końca 2011 roku.
Po raz pierwszy w historii banku klienci mogli korzystać z produktu strukturyzowanego. LUKAS Bank obiecywał zysk do 10 proc. rocznie, wprowadzając w marcu nowy produkt inwestycyjny z ochroną kapitału. Warunkiem uzyskania takiego zysku było utrzymanie się kursu euro do złotego w wyznaczonym korytarzu przez dwa lata.
W kwietniu bank rozpoczął obsługę klientów korporacyjnych.
LUKAS Bank przejrzystą komunikacją kosztów przekonywał w maju 2011 do swojego kredytu gotówkowego. Deklaruje, że każdy klient sam w bardzo prosty sposób może policzyć koszty kredytu. Ofercie towarzyszy reklama w telewizji.
23 września LUKAS Bank S.A. zmienił swoją nazwę na Credit Agricole Bank Polska Spółka Akcyjna i wprowadził na polski rynek markę Crédit Agricole dla bankowości detalicznej. Zmiana nazwy naszego banku podkreśla, że od 10 lat jesteśmy częścią jednej z największych na świecie grup finansowych - Crédit Agricole. Wszystkie działania, które będziemy podejmować, zmierzają do tego, by stać się jeszcze bardziej wiarygodnym, dostępnym, profesjonalnym i przyjaznym dla Klienta bankiem.
Międzynarodowa marka Crédit Agricole zastąpiła 23 września 2011 roku Lukas Bank, a hasło "Prosto i z sensem" zastąpiło wkrótce potem "Tak powinno być w każdym banku". "Prosto i z sensem" nawiązuje do "Le bon sens a de l'avenir", co w dosłownym tłumaczeniu oznacza "Zdrowy rozsądek ma przyszłość". Obydwie wersje motta odzwierciedlają przekonanie Crédit Agricole, że - wbrew obiegowej opinii - bank jest do polubienia, a oferta instytucji finansowej może być prosta i zrozumiała.
Po raz pierwszy nowe hasło pojawiło się w kampanii wizerunkowej Credit Agricole Bank Polska, która wystartowała 18 października. Jej twarzą została laureatka Oscara, Cezara i Złotej Palmy - Juliette Binoche - wybitna francuska aktorka, znana z takich filmów jak "Trzy kolory. Niebieski" Krzysztofa Kieślowskiego, "Angielski pacjent" czy "Czekolada".
Film reklamowy pokazywał bank przez pryzmat tego, co lubią, a czego nie lubią klienci instytucji finansowych. Lekka konwencja filmowego kolażu w prosty, a jednocześnie niezwykle atrakcyjny sposób zilustrowała motto Credit Agricole Bank Polska - "Prosto i z sensem."
W listopadzie zadebiutował Klub rabatowy Credit Agricole Bank Polska przygotowany z myślą o klientach, którzy chcą jeszcze efektywniej korzystać z kart płatniczych i jednocześnie oszczędzać. Program umożliwia otrzymywanie rabatów już w momencie dokonywania płatności kartą - rabat zostaje naliczony od razu przy kasie.
Nowością oferowaną przez Credit Agricole jest możliwość korzystania przez klientów nie tylko ze stałych rabatów, udzielanych w sklepach partnerów programu przez cały rok, ale również z rabatów dodatkowych. Partnerami Klubu są zarówno duże ogólnopolskie firmy, jak i mali, lokalni przedsiębiorcy, co jest kolejnym wyróżnikiem propozycji banku.
Pod koniec roku odświeżyliśmy portfolio swoich kart kredytowych. Najważniejszą ze zmian, które wdrożyliśmy, było wprowadzenie podziału nawiązującego do segmentacji klientów detalicznych. Jej celem było dopasowanie - w pełniejszy niż dotychczas sposób - oferty do potrzeb posiadaczy kart oraz wyraźniejsze zróżnicowanie cech oferowanych produktów.
W segmencie Standard bank zaoferował kartę Credit Agricole Visa Standard , która zastąpiła kartę Maxima PLUS. Segment Silver reprezentują karty: Credit Agricole Visa Silver oraz Credit Agricole Mastercard Silver , której poprzedniczką była karta Mastercard FURORA. Z kolei w segmencie Gold Credit Agricole zaproponował karty Credit Agricole Visa Gold i Credit Agricole Mastercard Gold .
2010
W lutym zmieniła się oferta kont osobistych.
W marcu LUKAS Bank proponował klientom z kontem kredyty samochodowe, hipoteczne i gotówkowe bez prowizji, zwolnienie z opłat za rachunek oraz stałe zlecenia, a także wyższe oprocentowanie Rachunku Oszczędzam i lokat. Ofercie towarzyszy kampania reklamowa w telewizji i Internecie.
Bank rozpoczął działania CSR - współorganizuje akcje "Zagoń rower do roboty. Tydzień odpoczynku dla samochodów" oraz "Kto oszczędza na papierze, ten ratuje nasze jeże".
W czerwcu i lipcu LUKAS Bank prowadził pierwszą kampanię banku uniwersalnego - Bank zmienił model obsługi klientów indywidualnych. Doradcy nie czekają na klientów w placówkach, lecz aktywnie dzwonią do nich i zapraszają na spotkania. Poza nawiązaniem relacji, która była podstawowym celem kampanii, sprzedano łącznie 98 tys. produktów.
W czerwcu grafika serwisu internetowego zyskała nową szatę. Pojawiły się nowe funkcjonalności, takie jak wyszukiwarka czy przydatny schowek treści. W lipcu bank wprowadziła Lokatę Poranną z dzienną kapitalizacją odsetek, a w sierpniu udostępnił klientom Indywidualną Linię Kredytową w koncie.
LUKAS Bank prowadził po I półroczu 2010 roku 966 tys. kont osobistych i 51 tys. kont biznesowych.
Na początku listopada rozpoczęliśmy oficjalnie współpracę partnerską z Uniwersytetem Ekonomicznym (UE) we Wrocławiu. 9 listopada swoją wiedzą i doświadczeniem w bankowości podzielił się ze studentami tej uczelni prezes Romuald Szeliga. Spotkanie odbyło się w cyklu Forum Edukacji Biznesowej, którego celem jest łączenie doświadczeń praktyków biznesu z wiedzą akademicką. Do końca roku odbyły się jeszcze trzy kolejne wykłady naszych ekspertów na UE.
2009
LUKAS Bank promował kredyt konsolidacyjny. Organizował także kolejne promocje karty FURORA wsparte kampaniami reklamowymi, np. oferując klientom 6 proc. zwrot kwot wydanych w sklepach branży budowlanej i wyposażenia wnętrz wiosną albo w sklepach sportowych latem.
We wrześniu bank wdrożył nową strukturę sprzedaży. Przekształcił centra kredytowe w placówki bankowe oferujące wszystkie produkty.
Na koniec roku LUKAS Bank dysponował siecią 444 punktów sprzedaży. Bank prowadził 935 tys. kont osobistych i ponad 50 tys. biznesowych. Wydał 1,37 mln kart kredytowych.
2008
LUKAS Bank wprowadził program lojalnościowy FURORA, którego nośnikiem jest karta kredytowa. Za płatności kartą FURORA klienci otrzymywali zwrot części kwoty wydanej na zakupy. LUKAS Bank umożliwił otrzymywanie wyciągów z konta e-mailem.
Bank rozwijał też sieci sprzedaży, na koniec 2008 roku posiadał 229 placówek bankowych oraz 154 centra kredytowe. Uruchomione zostało pierwsze w pełni franczyzowe centrum kredytowe.
2007
Bank intensywnie rozwijał ofertę kart kredytowych wprowadzając kartę VISA Gold oraz karty co-brandowe z nowymi partnerami. Liczba kart kredytowych wydanych przez LUKAS Bank przekraczała milion, a bank został liderem wśród wydawców kart.
Dalszy intensywny rozwój sieci sprzedaży - na koniec roku bank miał 331 placówek bankowych i centrów kredytowych.
2006
Intensywny rozwój sieci sprzedaży. Liczba Centrów kredytowych przekraczała 100. W lipcu LUKAS Bank uruchomił pierwszą w Polsce placówkę bankową - LUKASmobil.
Bank rozwijał też swoją ofertę. We wrześniu ruszył portal KredytOnline.pl, w którym można było skorzystać z oferty kredytowej banku. Bank wprowadził też produkty finansowe dla studentów - w październiku uruchomił pierwszą placówkę dedykowaną właśnie studentom.
2005
W maju LUKAS Bank wprowadził do oferty nowy produkt - kartę kredytową Maxima PLUS, która uzupełniła wachlarz kart oferowanych przez bank.
Od września nastąpiły zmiany w strukturze organizacyjnej Grupy LUKAS - zarówno dotychczasowa działalność LUKAS Banku, jak i działalność LUKASa jest prowadzona w jednej strukturze - LUKAS Banku SA. W efekcie wprowadzonych zmian obsługa wszystkich produktów kredytowych prowadzona była od tej pory bezpośrednio przez LUKAS Bank.
2004
Powstała sieć Centrów Kredytowych LUKASa zajmujących się udzielaniem i obsługą kredytów konsumenckich. Pierwsze Centrum zostało uruchomione 4 października w Poznaniu.
LUKAS Bank wprowadza w pierwszych placówkach we Wrocławiu ofertę dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Klienci korzystający z kart kredytowych otrzymali możliwość dostępu do rachunku karty przez Internet (e-Karta). W ofercie pojawiły się również kredyty gotówkowy i samochodowy dla klientów bankowych.
2003
LUKAS Bank rozszerzył swoją ofertę produktów. W ofercie znalazły się kredyt mieszkaniowy oraz co-brandowe karty kredytowe. Bank rozpoczął również sprzedaż jednostek LUKAS Funduszu Stabilnego Wzrostu fio. LUKAS SA uruchomił nowy kanał sprzedaży pożyczki gotówkowej poprzez Infolinię. Pod koniec roku wprowadził też do oferty kartę kredytową Maxima.
2002
W kwietniu została otwarta setna placówka LUKAS Banku w Polsce. W maju Centrala LUKAS Banku przeniosła się do nowej siedziby - Centrum Orląt, mieszczącego się we Wrocławiu przy placu Orląt Lwowskich.
LUKAS wprowadził do oferty produkt stworzony wspólnie z Europejskim Funduszem Leasingowym - kredyt samochodowy LUKAS Dobra Rata.
2001
W dniu 6 lutego 2001 zostało podpisane Porozumienie pomiędzy akcjonariuszami Spółki LUKAS SA oraz nowym inwestorem Credit Agricole - jedną z największych międzynarodowych grup finansowych. W wyniku zawartego porozumienia Credit Agricole objęła 75% akcji Spółki LUKAS, a pozostałe 25% zachował założyciel firmy Mariusz Łukasiewicz. W czerwcu porozumienie zostało sfinalizowane - nowy inwestor przejął 75 % akcji Spółki. 6 grudnia 2001 Sąd Rejonowy w Kielcach zatwierdził zmiany w Statucie LUKAS Banku Świętokrzyskiego SA dotyczące zmiany nazwy banku na LUKAS Bank Spółka Akcyjna i przeniesienia siedziby z Kielc do Wrocławia.
Rok 2001 był pierwszym w historii firmy LUKAS, kiedy udało się przekroczyć łączną wartość 2 mld zł udzielonych kredytów.
2000
W dniu 29 marca 2000 r. została uruchomiona usługa LUKAS e-Bank umożliwiająca bezpieczny dostęp do konta przez Internet.
1999
W marcu uruchomione zostało Centrum Telefonicznych Usług Bankowych LUKAS Banku SA (Infolinia).Od marca do grudnia Bank utworzył sieć 67 nowych placówek LUKAS Banku na terenie całej Polski.
W kwietniu LUKAS SA wprowadził na rynek pierwszą Prywatną Kartę Kredytową placówki handlowej w warszawskim hipermarkecie E.Leclerc.
1998
17 marca 1998 NWZA Banku Świętokrzyskiego podjął uchwałę w sprawie podwyższenia kapitału akcyjnego poprzez emisję akcji, skierowaną do inwestora strategicznego - spółki akcyjnej LUKAS. Tym samym LUKAS SA - lider na rynku firm oferujących klientom zakupy na raty - dołączył do akcjonariuszy banku. W sierpniu bank zmienił nazwę na LUKAS Bank Świętokrzyski SA.
Cała akcja kredytowa LUKAS Banku udzielana była za pośrednictwem spółki akcyjnej LUKAS. LUKAS SA współpracował ówcześnie już z ponad 32 tysiącami placówek handlowych i usługowych w całej Polsce oraz wieloma sieciami handlowymi, m.in.: Komfort, Ahold & Allkauf Polska, Auchan Polska, Castorama, Real Polska, Świat Dywanów, Vobis itd.
1994
Obsługę sprzedaży ratalnej przeniesiono z LUKAS Sp. z o.o. do powołanej specjalnie w tym celu wyspecjalizowanej firmy S.L. Spółka Akcyjna. Produkt oferowany przez firmę otrzymał nazwę System Sprzedaży Ratalnej LUKAS.
1992
Bank Świętokrzyski SA rozpoczął swoją działalność operacyjną, głównie na terenie Kielc i okolic. W ciągu pierwszych lat swojego istnienia Bank był instytucją finansową o charakterze uniwersalnym.
W maju LUKAS Sp. z o.o. utworzyła nowy dział zajmujący się sprzedażą ratalną we Wrocławiu. W szybkim tempie powstawały kolejne oddziały na terenie całego kraju.
1991
Bank Świętokrzyski SA powstał na mocy decyzji nr 66 Prezesa Narodowego Banku Polskiego, wydanej w porozumieniu z Ministrem Finansów.
Powstała firma LUKAS sp. z o.o.