• Włącz dodatkową ochronę

      Chroń swoje pieniądze przed oszustami - korzystaj z weryfikacji behawioralnej

Wejdź do gry i nie daj się złowić!

Sprawdź, czy potrafisz rozpoznać zagrożenia w sieci – rozwiąż nasz quiz o cyberbezpieczeństwie i przekonaj się, jak dobrze chronisz swoje dane. Kilka pytań, szybka zabawa – a przy okazji solidna dawka wiedzy, która może Cię uchronić przed cyberoszustami. Podejmujesz wyzwanie?

Rozwiąż quiz

Włącz dodatkową ochronę

Skorzystaj z dodatkowej, darmowej ochrony przed oszustami. Chroń swoje pieniądze dzięki weryfikacji behawioralnej. To zaawansowana technologia, która analizuje, w jaki sposób korzystasz z bankowości internetowej i naszej aplikacji, i zabezpiecza dostęp do Twoich pieniędzy, jeśli wykryje podejrzane zachowanie.

Dowiedz się więcej

Obrazek prezentujący bankowość internetowa dla laptopa i telefonu

Bezpieczne bankowanie w serwisie CA24 eBank

Codziennie pracujemy nad najlepszymi rozwiązaniami zgodnymi z najnowszymi standardami bezpieczeństwa. W bankowości elektronicznej sprawdzisz stan swojego konta i historię operacji, możesz opłacać rachunki, zarządzać kartami lub lokatami, a to wszystko bez wychodzenia z domu.

Bezpieczne bankowanie w Twoim telefonie

Bezpłatna aplikacja mobilna CA24 Mobile pozwoli Ci w prosty, wygodny, a przede wszystkim bezpieczny sposób zarządzać swoimi kontami, kartami, kredytami lub produktami oszczędnościowymi. Dzięki niej możesz też zrobić przelewy, spłacić kredyt, doładować telefon albo założyć lokatę.

Obrazek prezentujący bankowość mobilną

I cała załoga bezpieczna!

Sprawdź sposoby naszych pracowników i pracowniczek, jak zadbać o bezpieczeństwo danych i pieniędzy. Każdego dnia dbamy o Twoje dane i finanse. Troszczymy się o nie, jak o własne. Aleksandra, Ania, Arek, Dorota, Marcin, Patrycja, Piotr, Marcin, Oskar i Remek dołączyli i dołączyły do bezpiecznej załogi naszego kapitana. Podpowiadają swoje sprawdzone patenty na unikanie zagrożeń.

Poznaj sposoby na bezpieczeństwo w sieci

Raport o bezpieczeństwie w sieci

Czy wiesz, że niemal 1/3 Polaków twierdzi, że została oszukana w internecie?

Przeczytaj nasz raport i dowiedz się jak chronić się przed cyberprzestępcami.

Coraz więcej spraw załatwiamy przez internet - kupujemy, sprzedajemy, bankujemy itd. Niestety z roku na rok wzrasta liczba cyberataków.

Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy raport o bezpieczeństwie w sieci - znajdziesz w nim rodzaje oszustw internetowych i sposoby radzenia sobie z nimi.

Ten raport to Twoje koło ratunkowe - zapisz go na swoim urządzeniu i miej zawsze pod ręką!

Pobierz raport

Poznaj haczyki i nie daj się złowić

Sprawdź metody, które ochronią Cię przed cyberprzestępcami.
Podpowiadamy, jak skutecznie dbać o swoje dane i pieniądze.

  • Oszustwa „na pracownika banku”

    Dzwoni do Ciebie pracownik banku z informacją o jakimś podejrzanym przelewie? Jeśli nie masz pewności, że to my dzwonimy, rozłącz się jak najszybciej i zgłoś nam zdarzenie.

    Przeczytaj więcej

  • Fałszywe strony internetowe banku

    Cyberprzestępcy wykorzystują fałszywe strony banku, by przechwycić Twoje dane do logowania. Nie daj się im złowić! Dokładnie sprawdzaj adres strony – najlepiej dodaj ją do ulubionych.

    Przeczytaj więcej

  • Sprzedajesz przez internet? Nie podawaj danych karty płatniczej

    Sprzedający na OLX lub Vinted twierdzi, że zapłacił już za towar i przesyła Ci link, przez który masz odebrać pieniądze? Ignoruj takie prośby i nie podawaj danych swojej karty.

    Przeczytaj więcej

  • Fałszywe inwestycje – o co w tym chodzi?

    Nie ufaj fałszywym reklamom, które w imieniu popularnych marek obiecują możliwość szybkiego wzbogacenia się na kryptowalutach czy inwestycjach w paliwa.

    Przeczytaj więcej

  • Chroń swoje dane

    Nigdy nie wysyłaj zdjęć swojego dowodu. Nie udostępniaj danych, takich jak PESEL czy numer dowodu. Chroń swoje dane do logowania – zwłaszcza te do banku.

    Przeczytaj więcej

  • Nie instaluj podejrzanych aplikacji

    „Pracownik banku” prosi Cię przez telefon o zainstalowanie aplikacji? Ponoć jest niezbędna, by chronić Twoje pieniądze. Niczego nie instaluj i nie loguj się do swojej bankowości.

    Przeczytaj więcej

Skontaktuj się z nami

Pytania i odpowiedzi

Gdy system weryfikacji behawioralnej wykryje inny sposób korzystania z serwisu CA24 eBank lub aplikacji CA24 Mobile, zablokujemy dostęp do obu serwisów i wyślemy do Ciebie SMS-a z informacją o blokadzie i jak możesz odblokować dostęp.

Weryfikacja behawioralna tworzy Twój unikalny profil na podstawie np. sposobu i szybkości korzystania z myszki, klawiatury, specyfiki przewijania strony. Dlatego np. jeśli zrobisz przelew, którego zwykle nie robisz, nie zablokujemy Ci konta.

Zniknęła Twoja karta debetowa (do konta) lub karta kredytowa? Skontaktuj się z nami, jak najszybciej:

  • zastrzeż kartę w aplikacji CA24 Mobile: zaloguj się do aplikacji, kliknij w menu dolnym przycisk Pieniądze, następnie otwórz zakładkę Karty, wybierz kartę do zablokowania i naciśnij przycisk „Zablokuj czasowo” lub „Zastrzeż kartę”.
  • zastrzeż kartę w serwisie CA24 eBank:
    • karta kredytowa: zaloguj się, w górnym menu wybierz Moje produkty, a potem Karty Kredytowe. Na liście po lewej stronie ekranu wybierz rachunek do którego jest karta, zejdź niżej - wybierz kartę i kliknij Zastrzeż
    • karta debetowa (do konta): zaloguj się, w górnym menu wybierz Moje produkty, a potem Konta. Na liście po lewej stronie ekranu wybierz rachunek do którego jest karta, zejdź niżej - wybierz kartę i kliknij Zastrzeż
  • zadzwoń pod podane numery telefonów

Jeśli zgubisz telefon lub inne urządzenie, na którym masz zainstalowaną naszą aplikację CA24 Mobile:

  • zgłoś zgubienie operatorowi telekomunikacyjnemu, poproś o zablokowanie urządzenia,
  • jeśli masz włączone odpowiednie opcje na telefonie (np. „Znajdź mój telefon”) - spróbuj go namierzyć, zablokować, pobrać lub usunąć dane, włączyć dźwięk itp.
  • w serwisie CA24 eBank usuń to urządzenie z listy zaufanych: zaloguj się, przejdź do Ustawień i w zakładce Urządzenia zaufane usuń je z listy

W dowolnym czasie możesz zainstalować i aktywować aplikację na innym urządzeniu - zobacz jak.

Nigdy nie udostępniaj nikomu swoich danych do logowania. Jeśli to zrobisz, dasz komuś dostęp do Twoich danych i rachunków i będzie mógł wykonywać operacje, jako Ty. Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o podanie identyfikatora, hasła do bankowości elektronicznej lub kodu PIN. Jeżeli Twój rozmówca nalega na przekazanie tego typu danych, jak najszybciej się rozłącz i poinformuj nas o próbie oszustwa.

Niestety nie. Spreparowanie nazwy nadawcy nie stanowi dla cyberprzestępców większego problemu, nie możesz więc sugerować się nią przy ocenie wiarygodności maila lub SMS-a.

Podszywanie się pod firmy lub instytucje, żeby wyłudzić informacje lub namówić odbiorcę do wykonania jakichś działań, to phishing.

Specyficzną formą podszywania się pod zaufane instytucje jest fałszowanie numeru telefonu. Przestępcy stosują techniki, które pozwalają im wybrać numer telefonu, który wyświetli się na telefonie np. numer banku. To może uśpić Twoją czujność.

Zobacz wszystkie pytania

Oferta banku