- Używaj prawidłowo zbudowanego PIN-u mobilnego - nie używaj prostych do odgadnięcia kodów (imię, 1234, 9999 itd.). Nie używaj PIN-u mobilnego w innych miejscach w sieci (sklepy internetowe, poczta itd.). Nie używaj numeru PESEL, jego części lub odwrotności.
- Chroń PIN mobilny - nigdy nie zapisuj swojego PIN-u w telefonie, dokumentach, portfelu lub kalendarzu. Jeśli podejrzewasz, że ktoś mógł poznać Twój PIN, niezwłocznie go zmień lub zablokuj usługi bankowości.
- Nie udostępniaj urządzeń innym osobom - Twoje urządzenia mogą zawierać poufne informacje, np. SMS z hasłami, potwierdzeniami transakcji lub inną korespondencję z banku. Zanim oddasz urządzenie do serwisu, upewnij się, że nie ma w nim poufnych informacji i usuń aplikację bankową.
- Wyloguj się z aplikacji - po zakończeniu pracy wyloguj się z aplikacji. Jeśli zapomnisz to zrobić, sesja zostanie automatycznie zamknięta po kliku minutach.
- Nie instaluj aplikacji z nieznanego pochodzenia - instaluj aplikacje wyłącznie z oficjalnych sklepów producentów (AppStore, Google Play, Huawei AppGallery).
- Nie skanuj nieznanych kodów QR - nieznane kody QR mogą doprowadzić do wyłudzenia informacji (np. przez skierowanie na fałszywą stronę banku) lub instalacji niebezpiecznego oprogramowania.
- Uważaj na niezaufane treści - nie otwieraj linków, co do których nie masz pewności. Nie pobieraj i nie otwieraj nieznanych załączników.
Dla Twojego bezpieczeństwa, prowadzimy monitoring logowań/operacji w serwisie internetowym CA24 eBank/aplikacji CA24 Mobile. W przypadku podejrzenia, że logowania/operacje nie były wykonane przez Ciebie, możemy podjąć decyzję o czasowej dezaktywacji serwisów CA24. O blokadzie poinformujemy Cię SMS-em. Serwisy CA24 będą nieaktywne do momentu, kiedy nie potwierdzisz tych logowań/operacji. Dezaktywacja i aktywacja serwisów CA24 jest bezpłatna. Numer kontaktowy do potwierdzenia logowań/operacji: 71 771 12 81.
- Zadbaj o blokadę telefonu - włącz funkcję blokowania telefonu z użyciem PIN, hasła, wzoru lub odcisku biometrycznego. Dzięki temu osoba postronna nie będzie mogła skorzystać z Twojego urządzenia.
- Regularnie aktualizuj system operacyjny – niezwłocznie po pojawieniu się aktualizacji systemu operacyjnego dokonaj aktualizacji urządzenia. Aktualizacje pozwalają chronić twoje urządzenie przed lukami bezpieczeństwa znanymi producentowi systemu operacyjnego.
- Wyłącz połączenia Bluetooth, unikaj połączenie z nieznanymi sieciami WiFi – staraj się korzystać z zaufanych połączeń do sieci Internet.