Metody zatwierdzania płatności kartą

W Credit Agricole dbamy o bezpieczeństwo Twoich pieniędzy, dlatego stale wprowadzamy nowe zabezpieczenia, które mają je chronić. Działamy zgodnie z Dyrektywą PE i Rady EU 2015/2366 (znana jako dyrektywa PSD2) i stosujemy zasady tzw. Silnego Uwierzytelnienia Klienta (ang. Strong Customer Authentication) dla wybranych transakcji. W takich przypadkach wymagamy, żebyś podczas płatności kartą kredytową i debetową (do konta) autoryzował/autoryzowała transakcję przynajmniej dwoma z trzech czynników Silnego Uwierzytelnienia. Są to:

Nie wszystkie transakcje będą wymagały od Ciebie autoryzacji z wykorzystaniem Silnego Uwierzytelnienia (nie zawsze będą wymagane dwa czynniki).

Zobacz, jak będziesz potwierdzać transakcje:

Płatności kartą w punktach stacjonarnych

Podczas zakupów w sklepach lub punktach usługowych płatność autoryzujesz przez:

  • przy transakcjach zbliżeniowych:
    • zbliżenie karty do terminala i podanie PIN-u
    • zbliżenie karty do terminala, gdy płatność nie wymaga podanie PIN-u

    Każda transakcja zbliżeniowa powyżej 100 zł wymaga podania PIN. Czasem także dla niektórych transakcji poniżej 100 zł będzie wymagany PIN, wtedy terminal wyświetli taką informację.

  • przy tzw. transakcji „stykowych” (z włożeniem karty do terminala):
    • włożenie karty do terminala i wpisanie PIN-u
    • włożenie karty do terminala bez podawania PIN-u

PIN nie będzie wymagany przy płatnościach:

  • za przejazd autostradą
  • za parking
  • za bilety komunikacji miejskiej

W Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) w tym w Polsce, poza wyżej podanymi przypadkami (np. opłatami za przejazd autostradą i parking) transakcje „stykowe” wymagają podania PIN-u karty. W krajach poza EOG PIN nie zawsze będzie wymagany. Tu dodatkowo możliwe są inne formy autoryzowania transakcji np. podpis na wydruku z terminala.

Płatności kartą w internecie

Kiedy płacisz kartą w internecie:

  • z Visa Mobile - w aplikacji Visa Mobile wybierz kartę, którą chcesz zapłacić (lub zapłać kartą ustawioną jako karta domyślna), więcej o Visa Mobile
  • w pozostałych przypadkach - podaj dane karty: jej numer, datę ważności i kod CVV2/CVC2, chyba że zapisano kartę w Click To Pay. Zaloguj się do konta w Click To Pay i wybierz kartę.

W niektórych przypadkach Silne Uwierzytelnienie nie będzie konieczne i wystarczy podanie danych karty.

Wypłaty w bankomatach

Transakcje w bankomatach autoryzujesz przez włożenie karty do bankomatu lub zbliżenie jej do czytnika i wpisanie PIN-u. PIN jest wymagany niezależnie od kwoty jaką wypłacasz.

Wpłaty we wpłatomatach

Transakcje autoryzujesz przez włożenie karty do wpłatomatu lub zbliżenie jej do czytnika i wpisanie PIN-u.

Wypłata gotówki z rachunku karty kredytowej w placówkach banku

W placówce banku wypłatę z rachunku karty kredytowej potwierdzisz podpisem na dyspozycji wypłaty gotówki.

Przelew z rachunku karty kredytowej

Jeśli chcesz zlecić przelew z rachunku karty kredytowej (także w ramach usługi „Twoje rachunki”) w placówce to transakcję potwierdzisz podpisem na dyspozycji przelewu.

Kiedy robisz przelew z rachunku karty kredytowej (także w ramach usługi „Twoje rachunki”) w serwisie CA24 eBank lub w aplikacji CA24 Mobile transakcje potwierdzasz tak samo jak inne operacje w tych serwisach. Więcej informacji na temat metod autoryzacji znajdziesz tutaj.

Płatności kartą przez telefon

Do transakcji musisz podać dane karty: jej numer, datę ważności, kod CVV2/CVC2. Przy niektórych płatnościach może być dodatkowo wymagane podanie kodu 3D-Secure z SMS-a. Dostaniesz go w SMS-ie podczas rozmowy.

Płatności mobilne (telefonem lub zegarkiem) kartą dodaną do elektronicznego portfela

Podczas płatności musisz odblokować telefon:

  • hasłem lub kodem
  • wzorem odblokowania
  • odciskiem palca, rozpoznawaniem twarzy
  • innym sposobem jakiego używasz w telefonie

Następnie zbliżyć telefon do terminala.

Wybrane transakcje będą jeszcze wymagały dodatkowego podania PIN-u karty.

W przypadku płacenia za bilety w transporcie publicznym możesz skorzystać z uproszczonej metody płatności, która polega tylko na wybudzeniu telefonu (bez potrzeby jego odblokowania). Żeby uruchomić tę opcję:

  1. Otwórz aplikację Portfel Google
  2. W prawym górnym rogu kliknij swoje zdjęcie profilowe lub konto następnie Ustawienia
  3. W sekcji Bezpieczeństwo kliknij Ustawienia weryfikacji i Płatności za transport publiczny
  4. Wyłącz opcję Wymagana weryfikacja

Wszystkie transakcje w bankomatach autoryzujesz przez zbliżenie odblokowanego telefonu do czytnika w bankomacie i podanie PIN-u karty.

Kiedy korzystasz z Google Pay w aplikacjach mobilnych sklepów lub dostawców usług transakcje autoryzujesz przez wybór Google Pay i potwierdzenie płatności. W trakcie płatności może być wymagane dodatkowe potwierdzenie płatności metodą ustawioną dla blokady ekranu / odblokowania ekranu.

Podczas płatności w przeglądarce internetowej wymagane jest zalogowanie do konta Google na urządzeniu, z którego korzystasz. Transakcję autoryzujesz przez wybór Google Pay jako metody płatności.

Dodatkowo wymagane może być potwierdzenie transakcji jedną z metod autoryzacji stosowanych w przypadku płatności kartą w internecie (np. autoryzacja z wykorzystaniem kodu 3D-Secure).

Podczas płatności musisz odblokować telefon, dwukrotnie wcisnąć boczny przycisk, zbliżyć telefon do terminala, a potem zaakceptować transakcję za pomocą:

  • biometrii (Touch ID lub Face ID)
  • kodu

Kiedy płacisz Apple Pay przez Apple Watch: musisz wybudzić zegarek przez dwukrotnie kliknięcie przycisku bocznego, a następnie zbliżyć zegarek do terminala.

Podczas płatności Apple Watch nie jest wymagane podawanie kodu do autoryzacji transakcji. Pierwszym (wcześniejszym) zabezpieczeniem jest kod odblokowujący, który podajesz za każdym razem, kiedy zakładasz zegarek na rękę.

Transakcje w bankomatach autoryzujesz przez zbliżenie wybudzonego:

  • iPhone
  • Apple Watch

do czytnika i podanie PIN-u karty. PIN jest wymagany dla każdej kwoty wypłaty.

Kiedy wybierasz płatność Apple Pay w internecie, płatność potwierdzasz przez dwukrotnie wciśniecie przycisku bocznego i:

  • biometrię (Touch ID lub Face ID)
  • kod zabezpieczający

Płacąc Apple Pay przez Apple Watch potwierdzasz transakcję przez dwukrotne wciśnięcie przycisku bocznego.

Podczas płatności Apple Watch nie jest wymagane podawanie kodu do autoryzacji transakcji. Pierwszym (wcześniejszym) zabezpieczeniem jest kod odblokowujący, który podajesz za każdym razem, kiedy zakładasz zegarek na rękę.

Kiedy korzystasz z iPhone lub iPad możesz potwierdzić zakup za pomocą:

  • z biometrii (Touch ID lub Face ID)
  • kodu zabezpieczającego urządzenia

Kiedy korzystasz z Apple Watch autoryzujesz transakcję przez dwukrotne kliknięcie przycisku bocznego

Kiedy korzystasz z Apple Watch, jesteś proszony o podanie kodu odblokowującego za każdym razem, kiedy założysz zegarek na rękę, dlatego nie ma konieczności ponownego wprowadzania kodu do autoryzowania transakcji zegarkiem o ile cały czas masz go na ręce.

Kiedy korzystasz z komputera MAC możesz potwierdzić zakup przez:

  • czytnik Touch ID
  • użyć do autoryzacji: iPhone, iPad lub Apple Watch.

Kiedy płacisz zbliżeniowo zegarkiem Garmin wybierasz ikonę płatności na zegarku, podajesz 4-cyfrowe hasło do portfela Garmin Pay w zegarku i zbliżasz go do terminala.

Przy kolejnej płatności będzie wymagane ponowne podanie hasła do portfela, jeśli upłyną 24 godziny lub jeśli w międzyczasie ściągniesz zegarek lub wyłączysz pomiar tętna.

Podczas wypłaty gotówki z bankomatu wybierasz ikonę płatności na zegarku, podajesz 4-cyfrowe hasło do portfela Garmin Pay , zbliżasz zegarek do czytnika w bankomacie i wprowadzasz PIN do karty. PIN wymagany jest dla każdej kwoty wypłaty.

Hasło do portfela Garmin Pay nie będzie wymagane, jeśli nie minęły 24 godziny od jego wprowadzenia i w międzyczasie nie zdjąłeś zegarka.

Kiedy płacisz zbliżeniowo zegarkiem Swatch, zbliż urządzenie do terminala płatniczego. Dla transakcji na kwotę przynajmniej 100 zł wprowadzasz PIN na terminu płatniczym taki sam jak do karty plastikowej.

Podczas wypłaty gotówki z bankomatu zbliż urządzenie do czytnika w bankomacie i wprowadzasz PIN do karty. PIN wymagany jest dla każdej kwoty wypłaty.

Kiedy płacisz zbliżeniowo urządzeniem Xiaomi wybierasz ikonę płatności na zegarku, podajesz 6-cyfrowe hasło do portfela Xiaomi Pay na urządzeniu i zbliżasz go do terminala.

Przy kolejnej płatności będzie wymagane ponowne podanie hasła do portfela, jeśli upłyną 24 godziny lub jeśli w międzyczasie ściągniesz urządzenie lub wyłączysz pomiar tętna.

Podczas wypłaty gotówki z bankomatu wybierasz ikonę płatności na urządzeniu, podajesz 6-cyfrowe hasło do portfela Xiaomi Pay, zbliżasz do czytnika w bankomacie i wprowadzasz PIN do karty. PIN wymagany jest dla każdej kwoty wypłaty.

Przy kolejnej wypłacie będzie wymagane ponowne podanie hasła do portfela, jeśli upłyną 24 godziny lub jeśli w międzyczasie ściągniesz urządzenie lub wyłączysz pomiar tętna.

Płatność telefonem:

  1. Przed dokonaniem płatności telefonem musisz aktywować aplikację Samsung Wallet. Aby to zrobić:
    • wciśnij 2x prawy przycisk na telefonie (tzw. „Double-Tap), lub
    • przeciągnij palcem w górę od dołu na ekranie (tzw. „Swipe-Up”), lub
    • możesz także otworzyć aplikację Samsung Wallet.
  2. Jeżeli masz dodaną do usługi Samsung Pay więcej niż jedną kartę, wybierz tę, którą chcesz zapłacić.
  3. Aplikacja Samsung Wallet poprosi Cię o potwierdzenie Twojej tożsamości poprzez ustawioną przez Ciebie metodę weryfikacji w Samsung Wallet na telefonie, np. poprzez przyłożenie palca do czytnika linii papilarnych lub podanie PINu,
  4. Przyłóż telefon do terminala płatniczego. Gdy zobaczysz potwierdzenie na ekranie, płatność została wykonana.

Pamiętaj, masz ograniczony czas na dokonanie transakcji na terminalu POS – czas jest widoczny pod kartą wybraną do dokonania płatności w aplikacji Samsung Wallet. Po osiągnieciu limitu czasu określonego przez Samsung w celu dokonania transakcji będziesz musiał ponowne użyć ustawioną przez Ciebie metodę weryfikacji.

Płatność zegarkiem:

  1. Jeżeli chcesz dokonać płatności Samsung Pay z wykorzystaniem zegarka Samsung, przed dokonaniem płatności uruchom aplikację Samsung Wallet np. poprzez przytrzymanie przycisku „wstecz” na zegarku (zazwyczaj prawy, boczny, dolny przycisk).
  2. Aplikacja Samsung Wallet poprosi Cię o potwierdzenie tożsamości wybraną metodą weryfikacji (typ blokady) jeżeli minęło 17 godzin od poprzedniego potwierdzenia tożsamości lub w międzyczasie zdjąłeś zegarek z ręki. Czas ważności metody weryfikacji zależy od Samsung i może ulec zmianie.
  3. Jeżeli masz dodaną do usługi Samsung Pay na zegarku więcej niż jedną kartę, wybierz tę, którą chcesz zapłacić.
  4. Przyłóż zegarek do terminala płatniczego. Gdy zobaczysz potwierdzenie na ekranie zegarka, płatność została wykonana.
  5. Pamiętaj, masz ograniczony czas na dokonanie transakcji na terminalu POS. Gotowość sygnalizowana jest wibracjami zegarka. Po osiągnieciu limitu czasu określonego przez Samsung w celu dokonania transakcji będziesz musiał ponowne użyć ustawioną przez Ciebie metodę weryfikacji.

    Wybrane transakcje dokonywane przy użyciu telefonu lub zegarka mogą wymagać podania PIN-u karty.

Telefonem:

  1. Przed dokonaniem płatności telefonem musisz aktywować aplikację Samsung Wallet. Aby to zrobić:
    • wciśnij 2x prawy przycisk na telefonie (tzw. „Double-Tap), lub
    • przeciągnij palcem w górę od dołu na ekranie (tzw. „Swipe-Up”), lub
    • możesz także otworzyć aplikację Samsung Wallet.
  2. Jeżeli masz dodaną do usługi Samsung Pay więcej niż jedną kartę, wybierz tę, którą chcesz zapłacić.
  3. Aplikacja Samsung Wallet poprosi Cię o potwierdzenie Twojej tożsamości poprzez ustawioną przez Ciebie metodę weryfikacji w Samsung Wallet na telefonie, np. poprzez przyłożenie palca do czytnika linii papilarnych lub podanie PINu,
  4. Przyłóż telefon do terminala płatniczego. Gdy zobaczysz potwierdzenie na ekranie, płatność została wykonana.

Pamiętaj, masz ograniczony czas na dokonanie operacji w bankomacie – czas jest widoczny pod kartą wybraną do dokonania płatności w aplikacji Samsung Wallet. Po osiągnieciu limitu czasu określonego przez Samsung w celu dokonania operacji będziesz musiał ponowne użyć ustawioną przez Ciebie metodę weryfikacji.

Zegarkiem:

  1. Jeżeli chcesz dokonać płatności Samsung Pay z wykorzystaniem zegarka Samsung, przed dokonaniem płatności uruchom aplikację Samsung Wallet np. poprzez przytrzymanie przycisku „wstecz” na zegarku (zazwyczaj prawy, boczny, dolny przycisk).
  2. Aplikacja Samsung Wallet poprosi Cię o potwierdzenie tożsamości wybraną metodą weryfikacji (typ blokady) jeżeli minęło 17 godzin od poprzedniego potwierdzenia tożsamości lub w międzyczasie zdjąłeś zegarek z ręki. Czas ważności metody weryfikacji zależy od Samsung i może ulec zmianie.
  3. Jeżeli masz dodaną do usługi Samsung Pay na zegarku więcej niż jedną kartę, wybierz tę, którą chcesz zapłacić.
  4. Przyłóż zegarek do bankomatu w wyznaczonym miejscu. Gdy zobaczysz potwierdzenie na ekranie zegarka, operacja została wykonana.
  5. Pamiętaj, masz ograniczony czas na dokonanie operacji w bankomacie. Gotowość sygnalizowana jest wibracjami zegarka. Po osiągnieciu limitu czasu określonego przez Samsung w celu dokonania operacji będziesz musiał ponowne użyć ustawioną przez Ciebie metodę weryfikacji.

    Wszystkie operacje w bankomacie przy użyciu telefonu lub zegarka wymagają podania PIN-u karty.

Apple Pay jest dostępny w Credit Agricole Bank Polska S.A. dla kart wydanych przez Bank zgodnie z Regulaminem korzystania z kart płatniczych Credit Agricole Bank Polska S.A. w ramach usługi Apple Pay. Apple Pay oraz logo Apple są znakami towarowymi firmy Apple Inc.

Google Pay jest dostępny w Credit Agricole Bank Polska S.A. dla kart wydanych przez Bank zgodnie z Regulaminem korzystania z kart płatniczych Credit Agricole Bank Polska S.A. w ramach usługi Google Pay. Google Pay oraz logo Google są znakami towarowymi firmy Google Inc.

Samsung Pay jest dostępny w Credit Agricole Bank Polska S.A. dla kart wydanych przez bank zgodnie z Regulaminem korzystania z kart płatniczych Credit Agricole Bank Polska S.A. w ramach cyfrowych portfeli dostępnych na urządzeniach przenośnych w ramach usługi SamsungPay. Samsung Pay, Samsung Wallet oraz logo Samsung są znakami towarowymi firmy Samsung Electronics Co. Ltd. i Podmiotami z nią stowarzyszonymi.

Garmin Pay jest dostępny w Credit Agricole Bank Polska S.A. dla kart wydanych przez Bank zgodnie z Regulaminem korzystania z kart płatniczych Credit Agricole Bank Polska S.A. w ramach cyfrowych portfeli dostępnych na urządzeniach przenośnych w ramach usługi Garmin Pay. Garmin Pay oraz logo Garmin są znakami towarowymi firmy Garmin Ltd.

Xiaomi Pay jest dostępny w Credit Agricole Bank Polska S.A. dla kart wydanych przez bank zgodnie z Regulaminem korzystania z kart płatniczych Credit Agricole Bank Polska S.A. w ramach cyfrowych portfeli dostępnych na urządzeniach przenośnych w ramach usługi Xiaomi Pay. Xiaomi Pay oraz logo Xiaomi są znakami towarowymi firmy Xiaomi Inc.

SwatchPAY! jest dostępny w Credit Agricole Bank Polska S.A. dla kart wydanych przez bank zgodnie z Regulaminem korzystania z kart płatniczych Credit Agricole Bank Polska S.A. w ramach cyfrowych portfeli dostępnych na urządzeniach przenośnych w ramach usługi SwatchPAY!. SwatchPAY! oraz logo Swatch są znakami towarowymi firmy Swatch AG.

Oferta banku