Korzystanie z usług bankowych przez telefon

Bezpieczne korzystanie z usług bankowych przez telefon

  1. Nie wolno nikomu ujawniać swojego telekodu (hasła autoryzacyjnego) do Serwisu telefonicznego CA24 w Credit Agricole ani przechowywać go w postaci zapisanej w jakiejkolwiek formie.
  2. Zarówno w przypadku rozmów z Infolinią nawiązywanych przez klienta, jak i niezamówionego połączenia telefonicznego, nawiązanego przez pracownika Infolinii - klient nigdy nie zostanie poproszony o ujawnienie całości telekodu, a tylko jego wybranych cyfr.
  3. Zwracamy uwagę, że rozmowę z pracownikami Serwisu telefonicznego CA24 warto zaplanować na czas, kiedy wokół nie będzie osób postronnych (np. nie w czasie jazdy komunikacją miejską czy podczas zakupów w centrum handlowym). W trakcie rozmowy z pracownikiem banku często wymagane jest np. udzielanie odpowiedzi na pytania weryfikacyjne, a te są informacjami poufnymi.
  4. W razie ujawnienia telekodu lub podejrzenia ujawnienia należy go jak najszybciej zmienić.
  5. Zalecamy okresową zmianę telekodu.

Pojawiły się w mediach informacje o próbach wyłudzania od klientów banków poufnych informacji poprzez rozmowy telefoniczne. Oszuści często podają się za pracowników banku, a ich celem jest pozyskanie informacji o loginie, haśle do bankowości internetowej lub kanału telefonicznego, danych innych narzędzi autoryzacyjnych lub kart płatniczych.

Przypominamy, że bank nigdy nie prosi klienta o podawanie tego rodzaju poufnych danych.

Jednocześnie informujemy, że w trosce o bezpieczeństwo Klientów i środków zgromadzonych na rachunku pracownicy banku mogą kontaktować się z Państwem w celu potwierdzenia np. transakcji, zleconych przelewów, złożonych reklamacji lub w przypadku znalezionych kart płatniczych (przez osoby trzecie) itp.

Połączenia z banku do klienta realizowane są z następujących numerów telefonów:

  • 71 787 15 98
  • 71 799 71 78

Prosimy o dokładne sprawdzanie, czy połączenie pochodzi z jednego z powyższych numerów.

Dodatkowo bank prowadzi monitoring transakcji dokonanych kartami płatniczymi. W przypadku podejrzenia, że transakcje nie zostały wykonane przez posiadacza karty, bank może podjąć decyzję o jej czasowej blokadzie. O blokadzie karty Klient jest informowany za pomocą wiadomości SMS. Karta pozostanie zablokowana do momentu potwierdzenia przez Klienta dokonanych transakcji. Nałożenie blokady oraz jej wycofanie jest bezpłatne. Numer kontaktowy do potwierdzenia transakcji: 717997193.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, w tym odebrania jakiegokolwiek podejrzanego połączenia, należy się skontaktować telefonicznie z bankiem przez serwis telefoniczny CA24.

Oferta banku

Twoja opinia