Korzystanie z kart

  1. Poufne informacje takie, jak numer karty, data jej ważności oraz 3-cyfrowy kod znajdujący się na rewersie karty (CVC/CVV), mogą być znane wyłącznie właścicielowi karty.
  2. Nie wolno nigdzie zapisywać numeru PIN do karty płatniczej. Nie wolno przechowywać numeru PIN wraz z kartą.
  3. Przesłanie danych osobowych i korespondencyjnych Klienta oraz poufnych informacji dotyczących jego karty płatniczej powinno odbywać się zawsze w sposób bezpieczny, tzn. z wykorzystaniem protokołu SSL (adres strony rozpoczynający się od przedrostka https://, ikona kłódki, prawidłowy certyfikat witryny).

Dla pewności powinno się sprawdzić certyfikat serwera witryny internetowej sklepu czy serwisu internetowego w celu weryfikacji tożsamości serwera. Certyfikat serwera to rodzaj dokumentu tożsamości dla serwera WWW, wydanego przez niezależną firmę tzw. Certification Authority (CA).

Certyfikat zawiera m.in.:

  • nazwę właściciela certyfikatu,
  • nazwę wydawcy certyfikatu,
  • publiczny klucz właściciela,
  • okres ważności, nazwę serwera, dla którego certyfikat jest wystawiany.

Dane o certyfikacie SSL dostępne są w oknie przeglądarki po dwukrotnym kliknięciu ikony kłódki. Takie postępowanie pozwoli nam upewnić się, iż faktycznie połączyliśmy się z serwerem firmy, o którą nam chodziło.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości zalecamy rezygnację z transakcji.

Zobacz więcej na temat sprawdzania certyfikatu dla stron serwisu internetowego

  1. W razie ujawnienia bądź zgubienia numeru PIN należy go jak najszybciej zmienić, a także rozważyć zastrzeżenie karty.
  2. Dokonując płatności kartą płatniczą w sklepie, restauracji itp. należy unikać sytuacji, w których tracimy obsługującego nas pracownika z oczu (wraz z naszą kartą) celem np. dokonania autoryzacji transakcji na zapleczu.
  3. Fraud (transakcja nieuprawniona) - rodzaj oszustwa przy użyciu karty, której wykonano nielegalną kopię (skimming) lub z wykorzystaniem jej wykradzionych danych (np. numer karty, dane użytkownika, jej data ważności). Użytkownik karty, który dowiedział się o tego rodzaju transakcji na swojej karcie lub nawet tylko próbie jej wykonania, powinien niezwłocznie skontaktować się z bankiem. Jedną z niezbędnych czynności może być zastrzeżenie takiej karty płatniczej, aby uniemożliwić kolejne nielegalne transakcje.
  4. Dbając o bezpieczeństwo środków Klienta, bank prowadzi monitoring transakcji dokonanych kartami płatniczymi. W przypadku podejrzenia, że transakcje nie zostały wykonane przez posiadacza karty, bank może podjąć decyzję o jej czasowej blokadzie. O blokadzie karty Klient jest informowany za pomocą wiadomości SMS. Karta pozostanie zablokowana do momentu potwierdzenia przez Klienta dokonanych transakcji. Nałożenie blokady oraz jej wycofanie jest bezpłatne. Numer kontaktowy do potwierdzenia transakcji: 71 799 71 93 (koszt połączenia wg stawki operatora).

W razie jakichkolwiek wątpliwości należy się skontaktować telefonicznie z bankiem przez serwis telefoniczny CA24.

Oferta banku

Twoja opinia
 
OpiniaTwoja opinia