1. Poufne informacje takie, jak numer karty, data jej ważności oraz 3-cyfrowy kod znajdujący się na rewersie karty (CVC/CVV), mogą być znane wyłącznie właścicielowi karty.
  2. Nie wolno nigdzie zapisywać numeru PIN do karty płatniczej. Nie wolno przechowywać numeru PIN wraz z kartą.
  3. Przesłanie danych osobowych i korespondencyjnych Klienta oraz poufnych informacji dotyczących jego karty płatniczej powinno odbywać się zawsze w sposób bezpieczny, tzn. z wykorzystaniem protokołu SSL (adres strony rozpoczynający się od przedrostka https://, ikona kłódki, prawidłowy certyfikat witryny).

Dla pewności powinno się sprawdzić certyfikat serwera witryny internetowej sklepu czy serwisu internetowego w celu weryfikacji tożsamości serwera. Certyfikat serwera to rodzaj dokumentu tożsamości dla serwera WWW, wydanego przez niezależną firmę tzw. Certification Authority (CA).

Certyfikat zawiera m.in.:

  • nazwę właściciela certyfikatu,
  • nazwę wydawcy certyfikatu,
  • publiczny klucz właściciela,
  • okres ważności, nazwę serwera, dla którego certyfikat jest wystawiany.

Dane o certyfikacie SSL dostępne są w oknie przeglądarki po dwukrotnym kliknięciu ikony kłódki. Takie postępowanie pozwoli nam upewnić się, iż faktycznie połączyliśmy się z serwerem firmy, o którą nam chodziło.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości zalecamy rezygnację z transakcji.

Zobacz więcej na temat sprawdzania certyfikatu dla stron serwisu internetowego

  1. W razie ujawnienia bądź zgubienia numeru PIN należy go jak najszybciej zmienić, a także rozważyć zastrzeżenie karty.
  2. Dokonując płatności kartą płatniczą w sklepie, restauracji itp. należy unikać sytuacji, w których tracimy obsługującego nas pracownika z oczu (wraz z naszą kartą) celem np. dokonania autoryzacji transakcji na zapleczu.

W razie jakichkolwiek wątpliwości należy się skontaktować telefonicznie z bankiem przez serwis telefoniczny CA24.

© 2016 Credit Agricole Bank Polska S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Oferta Banku Menu