Dodatkową ochronę przed oszustami włączysz w:
aplikacja CA24 Mobile
- Zaloguj się do aplikacji i kliknij Twój profil w lewym górnym rogu
- Przejdź do zakładki Bezpieczeństwo
- Kliknij Dodatkowa ochrona przed oszustami
- Przeczytaj czym jest weryfikacja behawioralna, na czym polega, na jakiej podstawie prawnej i w jakiś sposób będziemy analizować Twoje dane
- Daj nam zgodę na przetwarzanie Twoich danych biometrycznych (behawioralnych)
- Gotowe!
serwis CA24 eBank:
- Zaloguj się do serwisu CA24 eBank i przejdź do zakładki Ustawienia
- Wybierz kafel Dodatkowa ochrona przed oszustami
- Przeczytaj, czym jest weryfikacja behawioralna, na czym polega, na jakiej podstawie prawnej i w jakiś sposób będziemy analizować Twoje dane
- Wyraź zgodę na przetwarzanie Twoich danych biometrycznych (behawioralnych)
- Gotowe!
Ta usługa jest bezpłatna. Nam też zależy, żeby Twoje pieniądze były bezpieczne.
Weryfikacja behawioralna jest dodatkową bezpłatną ochroną przed oszustami, dzięki której możemy jeszcze lepiej strzec Twoich pieniędzy.
Jest to możliwe dzięki zbudowaniu Twojego unikalnego profilu na podstawie tego, jak korzystasz z Twojego konta i jak poruszasz się po bankowości elektronicznej - serwisie CA24 eBank i aplikacji CA24 Mobile. Gdy wykryjemy inne zachowania - takie, które nie pasują do Twojego profilu - uruchomimy dodatkowe zabezpieczenie Twojego konta, skontaktujemy się z Tobą i ochronimy Twoje pieniądze. Taka ochrona działa w tle i jest dla Ciebie niewidoczna.
Zobacz, jak działa weryfikacja behawioralna.
Zobacz, jak włączyć weryfikację behawioralną.
Weryfikacja behawioralna działa w tle. Kiedy system wykryje oszusta, tymczasowo przyblokujemy dostęp do Twojego konta w serwisie CA24 eBank i aplikacji CA24 Mobile i maksymalnie w ciągu kilku minut skontaktujemy się z Tobą.
Jak to działa?
- Tworzymy Twój profil: Twój sposób poruszania się w eBanku i naszej aplikacji - jak korzystasz z klawiatury, jak poruszasz myszą komputerową, jak przewijasz ekran.
- Wykrywamy zagrożenia: na bieżąco sprawdzamy, czy to, co dzieje się na Twoim koncie jest zgodne z Twoim profilem zachowań.
- Tymczasowo ograniczymy dostęp: jeśli system wykryje podejrzane zachowanie, tymczasowo przyblokujemy dostęp do eBanku i aplikacji, żeby ochronić Twoje pieniądze i maksymalnie w ciągu kilku minut skontaktujemy się z Tobą.
Weryfikacja behawioralna tworzy Twój unikalny profil na podstawie np. sposobu i szybkości korzystania z myszki, klawiatury, specyfiki przewijania strony. Dlatego np. jeśli zrobisz przelew, którego zwykle nie robisz, nie przyblokujemy Ci konta.
Nie. Włączenie i korzystanie z weryfikacji behawioralnej jest dobrowolne. Jednak warto to zrobić, bo to dodatkowe i bezpłatne zabezpieczenie Twoich pieniędzy.
Przeczytaj więcej o tym czym jest weryfikacja behawioralna i jak działa. Zawsze możesz cofnąć swoją zgodę i wyłączyć tę funkcję.
Po co przetwarzamy dane behawioralne
Twoje dane behawioralne przetwarzamy, żeby lepiej ochronić Twoje pieniądze, kiedy korzystasz z bankowości online.
Na jakiej podstawie przetwarzamy dane behawioralne
Podstawą przetwarzania danych jest Twoja zgoda, którą możesz wycofać, kiedy chcesz.
Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane
Przetwarzamy dane z ostatnich 24 miesięcy. Będziemy je przetwarzać do momentu, gdy wycofasz swoją zgodę. Jeśli wycofasz zgodę, to nie zadziała to wstecz, czyli nie unieważni Twojej wcześniejszej zgody.
Co się stanie, kiedy wycofasz zgodę na analizę behawioralną
Kiedy wycofasz zgodę na weryfikację behawioralną, usuniemy Twoje dane behawioralne. Jeśli wycofasz tę zgodę, nie będziesz mieć tak dobrej ochrony swoich pieniędzy i transakcji w naszych usługach online, jak z tą analizą. W efekcie, mogą Cię łatwiej oszukać osoby, które korzystają z zaawansowanych technologii i technik manipulacji.
Kto jeszcze ma dostęp do Twoich danych
Dane behawioralne możemy przekazywać do podmiotów, które są do tego upoważnione na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych. Technologicznie wspiera nas LexisNexis Risk Solutions, światowy lider rozwiązań do walki z wyłudzeniami.
Jakie masz prawa w związku z ochroną danych osobowych
- Możesz skontaktować się z nami, pod numerem telefonu 19 019 lub +48 71 354 90 09, (koszt według stawki operatora) i poprosić o pomoc, jeśli system Cię nie rozpozna.
- Możesz poprosić o dostęp do swoich danych, ich poprawienie, usunięcie (gdy prawo na to pozwala) oraz ograniczenie ich przetwarzania.
- Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie swoich danych.
- Możesz przenieść swoje dane, albo dostać ich kopię, o ile będzie to technicznie możliwe, nie zaszkodzi prawom i wolnościom innych osób oraz nie naruszy tajemnicy handlowej ani praw własności intelektualnej
Gdy system weryfikacji behawioralnej wykryje niestandardowy sposób korzystania z CA24 eBank, albo aplikacji CA24 Mobile, tymczasowo przyblokujemy dostęp do obu serwisów i maksymalnie w ciągu kilku minut wyślemy do Ciebie SMS-a z informacją o blokadzie i o tym jak możesz odblokować dostęp.
Może się tak zdarzyć, kiedy znacząco zmienią się Twoje zachowania w serwisach np. spowodowane złamaniem ręki. Wtedy, dla bezpieczeństwa, automatyczny system może tymczasowo przyblokować dostęp do serwisu CA24 eBank i aplikacji CA24 Mobile (do obu tych serwisów jednocześnie). Wówczas w ciągu maksymalnie kilku minut skontaktujemy się z Tobą, żeby ponownie udostępnić Ci nasze serwisy. Ponieważ nasz system „uczy się” na bieżąco, zmodyfikujemy Twój profil o nowe zachowania.
Nie. Jeśli włączysz dodatkową ochronę przed oszustami, weryfikacja behawioralna zacznie działać na każdym Twoim urządzeniu.
To czy masz włączoną dodatkową ochronę przed oszustami - weryfikacją behawioralną możesz sprawdzić w:
aplikacja CA24 Mobile
- Zaloguj się do aplikacji i kliknij Twój profil w lewym górnym rogu
- Przejdź do zakładki Bezpieczeństwo
- Kliknij Dodatkowa ochrona przed oszustami
- Na górze ekranu zobaczysz szare pole ze statusem weryfikacji behawioralnej. Jeśli jest włączona, pokazuje się status Aktywna
serwis CA24 eBank:
- Zaloguj się do serwisu internetowego CA24 eBank i przejdź do zakładki Ustawienia
- Wybierz kafel Dodatkowa ochrona przed oszustami
- Na górze ekranu zobaczysz szare pole ze statusem weryfikacji behawioralnej. Jeśli jest włączona, pokazuje się status Włączona
Dlaczego warto korzystać z weryfikacji behawioralnej:
- Bezpłatna, dodatkowa warstwa bezpieczeństwa: system działa w tle i zwiększa bezpieczeństwo Twoich pieniędzy
- Ochrona w tle: nie zauważasz nawet, że masz ją włączoną, nie spowolni działania bankowości online
- Prostota użycia: włączasz raz i nie musisz robić nic więcej
Dodatkową ochronę przed oszustami wyłączysz w:
aplikacja CA24 Mobile
- Zaloguj się do aplikacji i kliknij Twój profil w lewym górnym rogu
- Przejdź do zakładki Bezpieczeństwo
- Kliknij Dodatkowa ochrona przed oszustami
- Wybierz Wyłącz
- Przeczytaj z czym wiąże się wyłączenie weryfikacji behawioralnej. Jeśli godzisz się z tym ryzykiem - potwierdź Twoją decyzję klikając Wyłącz
- Potwierdź operację PIN-em mobilnym
- Gotowe!
serwis CA24 eBank:
- Zaloguj się do serwisu CA24 eBank i przejdź do zakładki Ustawienia
- Wybierz kafel Dodatkowa ochrona przed oszustami
- Kliknij Wyłącz dodatkową ochronę
- Przeczytaj z czym wiąże się wyłączenie weryfikacji behawioralnej. Jeśli godzisz się z tym ryzykiem - potwierdź Twoją decyzję klikając Wyłącz
- Potwierdź operację
- Gotowe!
Pamiętaj
Gdy wycofasz zgodę na weryfikację behawioralną, usuniemy Twoje dane behawioralne. Jeśli wycofasz tę zgodę, nie będziesz mieć tak dobrej ochrony swoich pieniędzy i transakcji w naszych usługach online, jak z tą analizą. W efekcie, mogą Cię łatwiej oszukać osoby, które korzystają z zaawansowanych technologii i technik manipulacji.