Weryfikacja behawioralna

Dodatkowa ochrona Twoich pieniędzy przed oszustami

Skorzystaj z dodatkowej ochrony przed oszustami:

  • Chroń swoje pieniądze jeszcze skuteczniej
  • Bez dodatkowych opłat
  • Z wykorzystaniem zaawansowanej technologii


Dowiedz się więcej:

    • Włącz dodatkową ochronę

      Chroń swoje pieniądze przed oszustami - korzystaj z weryfikacji behawioralnej

Dlaczego warto korzystać z weryfikacji behawioralnej?


Dodatkowa warstwa bezpieczeństwa

Działa bez przerwy w tle i zwiększa bezpieczeństwo Twoich pieniędzy.

Ochrona w tle

Nawet jej nie zauważysz. Nie spowalnia działania CA24 eBank, a chroni!

Prostota użycia

Włączasz raz i nie musisz robić nic więcej.

Jak włączyć weryfikację behawioralną?

Jak to działa?


Tworzymy Twój profil

Analizujemy jak korzystasz z klawiatury, jak poruszasz myszą komputerową, czy i jak przewijasz ekran.

Wykrywamy zagrożenia

Sprawdzamy, czy to, co dzieje się na koncie jest zgodne z profilem.

Uruchamiamy dodatkowe zabezpieczenia

Jeśli coś nie jest zgodne z profilem natychmiast uruchomimy dodatkowe zabezpieczenie i skontaktujemy się z Tobą.

Pytania i odpowiedzi

Dodatkową ochronę przed oszustami włączysz w:

aplikacja CA24 Mobile

  1. Zaloguj się do aplikacji i kliknij Twój profil w lewym górnym rogu
  2. Przejdź do zakładki Bezpieczeństwo
  3. W sekcji Cyberbezpieczeństwo kliknij Dodatkowa ochrona
  4. Przeczytaj wszystkie informacje i kliknij przycisk Włącz dodatkową ochronę
  5. Wyraź zgodę
  6. Potwierdź operację PIN-em mobilnym. Gotowe!

serwis CA24 eBank:

  1. Zaloguj się do serwisu CA24 eBank i przejdź do zakładki Ustawienia
  2. Wybierz sekcję Dodatkowa ochrona przed oszustami
  3. Przeczytaj wszystkie informacje i kliknij przycisk Włącz dodatkową ochronę
  4. Wyraź zgodę
  5. Potwierdź operację wybraną metodą autoryzacji. Gotowe!

Ta usługa jest bezpłatna. Nam też zależy, żeby Twoje pieniądze były bezpieczne.

To dodatkowa i bezpłatna ochrona przed oszustami. Opiera się na zaawansowanej technologii, która analizuje, w jaki sposób korzystasz z aplikacji CA24 Mobile i serwisu CA24 eBank. Na tej podstawie tworzy Twój unikalny profil zachowań. Obejmuje on m.in. sposób korzystania z klawiatury, myszki i przewijania ekranu. Jeśli system wykryje inne zachowanie na Twoim profilu, to automatycznie wzmocnimy zabezpieczenie konta. Dzięki temu możemy skuteczniej powstrzymać kogoś, kto spróbuje się pod Ciebie podszyć.

Zobacz, jak działa weryfikacja behawioralna.

Zobacz, jak włączyć weryfikację behawioralną.

Weryfikacja behawioralna działa w tle. Kiedy system wykryje podejrzane zachowanie na Twoim profilu, automatycznie wzmacniamy zabezpieczenia Twojego konta w serwisie CA24 eBank i aplikacji CA24 Mobile.

Jak to działa?

  1. Tworzymy Twój profil: analizujemy, jak korzystasz z klawiatury, jak poruszasz myszą komputerową, czy i jak przewijasz ekran
  2. Wykrywamy zagrożenia: sprawdzamy, czy to, co dzieje się na koncie jest zgodne z profilem. Jeśli nie jest zgodne, uruchamiamy dodatkowe zabezpieczenia i kontaktujemy się z Tobą
  3. Ochrona w tle: nie zauważysz nawet, że masz ją włączoną. Działa w tle i nie spowalnia aplikacji ani serwisu

Nie. Możesz włączyć i korzystać z weryfikacji behawioralnej dobrowolnie. Jednak warto to zrobić, bo to dodatkowe i bezpłatne zabezpieczenie Twoich pieniędzy.

Przeczytaj więcej o tym czym jest weryfikacja behawioralna i jak działa. W każdej chwili możesz cofnąć swoją zgodę i wyłączyć tę funkcję.

Jakie zachowania analizujemy

Będziemy analizować, jak korzystasz z klawiatury, jak szybko klikasz w poszczególne klawisze, jak poruszasz myszą komputerową, jak przewijasz ekran, a także jak korzystasz z ekranu dotykowego. Wszystkie te informacje pozwolą naszemu systemowi określić, jak korzystasz z danego urządzenia.

Po co przetwarzamy dane behawioralne

Przetwarzamy Twoje dane behawioralne, by zwiększyć Twoje bezpieczeństwo, gdy korzystasz z naszych usług.

Na jakiej podstawie przetwarzamy dane behawioralne

Podstawą przetwarzania danych jest Twoja zgoda. Możesz ją w każdej chwili wycofać - wtedy usuniemy Twoje dane. Pamiętaj jednak, że wtedy nie będziemy mogli chronić Twoich finansów tak skutecznie, jak z włączoną weryfikacją behawioralną.

Jak długo będziemy przetwarzać Twoje dane

Przetwarzamy Twoje dane behawioralne z ostatnich 24 miesięcy. Będziemy je przetwarzać do momentu, gdy wycofasz swoją zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na ważność przetwarzania danych, które odbyło się przed jej wycofaniem.

Kto jeszcze ma dostęp do Twoich danych

Dane behawioralne możemy przekazywać podmiotom:

  • które mają prawo je dostać na podstawie przepisów,
  • którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych.
  • Technologicznie wspiera nas LexisNexis Risk Solutions, światowy lider rozwiązań do walki z wyłudzeniami

Jakie masz prawa w związku z ochroną danych osobowych

  1. Możesz skontaktować się z pracownikiem naszego banku (19 019 lub +48 71 354 90 09, koszt połączenia zgodny z taryfą Twojego operatora) i poprosić go o pomoc, jeśli system Cię nie rozpozna
  2. Możesz poprosić o:
    • dostęp do swoich danych,
    • poprawienie,
    • usunięcie (gdy prawo na to pozwala),
    • ograniczenie przetwarzania swoich danych.
  3. Możesz wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych
  4. Możesz przenieść swoje dane lub dostać ich kopię, jeśli:
    • będzie to technicznie możliwe,
    • nie zaszkodzi prawom i wolnościom innych,
    • nie naruszy tajemnicy handlowej ani praw własności intelektualnej.

Gdy system weryfikacji behawioralnej wykryje inny sposób korzystania z serwisu CA24 eBank lub aplikacji CA24 Mobile, zablokujemy dostęp do obu serwisów i wyślemy do Ciebie SMS-a z informacją o blokadzie i jak możesz odblokować dostęp.

Weryfikacja behawioralna tworzy Twój unikalny profil na podstawie np. sposobu i szybkości korzystania z myszki, klawiatury, specyfiki przewijania strony. Dlatego np. jeśli zrobisz przelew, którego zwykle nie robisz, nie zablokujemy Ci konta.

Może się tak zdarzyć, zwłaszcza na początku działania systemu weryfikacji behawioralnej, albo gdy znacząco zmienią się Twoje zachowania w serwisach np. przez złamaniem ręki. Wtedy automatyczny system, który uczy się Twoich zachowań, dla bezpieczeństwa zablokuje Ci dostęp do serwisu CA24 eBank i aplikacji CA24 Mobile. Wiemy, że może to być uciążliwe, ale zależy nam, by skutecznie chronić Twoje pieniądze. Jeśli system zablokuje Ci dostęp - możesz go szybko odblokować w dowolnej placówce lub przez naszą infolinię - 19 019 (koszt wg stawki operatora).

Nie. Jeśli włączysz dodatkową ochronę przed oszustami, zacznie ona działać na każdym Twoim urządzeniu.

To czy masz włączoną dodatkową ochronę przed oszustami - weryfikacją behawioralną możesz sprawdzić w:

aplikacja CA24 Mobile

  1. Zaloguj się do aplikacji i kliknij Twój profil w lewym górnym rogu
  2. Przejdź do zakładki Bezpieczeństwo
  3. Kliknij Dodatkowa ochrona
  4. Na górze ekranu zobaczysz szare pole ze statusem weryfikacji behawioralnej. Jeśli jest włączona, zobaczysz status Włączona

serwis CA24 eBank:

  1. Zaloguj się do serwisu internetowego CA24 eBank i przejdź do zakładki Ustawienia
  2. Wybierz sekcję Dodatkowa ochrona przed oszustami
  3. Na górze ekranu zobaczysz szare pole ze statusem weryfikacji behawioralnej. Jeśli jest włączona, zobaczysz status Włączona

Dodatkową ochronę przed oszustami wyłączysz w:

aplikacja CA24 Mobile

  1. Zaloguj się do aplikacji i kliknij Twój profil w lewym górnym rogu
  2. Przejdź do zakładki Bezpieczeństwo
  3. Kliknij Dodatkowa ochrona
  4. Wybierz Wyłącz
  5. Przeczytaj wszystkie informacje i kliknij Wyłącz

  6. Potwierdź operację PIN-em mobilnym
  7. Gotowe!

serwis CA24 eBank:

  1. Zaloguj się do serwisu CA24 eBank i przejdź do zakładki Ustawienia
  2. Wybierz sekcję Dodatkowa ochrona przed oszustami
  3. Kliknij Wyłącz dodatkową ochronę
  4. Przeczytaj wszystkie informacje i kliknij Wyłącz
  5. Potwierdź operację. Gotowe!

Pamiętaj

Gdy wycofasz zgodę na dodatkową ochronę, usuniemy Twoje dane behawioralne. Nie będziemy mogli chronić Twoich finansów tak skutecznie, jak z włączoną weryfikacją behawioralną. Oszuści, którzy korzystają z zaawansowanych technologii mogą częściej próbować się pod Ciebie podszyć.

Możemy skontaktować się z Tobą na kilka sposobów:

  1. przez numer telefonu:

    nigdy nie dzwonimy z numerów 19 019, 71 35 49 009. Ktoś dzwoni do Ciebie z takiego numeru? Nie odbieraj, to oszust. Jeśli już odbierzesz, skontaktuj się z nami. Sprawdź, z jakich numerów korzystamy.

    W aplikacji możesz sprawdzić, czy rozmawiasz z naszym pracownikiem - zobacz, jak to zrobić.

    Czego nie robimy:

    • nigdy nie prosimy o Twój identyfikator, hasło, numer PIN, dane karty ani o potwierdzenie Twoich danych,
    • nie wysyłamy linków.
  2. przez adres mejlowy:

    piszemy z adresów, które kończą się @credit-agricole.pl – wyjątkiem jest newsletter: @newsletter.credit-agricole.pl.

    Czego nie robimy:

    • nie ukrywamy linków pod grafiką ani pojedynczymi wyrazami,
    • nie podajemy linków do logowania do CA24 eBank i CA24 Mobile - linki w mejlu kierują Cię przede wszystkim do naszego serwisu https://www.credit-agricole.pl.
  3. przez nasze serwisy:

    Czego nie robimy:

    nie zaczynamy sami rozmów na mediach społecznościowych.

Zobacz wszystkie pytania

Oferta banku