Rodzinny Kapitał Opiekuńczy - wniosek, zasady
Składanie wniosków jest możliwe do 30 września 2024.
Od 1 października 2024 rusza nowy program Aktywny Rodzic, w ramach którego będzie można składać wnioski o dofinansowanie.
Od 25 stycznia w CA24 eBank, przyjmujemy wnioski o Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO).
- Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO) to nowy program rządowy, w którym możesz dostać w sumie do 12 000 zł na drugie i każde kolejne dziecko
- możesz dostawać po 500 zł przez 24 miesiące lub po 1 000 zł przez 12 miesięcy
- możesz dostać RKO, jeśli jesteś rodzicem dzieci w wieku od 12. do 35. miesiąca życia
- nie ma kryterium dochodowego
- jeśli złożysz wniosek po miesiącu, w którym dziecko ukończy 13. miesiąc , otrzymasz pomniejszony kapitał (o 500 zł za każdy miniony miesiąc od ukończenia przez dziecko 12. miesiąca)
- RKO możesz dostać na drugie i każde kolejne dziecko w rodzinie, dlatego we wniosku musisz wskazać pierwsze dziecko w rodzinie. Pierwszym dzieckiem w rodzinie jest najstarsze dziecko, bez względu na jego wiek
Sprawdź oferty dla rodziny:
Rachunek Oszczędzam
odkładaj regularnie z myślą o przyszłości Twojego dziecka
Klub korzyści
oszczędzaj podczas zakupów i korzystaj z rabatów również w sklepach dziecięcych
Proces przyznania Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego w 4 krokach


POTWIERDZENIE ODBIORU
dostaniesz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO), na adres e-mail, który podałeś we wniosku

ANALIZA WNIOSKU I DECYZJA
ZUS rozpatrzy Twój wniosek

WYPŁATA RKO
po przyznaniu RKO, ZUS przekaże Ci środki na konto, które podałeś we wniosku
Zobacz jak złożyć wniosek
Podczas składania wniosku pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa. Możesz o nich przeczytać na naszej stronie internetowej w sekcji Bezpieczeństwo.
Przede wszystkim:
- nie udostępniaj danych poufnych osobom trzecim
- sprawdź, czy połączenie internetowe z bankiem jest bezpieczne (adres rozpoczyna się od https://)
- sprawdź, certyfikaty wystawiane dla stron
- nie otwieraj podejrzanych wiadomości, załączników i linków
- nie podawaj żadnych danych do transakcji kartą lub do logowania się do bankowości elektronicznej, m.in. numeru karty płatniczej, kodu bezpieczeństwa, daty ważności karty, PIN-u karty, telekodu, czy numeru seryjnego lub wskazania tokena
- Masz możliwość złożenia wniosku o świadczenie Rodzinny Kapitał Opiekuńczy w szybki i wygodny sposób, w naszym serwisie CA24 eBank. Wnioski o kapitał można składać wyłączne w formie elektronicznej.
- Wniosek, który złożysz w naszym serwisie możesz pobrać tylko od razu po jego wysłaniu - w ramach tej samej sesji logowania. Później musimy usunąć te informacje i Twój wniosek. Samo potwierdzenie wysłania wniosku będzie dostępne dla Ciebie w serwisie w sekcji Oferta i umowy > Inne sprawy.
- Nie sprawdzamy informacji ani załączników, które podajesz we wniosku.
- Po tym jak Twój wniosek trafia z naszego serwisu do ZUS, nie mamy o nim już żadnych informacji.
Świadczenia aktywni rodzice w pracy i aktywnie w domu nie przysługują obywatelom Ukrainy, którzy przybyli do Polski w związku z działaniami wojennymi.
Świadczenie aktywnie w żłobku przysługuje obywatelom Ukrainy, którzy przybyli do Polski w związku z działaniami wojennymi, jeżeli przebywali legalnie w Polsce jako osoby ze statusem „UKR” nieprzerwanie przez okres co najmniej 365 dni. Dotyczy to również dziecka obywatela Ukrainy, które ma status „UKR”.
Świadczenia z programu Aktywny Rodzic przysługują zamieszkałym w Polsce:
- obywatelom polskim,
- obywatelom UE/EFTA oraz Wielkiej Brytanii
- pozostałym cudzoziemcom, o ile spełniają warunek legalnego pobytu w Polsce na podstawie karty pobytu z dostępem do rynku pracy lub na podstawie innego dokumentu potwierdzającego legalny pobyt i dostęp do rynku pracy.
W programie Aktywny Rodzic są 3 rodzaje świadczeń:
- aktywni rodzice w pracy,
- aktywnie w żłobku,
- aktywnie w domu.
W danym miesiącu na jedno dziecko możesz dostać tylko jedno z wybranych przez siebie świadczeń.
Każde z trzech świadczeń z programu Aktywny Rodzic możesz łączyć z innymi świadczeniami wypłacanymi na dzieci, np. ze świadczeniem z programu Rodzina 800+ czy Dobry Start.
Nie, nie musisz składać nowego wniosku, jeśli masz przyznane dofinansowanie po 30 września 2024 r. Jeśli chcesz zmienić dofinansowanie pobytu w żłobku na świadczenie aktywnie w żłobku, wtedy musisz złożyć nowy wniosek.
Nie, nie musisz składać nowego wniosku, jeśli masz przyznane dofinansowanie po 30 września 2024 r. Jeśli chcesz zmienić RKO na świadczenie aktywnie w domu, wtedy musisz złożyć nowy wniosek.
Składanie wniosków o dofinansowanie pobytu w żłobku było możliwe do 30 września 2024 r. Od 1 października 2024 roku świadczenie aktywnie w żłobku zastąpiło dofinansowanie pobytu w żłobku – możesz złożyć wniosek o uzyskanie tego świadczenia.
Składanie wniosków do Rodzinnego Kapitału Opiekuńczego było możliwe do 30 września 2024 r. Od 1 października 2024 roku świadczenie aktywnie w domu zastąpiło Rodzinny Kapitał Opiekuńczy (RKO) - możesz złożyć wniosek o uzyskanie tego świadczenia.
Wniosek o świadczenie w programie Aktywny Rodzic w serwisie CA24 eBank mogą złożyć tylko klienci, którzy mają nasze konto osobiste, jako posiadacze lub współposiadacze i mają dostęp do serwisu CA24 eBank. Nie wyklucza to, że dana osoba może zostać naszym klientem i skorzystać z możliwości złożenia wniosku.
Jesteśmy zobowiązani potwierdzić Twoją Tożsamość, jeśli konto było przez Ciebie założone zdalnie przez przelew aktywacyjny z innego banku. Przyjdź do naszej dowolnej placówki z dokumentem tożsamości przed złożeniem wniosku o świadczenie w programie Aktywny Rodzic.
Jeśli będziesz mieć jakikolwiek problem ze złożeniem wniosku o świadczenie zadzwoń do nas.
Reklamacje dotyczące wniosku o świadczenie Rodzinny Kapitał Opiekuńczy w zależności od ich przedmiotu możesz złożyć:
u nas - w banku Credit Agricole, jeżeli dotyczą:
- dostępu do naszego serwisu bankowości elektronicznej, w zakresie wypełniania i wysłania wniosku,
- funkcji w ramach tego serwisu,
- jakości w zakresie informacji o procesie składania wniosku.
do ZUS-u, jeżeli dotyczą:
- założeń kapitału,
- procesowania wniosku, poza serwisem banku,
- braku informacji o rozpatrzeniu wniosku,
- wysokości świadczenia,
- terminów realizacji kolejnych etapów pracy z wnioskiem,
- wypłaty świadczenia,
- terminu wypłaty świadczenia.
My - bank Credit Agricole przyjmujemy i rozpatrujemy reklamacje zgodnie z zasadami, które opisaliśmy na naszej stronie.


