Co ważne, żebyś mógł złożyć wniosek o świadczenie 500+ w naszym serwisie potrzebne jest wcześniejsze potwierdzenie Twojej tożsamości. Robimy to w naszych placówkach, przez sprawdzenie Twojego dokumentu tożsamości np. podczas otwierania konta. Jeśli otworzyłeś konto zdalnie tzw. z potwierdzeniem Twojej tożsamości przez przelew, przed złożeniem wniosku o świadczenie "Rodzina 500+" przyjdź do naszej dowolnej placówki i okaż swój dokument tożsamości.
Z górnego menu wybierz > Oferta i umowy > potem Wnioski > złóż wniosek pod grafiką programu „Rodzina 500+”
Wypełnij wniosek zgodnie z instrukcjami.
Zwróć szczególną uwagę na:
- Adres zamieszkania - na jego podstawie wniosek trafi do właściwego urzędu. Adres zamieszkania, nie musi być tak sam jak adres zameldowania.
Jeśli w naszym serwisie jest Twój nieaktualny adres zamieszkania, zaktualizuj go w zakładce Ustawienia. Zrób to przed wypełnieniem wniosku o 500+, wówczas we wniosku zaczyta się już aktualny adres. - Adres e-mail - na ten adres dostaniesz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO), z systemu emp@tia (w adresie nadawcy będzie: upo@mrpips.gov.pl)
- Numer rachunku bankowego - wskaż numer rachunku bankowego w naszym banku na który chcesz dostawać wypłaty świadczenia.
Jeśli podczas składania wniosku zobaczysz, że Twojej gminy nie ma na liście wyboru, oznacza to, że nie została ona jeszcze włączona do centralnego systemu, który prowadzi Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. W takim przypadku - jeśli nie chcesz czekać, złóż wniosek osobiście w Twoim urzędzie miasta lub gminy lub – poczekaj na włączenie Twojej gminy do centralnego systemu. O termin przyłączenia możesz zapytać w swoim urzędzie.
Zanim zatwierdzisz wniosek, upewnij się że wszystkie informacje które podałeś są poprawne. My nie sprawdzamy danych, ani załączników.
Twój wniosek może mieć jeden z trzech statusów:
- Przetwarzany - oznacza, że trwa przesyłanie wniosku do systemu emp@tia
- Dostarczony - oznacza, że wniosek został przesłany do systemu emp@tia
- Błąd dostarczenia - oznacza, że wniosek nie został dostarczony do systemu emp@tia. Wyślij go jeszcze raz.
Na tym etapie, Twój wniosek trafia z naszego systemu, do centralnego systemu informatycznego emp@tia.
Pobierz i zapisz na swoim bezpiecznym dysku kopię Twojego wniosku i potwierdzenie złożenia wniosku (UPO). To jedyny moment, kiedy możesz pobrać kopię wniosku przy składaniu w CA24 eBank. UPO będzie dostępne do pobrania przez 10 lat od dnia złożenia wniosku.
Po tym jak Twój wniosek trafi do właściwego urzędu, dostaniesz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) lub Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) na adres e-mail, który podałeś we wniosku. Wiadomość przyjdzie z adresu: upo@mrpips.gov.pl.
Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) dostaniesz w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku. Jeśli nie dostałeś e-maila z potwierdzeniem, skontaktuj się ze swoim urzędem.
Kolejne etapy obsługi Twojego wniosku są już obsługiwane przez Twój urząd. Jeśli masz pytania - skontaktuj się ze swoim urzędem, tam dostaniesz potrzebne informacje.
My (bank) - zgodnie z założeniami Programu "Rodzina 500+", usuwamy z naszych systemów wszystkie informacje, które podałeś we wniosku.
Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, tj. po przyznaniu świadczenia wychowawczego w drodze decyzji administracyjnej, uprawniony organ w Twojej gminie np. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej będzie co miesiąc przekazywać środki na Twoje konto.