Baner

Bank Credit Agricole umożliwia swoim klientom złożenie wniosku Rodzina 500+ przez Internet. Wniosek mogą złożyć osoby posiadające konto osobiste z dostępem do serwisu internetowego CA24 .

Opis programu Rodzina 500+

Program Rodzina 500+ to rządowy program wspierający polskie rodziny. Zgodnie z programem, z finansowej pomocy państwa w wychowaniu dzieci skorzystają rodzice oraz opiekunowie dzieci w wieku do ukończenia 18. roku życia. Rodzina z dwojgiem niepełnoletnich dzieci będzie mogła otrzymać 500 zł na drugie dziecko niezależnie od dochodu. W przypadku rodzin z miesięcznym dochodem poniżej 800 zł netto na osobę rodzina otrzyma wsparcie także na pierwsze dziecko w wieku do ukończenia 18 r. życia (pierwsze dziecko to najstarsze lub jedyne dziecko w rodzinie w wieku do ukończenia 18 r. życia). Dla rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym kryterium dochodowe jest wyższe i wynosi 1200 zł netto.

Aby otrzymać świadczenie wychowawcze za okres od kwietnia do czerwca 2016 r., wniosek Rodzina 500+ musi zostać wypełniony i wysłany do 1 lipca 2016 r. do godz. 23:59. W przypadku wypełnienia i złożenia wniosku po 1 lipca 2016 r. świadczenie wychowawcze zostanie przyznane od miesiąca złożenia wniosku bez wyrównania za poprzednie miesiące. Wniosek Rodzina 500+ należy składać co roku - wnioski na kolejny okres, na który przyznawane będzie prawo do świadczenia wychowawczego, tj. na okres, który rozpocznie się 1 października 2017 r., będą przyjmowane od 1 sierpnia 2017 r.

Rola Banku:

  • Bank Credit Agricole umożliwia Ci złożenie Wniosku Rodzina 500+ w serwisie internetowym CA24 . Wniosku Rodzina 500+ nie można złożyć w placówce bankowej ani przez serwis telefoniczny CA24.
  • Wysłany Wniosek Rodzina 500+ możesz pobrać na swój komputer tylko raz, od razu po jego wysłaniu, w ramach tej samej sesji logowania.
  • Z kolei potwierdzenie wysłania wniosku jest dostępne do pobrania przez okres 10 lat od momentu wysłania wniosku w opcji "Wnioski" -> "Rodzina 500+" lub na ekranie przedstawiającym stan konta pod przyciskiem "Potwierdzenia".
  • Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników.
  • Bank nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez wybrany przez Ciebie we wniosku urząd. Wniosek oraz załączniki są usuwane z serwerów Banku bezpowrotnie po wysłaniu do centralnego systemu informatycznego emp@tia w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej .

Więcej informacji o programie Rodzina 500+ dostępnych jest na dedykowanej programowi Rodzina 500+ stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej .

Jak złożyć wniosek w serwisie internetowym CA24

  • Wniosek Rodzina 500+ można złożyć za pośrednictwem serwisu internetowego CA24. Wystarczy zalogować się do serwisu, przejść na ekran z informacją o stanie konta i kliknąć na przycisk "Rodzina 500+". Sprawdź w Instrukcji jak, krok po kroku, złożyć wniosek w serwisie internetowym CA24. Przed wypełnieniem wniosku zapoznaj się dodatkowo z informacjami dostępnymi na dedykowanej programowi Rodzina 500+ stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej .
  • Jeśli Twoje konto zostało otwarte w procesie zdalnym (z wykorzystaniem przelewu potwierdzającego Twoją tożsamość) konieczne będzie udanie się do najbliższej placówki bankowej w celu dodatkowego potwierdzenia tożsamości.
  • Jeśli podczas składania wniosku 500+ okaże się, że Twojej gminy nie ma na liście wyboru we wniosku serwisie internetowym CA24, oznacza to, że nie została jeszcze podłączona do Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego utworzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. W takim przypadku złóż Wniosek Rodzina 500+ osobiście w urzędzie miasta/gminy właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania lub online w serwisie internetowym CA24 w późniejszym terminie. W przypadku pytań dotyczących terminu przyłączenia gminy do wspomnianego systemu, skontaktuj się z urzędem miasta/gminy.
  • Przed wypełnieniem wniosku przygotuj niezbędne skany lub zdjęcia wymaganych dokumentów.

    Informacje dotyczące załączników:

    • Maksymalna liczba załączników: 7 sztuk.
    • Maksymalna wielkość pojedynczego załącznika: 500 KB.
    • Maksymalna łączna wielkość wszystkich załączników: 3,5MB.
    • Nazwy załączników nie mogą zawierać znaków polskich, specjalnych i spacji oraz muszą być unikalne w ramach jednego wniosku.
    • Formaty załączników: PNG, JPG lub PDF.
  • Dla klientów składających wniosek Rodzina 500+ na drugie (jak i kolejne dziecko), czyli wniosku w wersji uproszczonej - prosimy pamiętać o konieczności podania danych pierwszego dziecka oraz dodatkowych członków rodziny (np. małżonka) w sekcji III "Dane członków rodziny".
  • Wypełniony wniosek jest możliwy do pobrania tylko raz, zaraz po jego wysłaniu.
  • Potwierdzenie złożenia wniosku jest dostępne do pobrania przez 10 lat od momentu jego złożenia.
  • Bank nie weryfikuje formalnie i merytorycznie danych podanych we wniosku. Nie weryfikuje również dołączonych załączników oraz nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku obsługiwanego przez organ prowadzący, do którego został przekazany wniosek.
  • W przypadku pytań lub wątpliwości dotyczących wypełnienia wniosku zapoznaj się z informacjami o Programie Rodzina 500+ na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej lub skontaktuj się z organem prowadzącym w Twojej gminie (np. MOPS), który będzie rozpatrywał wniosek i na jego podstawie rozstrzygał, czy przysługuje Ci świadczenie wychowawcze.
  • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) będzie wysyłane z systemu emp@tia na podany przez Ciebie we wniosku adres e-mail.
  • Potwierdzenie złożenia wniosku poprzez serwis internetowy CA24 może przyjąć następujące statusy:
    • "Przetwarzany" - trwa przesyłanie wniosku do systemu emp@tia.
    • "Dostarczony" - wniosek został przesłany do systemu emp@tia.
    • "Błąd dostarczenia" - wniosek nie został dostarczony do systemu emp@tia. Wyślij wniosek jeszcze raz.

Instrukcja jak krok po kroku złożyć wniosek w serwisie internetowym CA24.

Proces składania wniosku Rodzina 500+

W serwisie internetowym CA24 wypełnij Wniosek Rodzina 500+.
Na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymasz Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) wysłane z systemu emp@tia (Centralny System Informatyczny Zabezpieczenia Społecznego).
Organ prowadzący w gminie wnioski Rodzina 500+, np. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, dokona analizy Twojego wniosku.
Po rozpatrzeniu wniosku przez organ prowadzący i przyznaniu w formie decyzji administracyjnej świadczenia wychowawczego, będziesz otrzymywać co miesiąc wypłatę świadczenia w ramach programu Rodzina 500+ na rachunek bankowy wskazany we wniosku.


Etap 1.

Bank Credit Agricole: wypełniasz Wniosek Rodzina 500+ w serwisie internetowym CA24

Krok 1: Jeżeli wypełniasz Wniosek Rodzina 500+ także na pierwsze dziecko (pierwsze dziecko to najstarsze lub jedyne dziecko w rodzinie w wieku do ukończenia 18 r. życia), przygotuj skany oświadczeń o dochodach wszystkich członków rodziny oraz pozostałych wymaganych oświadczeń. Pamiętaj: jeżeli jedyną osobą osiągającą dochód, o którym mowa w załącznikach nr 2, 3 i 4 do wypełnianego przez Ciebie wniosku jesteś Ty, wniosek możesz złożyć bez załączania skanów oświadczeń o dochodach pozostałych członków rodziny.

Krok 2: Zaloguj się do serwisu internetowego CA24 i postępuj zgodnie z Instrukcją jak krok po kroku, złożyć wniosek w serwisie internetowym CA24. Część pól we wniosku zostanie wypełniona automatycznie np. imię i nazwisko, PESEL czy rachunek bankowy, na który będą trafiać pieniądze. W razie potrzeby zmień dane, które mogą być modyfikowane.

Krok 3: Wypełniony wniosek możesz pobrać tylko raz, od razu po jego wysłaniu. Z kolei potwierdzenie złożenia wniosku oraz status jego obsługi są dostępne w menu "Wnioski" -> "Rodzina 500+" lub na ekranie przedstawiającym stan konta, pod przyciskiem "Potwierdzenia", przez okres 10 lat od momentu złożenia wniosku.

Krok 4: Obsługa wniosku przez Bank jest zakończona. Twój wniosek zostaje przekierowany do centralnego systemu informatycznego emp@tia.

Pamiętaj:

  • Jeśli podczas składania wniosku 500+ okaże się, że Twojej gminy nie ma na liście w serwisie internetowym CA24, oznacza to, że nie została jeszcze podłączona do Centralnego Systemu Informatycznego Zabezpieczenia Społecznego utworzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. W takim przypadku złóż Wniosek Rodzina 500+ osobiście w urzędzie miasta/gminy właściwym dla Twojego miejsca zamieszkania lub w serwisie internetowym CA24 w późniejszym terminie. W przypadku pytań dotyczących terminu przyłączenia gminy do wspomnianego systemu, skontaktuj się z urzędem miasta/gminy.
  • Podczas wypełniania wniosku wskaż numer rachunku bankowego w Banku Credit Agricole do wypłaty świadczenia.
  • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane z systemu emp@tia na adres e-mail podany przez Ciebie we wniosku - zwróć więc szczególną uwagę na poprawność adresu e-mail na etapie składania wniosku.
  • W przesłanym do Ciebie potwierdzeniu złożenia wniosku (UPO) zawarte są wszystkie informacje potrzebne do zgłoszenia ewentualnych pytań lub wyjaśnienia wątpliwości związanych z obsługą wniosku przez system informatyczny emp@tia lub przez wskazany przez Ciebie organ prowadzący postępowanie w sprawie przyznania świadczenia.
  • Po dostarczeniu wszystkich danych do systemu informatycznego emp@tia, Bank bezpowrotnie usuwa wszystkie podane we wniosku informacje, zgodnie z założeniami programu Rodzina 500+.
  • Bank nie dokonuje weryfikacji formalnej i merytorycznej danych podanych we wniosku oraz załączników, nie posiada także informacji dotyczących obsługi wniosku przez wybrany organ prowadzący.


Etap 2.

Emp@tia - system informatyczny dla służb zabezpieczenia społecznego: na wskazany we wniosku adres e-mail otrzymujesz od systemu emp@tia Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) swojego wniosku.

  • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) jest dla Ciebie potwierdzeniem, że złożony wniosek został prawidłowo przekazany do obsługi przez wybrany organ w gminie.
  • Adres e-mail, z którego zostanie przesłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) to: upo500plus@mrpips.gov.pl .
  • Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) zostanie wysłane na podany adres e-mail w ciągu 24 godzin od wypełnienia i wysłania wniosku w serwisie internetowym CA24.
  • Jeżeli w potwierdzeniu wysłania wniosku udostępnionym przez Bank w serwisie internetowym CA24 wniosek ma status "Dostarczony", ale na wskazany we wniosku adres e-mail nie zostało wysłane UPO, skontaktuj się ze wskazanym we wniosku organem w gminie.


Etap 3.

Organ prowadzący w gminie wnioski "Rodzina 500+"(np. MOPS): po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku, tj. po przyznaniu świadczenia wychowawczego w drodze decyzji administracyjnej, organ prowadzący w gminie będzie co miesiąc wypłacać świadczenie wychowawcze w ramach Programu Rodzina 500+.

  • Jeżeli na wskazany we wniosku adres e-mail zostało wysłane Urzędowe Potwierdzenie Odbioru (UPO) i chcesz sprawdzić dalszy status swojego wniosku, skontaktuj się bezpośrednio z wybranym organem prowadzącym postępowanie.
  • Po przekazaniu wypełnionego Wniosku Rodzina 500+ do organu prowadzącego w gminie, ewentualne, dodatkowe działania związane z obsługą wniosku będą załatwiane przez ten organ.
  • W terminie do 3 miesięcy od dnia poprawnie złożonego wniosku, otrzymasz pisemną decyzję w sprawie świadczenia wychowawczego.

Oszczędzaj z 500+ dla dziecka

Zastanawiasz się jak spełnić marzenia swojego dziecka? W jaki sposób zapewnić mu przyszłość? Jeśli korzystasz z programu "Rodzina 500+", możesz co miesiąc odkładać kwotę świadczenia, lub jej część, na przyszłe potrzeby swojej pociechy. Może Ci w tym pomóc Program Systematycznego Oszczędzania Moja Rezerwa Finansowa . Za Twoją systematyczność w oszczędzaniu, dołożymy bonus nawet 1100 zł.

Jak zbudować kapitał dla dziecka?

Bonus ponad 1100 zł od Banku

Odsetki bonusowe w wysokości 1100 zł można otrzymać przy założeniach:

  • okres oszczędzania 60 miesięcy (5 lat),
  • comiesięczne, terminowe wpłaty w wysokości 500 zł,
  • brak wypłat przez cały okres oszczędzania.

Odsetki bonusowe pomniejszono o należny podatek od zysków kapitałowych.

Po więcej informacji o Programie Systematycznego Oszczędzania Moja Rezerwa Finansowa zapraszamy tutaj

Bezpieczeństwo

Podczas składania wniosku pamiętaj o stosowaniu się do zasad bezpieczeństwa dostępnych:

W szczególności należy pamiętać o tym aby:

  • nie udostępniać danych poufnych osobom trzecim,
  • sprawdzać, czy połączenie internetowe z bankiem jest bezpieczne (adres rozpoczyna się od https:// i a połączenie oznaczone jest zamkniętą kłódką),
  • sprawdzać certyfikaty wystawiane dla stron oraz w otrzymywanych wiadomościach,
  • nie otwierać korespondencji z niewiadomego źródła i załączonych plików lub linków,
  • nie podawać jakichkolwiek danych potwierdzających tożsamość takich jak: numer karty płatniczej, kod bezpieczeństwa, data ważności karty, kod PIN, telekod, czy numer seryjny tokena.

Pytania i odpowiedzi

Reklamacje

Reklamacje dotyczące Wniosku Rodzina 500+ w zależności od ich przedmiotu mogą być składane:

  • W Banku Credit Agricole jeżeli reklamacje dotyczą:
    • dostępu do systemu bankowości elektronicznej Banku w zakresie wypełniania i wysłania wniosku z tego systemu,
    • funkcjonalności tego systemu,
    • jakości w zakresie informowania o procesie składania wniosku.
  • Do organu prowadzącego w gminie - jeżeli dotyczą w szczególności:
    • założeń Programu "Rodzina 500+",
    • procesowania poza Bankiem złożonego przez klienta wniosku,
    • braku informacji o rozpatrzeniu wniosku,
    • wyznaczania wysokości świadczenia,
    • terminów realizacji kolejnych etapów pracy z wnioskiem,
    • wypłaty świadczenia,
    • terminów wypłat świadczeń.

Rozpatrywanie reklamacji przez Bank

Credit Agricole Bank Polska S.A. przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami dotyczącymi Obsługi skarg i reklamacji .

© 2016 Credit Agricole Bank Polska S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Oferta Banku Menu