Ekologiczne zaangażowanie Credit Agricole

Nie ulega żadnych wątpliwości, że funkcjonowanie firmy niesie ze sobą określone skutki dla osób korzystających z jej usług, a także dla jej pracowników, partnerów biznesowych, społeczności lokalnych i środowiska naturalnego. Nikt inny poza nami nie jest w stanie tak kształtować wpływu naszej firmy na otoczenie, aby był on pozytywny, a nie negatywny. Dlatego tak ważna jest świadomość tego oddziaływania i świadome, odpowiedzialne zarządzanie.

W Credit Agricole, czyli firmie prowadzącej działalność na skalę globalną, czujemy głęboką odpowiedzialność za stan środowiska, w którym wszyscy żyjemy. Jako jedna z 10 największych instytucji finansowych na świecie, mamy w tym obszarze sporo możliwości i chcemy je wykorzystać dla wspólnego dobra. Dlatego jednym z kluczowych założeń naszej strategii jest ekologiczne i społeczne zaangażowanie na co dzień. Symbolem tego podejścia jest nasza główna siedziba Credit Agricole w Polsce, która od grudnia mieści się w pięknym, ekologicznym biurowcu w centrum Wrocławia. Przeprowadzka pozwoliła nam o 15 proc. zmniejszyć emisję CO2, a także ograniczyć zużycie energii elektrycznej, skuteczniej sortować odpady i obniżyć poziom hałasu.

Intensywnie rozwijamy ofertę „zielonej bankowości” i wspieramy naszych klientów w korzystaniu ze środowiska w świadomy i odpowiedzialny sposób. Credit Agricole w ogóle nie finansuje już wydobycia węgla, a do 2030 r. zaprzestanie finansowania także branż okołowęglowych. Tym klientom, którzy działają w tych branżach, pomagamy wdrażać nowe, "zielone" technologie. Sami także staramy się ograniczać negatywny wpływ naszej firmy na środowisko: do 2022 r. chcemy wyeliminować z użycia w banku wszystkie jednorazowe przedmioty z plastiku; przyjęliśmy nową politykę samochodową i będziemy sukcesywnie wymieniać flotę pojazdów na elektryczne i hybrydowe. Zamierzamy również podpisać kontrakty na dostawę energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.

Ponadto intensywnie angażujemy się w akcje edukacyjne, które pozwalają zmieniać świadomość naszych pracowników i klientów. Dołączyliśmy do międzynarodowego projektu Plastic Odyssey, który polega na edukowaniu lokalnych społeczności w Afryce, Ameryce Południowej i Azji, że plastikowe odpady można przetwarzać i ponownie wykorzystywać i nie trzeba wyrzucać ich do oceanu. Równocześnie z plastikiem walczymy także lokalnie, w Polsce. W ramach kampanii prowadzonej pod hasłem #mniejplastiku edukujemy fanów Dawida Podsiadło podczas jego trasy "Leśna muzyka. Włączyliśmy się do akcji Bałtycka Odyseja i sprzątamy plaże na całym polskim odcinku wybrzeża Morza Bałtyckiego. A to nie wszystko. Zachęcam do słuchania naszych edukacyjnych podcastów, i śledzenia aktualności na stronie mniejplastiku.pl.

Więcej o naszych działaniach na rzecz środowiska a także bliższego i dalszego otoczenia możecie przeczytać w raportach niefinansowych, które wydajemy od 2017 r. Raporty dostępne są TUTAJ

Oferta banku

Twoja opinia
 
Nowy wygląd strony www