Ekologiczne i społeczne zaangażowanie Credit Agricole

Sens istnienia Grupy Credit Agricole (riason d'etre) brzmi: "Codziennie działamy na rzecz klientów i społeczeństwa". W Credit Agricole Bank Polska rozumiemy to jako wezwanie do stałego poszukiwania korzyści dla klientów, społeczności oraz dla całej naszej planety.

Nie ulega żadnych wątpliwości, że funkcjonowanie firmy niesie ze sobą określone skutki dla osób korzystających z jej usług, a także dla jej pracowników, partnerów biznesowych, społeczności lokalnych i środowiska naturalnego. Nikt inny poza nami nie jest w stanie tak kształtować wpływu naszej firmy na otoczenie, aby był on pozytywny, a nie negatywny. Dlatego tak ważna jest świadomość tego oddziaływania i świadome, odpowiedzialne zarządzanie.

W Credit Agricole, czyli firmie prowadzącej działalność na skalę globalną, czujemy głęboką odpowiedzialność za stan środowiska, w którym wszyscy żyjemy. Jako jedna z 10 największych instytucji finansowych na świecie, mamy w tym obszarze sporo możliwości i chcemy je wykorzystać dla wspólnego dobra. Dlatego jednym z kluczowych założeń naszej strategii jest ekologiczne i społeczne zaangażowanie na co dzień. Symbolem tego podejścia jest nasza główna siedziba Credit Agricole w Polsce, która od grudnia mieści się w pięknym, ekologicznym biurowcu w centrum Wrocławia. Przeprowadzka pozwoliła nam o 15 proc. zmniejszyć emisję CO2, a także ograniczyć zużycie energii elektrycznej, skuteczniej sortować odpady i obniżyć poziom hałasu.

Intensywnie rozwijamy ofertę „zielonej bankowości” i wspieramy naszych klientów w korzystaniu ze środowiska w świadomy i odpowiedzialny sposób. Credit Agricole w ogóle nie finansuje już wydobycia węgla, a do 2030 r. zaprzestanie finansowania także branż okołowęglowych. Tym klientom, którzy działają w tych branżach, pomagamy wdrażać nowe, "zielone" technologie. Sami także staramy się ograniczać negatywny wpływ naszej firmy na środowisko: do 2022 r. chcemy wyeliminować z użycia w banku wszystkie jednorazowe przedmioty z plastiku; przyjęliśmy nową politykę samochodową i będziemy sukcesywnie wymieniać flotę pojazdów na elektryczne i hybrydowe. Zamierzamy również podpisać kontrakty na dostawę energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.

Ponadto intensywnie angażujemy się w akcje edukacyjne, które pozwalają zmieniać świadomość naszych pracowników i klientów. Dołączyliśmy do międzynarodowego projektu Plastic Odyssey, który polega na edukowaniu lokalnych społeczności w Afryce, Ameryce Południowej i Azji, że plastikowe odpady można przetwarzać i ponownie wykorzystywać i nie trzeba wyrzucać ich do oceanu. Równocześnie z plastikiem walczymy także lokalnie, w Polsce. W ramach kampanii prowadzonej pod hasłem #mniejplastiku edukujemy fanów Dawida Podsiadło podczas jego trasy "Leśna muzyka. Włączyliśmy się do akcji Bałtycka Odyseja i sprzątamy plaże na całym polskim odcinku wybrzeża Morza Bałtyckiego. A to nie wszystko. Zachęcam do słuchania naszych edukacyjnych podcastów, i śledzenia aktualności na stronie mniejplastiku.pl.

Więcej o naszych działaniach na rzecz środowiska a także bliższego i dalszego otoczenia możecie przeczytać w raportach niefinansowych, które wydajemy od 2017 r. Kliknij w linki żeby przeczytać teksty raportów:

Oferta banku

Twoja opinia
 
OpiniaTwoja opinia