Szanowni Państwo,
w związku z pojawiającymi się w mediach informacjami o serwisach płatności, sugerujących klientom bankowości internetowych wielu polskich banków, ujawnianie swoich danych uwierzytelniających i autoryzujących transakcje w serwisach nienależących do banków przypominamy, że takie działa są niezgodne z obowiązującym Regulaminem Bankowości Elektronicznej - CA24 i narażają klientów na ujawnienie poufnych informacji oraz utratę środków finansowych.
Przypominamy, że dla bezpiecznego korzystania z usług bankowości elektronicznej Credit Agricole Bank Polska SA niezbędne jest posługiwanie się poniższymi zasadami.
- Nie wolno nikomu ujawniać swojego identyfikatora do serwisu internetowego CA24 oraz hasła dostępu, ani nigdzie zapisywać swoich haseł, w szczególności w plikach na domowym/biurowym komputerze, urządzeniu mobilnym czy w pamięci telefonu.
- Dane niezbędne podczas dostępu i korzystania z usług bankowych (serwis internetowy CA24) tj. identyfikator, hasło, wskazanie tokena wolno podać wyłącznie na stronie logowania do serwisu internetowego CA24.
Logowanie do usług bankowych Credit Agricole z wykorzystaniem jakichkolwiek serwisów pośrednich, agregatorów informacji o transakcjach na rachunku czy też ujawnienie swojego identyfikatora lub hasła w miejscu innym niż strona logowania serwisu internetowego CA24 naraża klienta na niebezpieczeństwo i może stanowić złamanie zasad regulaminu dostępu do systemu. - Jedynym prawidłowym adresem usług bankowych Credit Agricole przez internet, czyli serwisu internetowego CA24 jest:
dla klientów indywidualnych: https://e-bank.credit-agricole.pl
dla przedsiębiorstw: https://firmabank.credit-agricole.pl - Przed autoryzacją w serwisie internetowym CA24 należy zawsze upewnić się co do poprawności tego adresu.
- Na stronie logowania do systemu transakcyjnego Credit Agricole nigdy nie prosi Klientów o potwierdzanie tożsamości poprzez podanie jakichkolwiek dodatkowych informacji , takich, jak: numer karty płatniczej, kod bezpieczeństwa, data ważności karty, kod PIN, telekod czy numer seryjny tokena. Ponadto Bank nie wyświetla na stronie logowania żadnych formularzy lub obcojęzycznych komunikatów w postaci wyskakujących okien, ramek bądź jakichkolwiek niestandardowych elementów graficznych. Po wystąpieniu tego rodzaju zdarzenia należy zaniechać logowania oraz powiadomić Bank dzwoniąc na Infolinię 19 019.
- Credit Agricole nigdy nie prosi Klientów za pomocą serwisu transakcyjnego o podanie jakichkolwiek danych dotyczących telefonu Klienta (numeru, modelu, IMEI) oraz o pobranie bądź instalację jakichkolwiek dodatkowych certyfikatów na telefony lub urządzenia mobilne. Po otrzymaniu takiej prośby w dowolnej formie należy ją zignorować oraz powiadomić o zdarzeniu Bank dzwoniąc na Infolinię 19 019.
- Zalecamy okresową zmianę hasła do serwisu internetowego CA24 (np. co 30 dni).
- Przestrzegamy przed otwieraniem podejrzanych linków w otrzymanych wiadomościach (e-mail, SMS). Wszelkie niestandardowe zachowania systemu transakcyjnego w stosunku do znanych Państwu dotychczas oraz oczekiwanie od Państwa jakichkolwiek dodatkowych informacji również w postaci wysyłanych e-maili bądź smsów, których rzekomym nadawcą jest Credit Agricole - powinno wzbudzić czujność i wzmożoną ostrożność. W przypadku zaobserwowania nietypowych lub podejrzanych działań, należy niezwłocznie zgłosić ten fakt do banku (Infolinia 19 019). Prosimy o nieotwieranie podejrzanych plików/ linków nieznanego pochodzenia oraz niepodawanie żadnych informacji na kierowane zapytania mailowe/smsowe.
Zachęcamy także do zapoznania się z tekstem ostrzeżenia Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (plik w formacie PDF) oraz komunikatem Rady Bankowości Elektronicznej przy Związku Banków Polskich z dnia 29 kwietnia 2016 r.