W banku Credit Agricole od kilku lat konsekwentnie wdrażamy zasady prostego języka. Z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, zachęcamy wszystkich do mówienia prosto i po polsku.
Dla nas prosty polski język ma bardzo duże znaczenie. Od paru lat konsekwentnie upraszczamy język zarówno w materiałach dla klientów oraz wewnętrznych informacji. Wyznaczamy trendy. Jako pierwszy bank otrzymaliśmy certyfikat Pracowni Prostej Polszczyzny za umowę i regulamin konta osobistego oraz umowę limitu w koncie, a w ubiegłym roku, także jako pierwsi w Polsce, za nasz firmowy intranet. Na swoim koncie mamy już 10 takich certyfikatów. Pracujemy nad kolejnymi rozwiązaniami.
21 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. To dobra okazja do chwili refleksji nad językiem, którym się posługujemy i jakie to ma dla nas znaczenie. W Credit Agricole jesteśmy zdania, że dobra komunikacja jest fundamentem do budowania zaufania i dobrych, silnych, długoterminowych relacji.
Ostatnio przystąpiliśmy także do Deklaracji Odpowiedzialnej Sprzedaży. Deklaracja powstała, aby podnosić i upowszechniać standardy etyczne w relacjach instytucji finansowych z klientami, edukować biznes i konsumentów, zwiększać zaufanie do branży finansowej oraz przeciwdziałać nieuczciwym praktykom. Przed podpisaniem deklaracji, każda instytucja musi najpierw pozytywnie przejść szczegółowe badanie niezależnego audytora. W naszym przypadku, audytorzy docenili wiele naszych mocnych stron. Otrzymaliśmy maksymalną liczbę punktów m.in. za korzystanie z prostego języka w komunikacji z klientami, zarówno w materiałach marketingowych, jak i dokumentacji. Świadczy to o dużej dbałości o transparentność i jasność przekazu.
W badaniu przed przystąpieniem do Deklaracji, audytorzy docenili wiele mocnych stron Credit Agricole. Bank uzyskał maksymalną liczbę punktów m.in. za korzystanie z prostego języka w komunikacji z klientami, zarówno w materiałach marketingowych, jak i dokumentacji. Świadczy to o dużej dbałości o transparentność i jasność przekazu.