Nasze dobre praktyki na rzecz prostego języka zostały opisane w raporcie „Beyond Compliance the EAA Implementation”. Publikacja dotyczy wdrażania Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA).
Raport opracowany został przez międzynarodową organizację Business Accessibility Forum. To pierwsza tak szeroka biznesowa analiza tego, jak firmy w Europie wdrażają wymagania Europejskiego Aktu o Dostępności (EAA) w praktyce, szczególnie w sektorze bankowym, e-commerce i telekomunikacji. Dokument powstał po to, aby pokazać realne działania firm i dobre praktyki, a nie tylko formalną zgodność z przepisami. Ma on być wsparciem dla organizacji, które chcą systemowo i skutecznie poprawiać dostępność swoich usług.
W raporcie zostały opisane nasze działania na rzecz kształtowania kultury prostego języka i dostępnej komunikacji w banku, zarówno wewnętrzne - dla pracowników, jak i zewnętrzne dla klientów. W ramach promocji prostej komunikacji cyklicznie organizujemy na przykład "Dni prostego języka". W tym roku
- zorganizowaliśmy 11 webinarów poświęconych dostępności i zrozumiałej komunikacji,
- uczestnicy webinarów poznawali zasady tworzenia treści zgodnych z WCAG oraz ETR (Easy-To-Read),
- w naszym wrocławskim biurze stworzyliśmy stacje doświadczeń we współpracy z Fundacją TAKpełnosprawni i HR Fair Play,
- pomagagaliśmy lepiej zrozumieć wyzwania osób z różnymi niepełnosprawnościami, a także budowaliśmy kulturę włączającej komunikacji.
- Nasza obecność w raporcie potwierdza, że działania, które podejmujemy w obszarze prostego języka i dostępności są zauważalne na poziomie międzynarodowym i mogą być inspiracją dla innych organizacji. To także motywacja, aby dalej rozwijać rozwiązania przyjazne i dostępne dla wszystkich klientów - mówi Agnieszka Gorzkowicz, zastępczyni rzecznika prasowego i jedna z ekspertek prostego języka w Credit Agricole.


