Credit Agricole Bank Polska o RODO

Od dnia 25 maja 2018 r. obowiązują przepisy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 , w skrócie określane jako Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Rozporządzenie to ma na celu ochronę podstawowych praw i wolności osób fizycznych, w szczególności prawa do ochrony danych osobowych. Jego przepisy znajdują zastosowanie w ochronie danych osobowych osób fizycznych, których dane są przetwarzane m.in. przez firmy oraz instytucje prowadzące działalność na terenie Unii Europejskiej.

Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych osobowych w banku Credit Agricole oraz o prawach jakie przysługują osobom, których dane są przetwarzane.

Prawa podmiotów danych:

W związku z przetwarzaniem przez Bank Twoich danych osobowych, przysługuje Ci prawo:

  • dostępu do treści lub otrzymania kopii swoich danych
  • żądania poprawienia, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych
  • sprzeciwu na przetwarzanie danych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Banku
  • sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych, w tym za pomocą profilowania
  • wycofania udzielonej zgody, przy czym czynności wykonane przed jej wycofaniem, zachowują ważność
  • przeniesienia danych osobowych, jeśli dane są przetwarzane na podstawie zgody lub umowy
  • wniesienia skargi do organu właściwego do spraw ochrony danych osobowych

Bank jest zobowiązany przenieść dane dostarczone przez Ciebie, jeśli spełnione są łącznie następujące warunki:

  • przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany
  • dane przetwarzane są na podstawie zgody lub w związku z realizacją umowy

Poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych w naszym Banku.

Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?

Credit Agricole Bank Polska S.A. (Bank) z siedzibą we Wrocławiu (53-605), pl. Orląt Lwowskich 1

Jeśli posiadasz w naszym Banku jakiekolwiek zobowiązania kredytowe lub pożyczkę to administratorem Twoich danych jest także Biuro Informacji Kredytowej S.A. (BIK) z siedzibą w Warszawie (02-679), ul. Jacka Kaczmarskiego 77a lub Związek Banków Polskich (ZBP) z siedzibą w Warszawie (00-380), ul. Zbigniewa Herberta 8. Zapoznaj się z wszystkimi informacjami dotyczącymi przetwarzania danych przez BIK tutaj: a przez ZBP tutaj.

Z Bankiem możesz skontaktować się:

Elektronicznie:

Telefonicznie:

  • 19 019 (koszt wg taryfy operatora)
  • +48 71 35 49 009 (z zagranicy i z telefonów komórkowych)

Listownie:

  • na adres siedziby Banku: pl. Orląt Lwowskich 1, 53-605 Wrocław

W szczególnych sprawach, zwłaszcza takich które dotyczą nieprawidłowości w przetwarzaniu danych można skontaktować się bezpośrednio z Inspektorem Ochrony Danych:

Elektronicznie:

  • na adres e-mail IOD@credit-agricole.pl

Listownie:

  • na adres siedziby Banku: pl. Orląt Lwowskich 1, 53-605 Wrocław, z dopiskiem "Inspektor Ochrony Danych"

W jakich celach i na jakich podstawach prawnych Bank przetwarza dane osobowe?

  • Do zawarcia i wykonania Umowy z Bankiem
  • Do wewnętrznych celów administracyjnych Banku
  • Do marketingu bezpośredniego produktów i usług własnych
  • Do marketingu bezpośredniego produktów i usług podmiotów trzecich
  • Do realizacji obowiązków związanych z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
  • Do podejmowania czynności w związku z przeciwdziałaniem przestępstwom gospodarczym
  • Do wypełniania obowiązków związanych z raportowaniem FATCA
  • Do wypełniania obowiązków związanych z raportowaniem wewnętrznym
  • Do wypełniania prawnych obowiązków związanych z działalnością bankową
  • Do rozpatrywania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń

Jakie dane są przetwarzane?

  • Dane identyfikujące osobę
  • Dane adresowe i teleadresowe
  • Dane socjo-demograficzne
  • Dane dotyczące zobowiązań

Jak długo przechowujemy dane?

  • Do czasu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych, które wynikają z przepisów prawa, w tym z obowiązku przechowywania dokumentów księgowych dotyczących Umów zawartych z Bankiem
  • Do momentu zgłoszenia sprzeciwu na przetwarzanie danych w celach marketingowych
  • Do momentu wycofania wcześniej wyrażonej zgody
  • Do momentu przedawnienia roszczeń

Komu Bank przekazuje dane?

  • Podmiotom z grupy przedsiębiorstw, której częścią jest Bank
  • Innym instytucjom upoważnionym do udzielania kredytów
  • Biurom informacji gospodarczej
  • Podmiotom, które przetwarzają dane na zlecenie Banku

Informacja o profilowaniu

Bank tworzy profil Klienta w oparciu o dane dostarczone przez Klienta oraz wywiedzione na podstawie zachowań Klienta.

Wykaz celów, w ramach których dochodzi do profilowania danych, a dla których Bank ma umocowanie w obowiązujących przepisach prawa:

  • ocena ryzyka kredytowego
  • ocena zdolności kredytowej
  • przeciwdziałanie praniu pieniędzy
  • zapobieganie wykorzystywania działalności banku do działań przestępczych
  • działania przeciwdziałające missellingowi

Wykaz celów, w ramach których dochodzi do profilowania, na podstawie usprawiedliwionego interesu administratora danych:

  • komunikacja
  • segmentacja
  • komunikacja do klientów z ofertą
  • marketing bezpośredni produktów i usług własnych
  • usługi serwisu bankowości elektronicznej i aplikacji mobilnej

Automatyczne podejmowanie decyzji

Bank podejmuje decyzje w sposób zautomatyzowany wyłącznie w celu oceny zdolności kredytowej. W tym celu Bank korzysta z oceny punktowej każdego klienta wykonanej przez rejestry kredytowe (np. BIK). Klient ma zawsze prawo do złożenia reklamacji/sprzeciwu na podjętą decyzję.

Informacja o obowiązku lub dobrowolności

  • Podanie danych w celu zawarcia i wykonania umowy z Bankiem jest dobrowolne jednak ich niepodanie uniemożliwi zawarcie i wykonanie umowy z Bankiem.
  • Podanie danych w celach marketingowych jest dobrowolne.

Stopka redakcyjna

© 2018 Credit Agricole Bank Polska S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Zapisz się

Menu o banku

Menu Oferta banku