Niepokojący telefon z banku - co zrobić?

Jedną z metod wykorzystywanych przez przestępców jest vishing, czyli wyłudzenie danych w trakcie rozmowy telefonicznej.

Przestępcy podszywają się pod pracowników banku, opowiadają zmyślone historie o podejrzanym przelewie, przyznanym kredycie lub innych zdarzeniach. Często są to sytuacje rzekomo wymagające Twojej natychmiastowej reakcji np. instalacji jakiegoś oprogramowania.

Numer, jaki się wyświetli w telefonie, może przypominać numer banku. Niestety, przestępcy są w stanie wyświetlić na telefonie dowolny numer, żeby wzbudzić Twoje zaufanie.

Pamiętaj - pracownik banku nigdy nie będzie wymagać od Ciebie instalacji jakiegokolwiek dodatkowego oprogramowania, wykonywania przelewów na konta techniczne, pilnych wypłat gotówki itp., ani prosić o podanie danych logowania do bankowości internetowej lub danych kart płatniczych.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości - rozłącz się, nie kontynuuj rozmowy, nie wykonuj żadnych poleceń. Zadzwoń do swojego doradcy lub na ogólną infolinię i sprawdź, czy na pewno kontaktował się z Tobą pracownik banku.

Więcej na ten temat przeczytasz w artykule na naszym blogu:

Oszustwa „na pracownika banku” »


Powrót do strony kategorii

Kontakt z bankiem


Oferta banku

Twoja opinia
 
OpiniaTwoja opinia