Szanowni Państwo,
chcemy zwrócić Państwa uwagę na wiadomości SMS rozsyłane przez oszustów, które zawierają linki do fałszywych witryn pośredników płatności internetowych.
Najczęściej pod pozorem konieczności dokonania dopłaty lub drobnej płatności za przesyłkę kurierską, zaległą fakturę lub za korzystanie z serwisu ogłoszeniowego, przestępcy kierują na fałszywą stronę pośrednika, a potem podrobioną stronę banku. Planują w ten sposób przejąć dane logowania, aby następnie podjąć próbę kradzieży środków z rachunku, wykonując przelew w imieniu klienta lub definiując zaufanego odbiorcę.
Najczęściej dzieje się to poprzez zmanipulowanie logowania do bankowości internetowej – wyświetlanie dodatkowych komunikatów np. o konieczności weryfikacji Państwa komputera i żądanie podania dodatkowych danych. Przypominamy, że proces logowania w naszej bankowości internetowej nie wymaga obecnie wprowadzania dodatkowych haseł autoryzacyjnych (w tym otrzymywanych SMSem) ani żadnych innych dodatkowych informacji.
Przede wszystkim prosimy o niekorzystanie z jakichkolwiek linków do wykonywania płatności, które niespodziewanie otrzymują Państwo SMSem lub mailem. Bardzo ważne jest także, aby adres bankowości internetowej wpisywać samodzielnie do przeglądarki lub korzystać z wcześniej zrobionych zakładek.
Jeżeli przy logowaniu do Serwisu internetowego CA24, pomimo jednokrotnego podania prawidłowych danych, pojawiają się podejrzane komunikaty o braku możliwości zalogowania, wymaganym czasie oczekiwania na weryfikację lub konieczności wprowadzenia dodatkowych danych (wskazanie tokena, hasło z wiadomości SMS), to prosimy o niekontynuowanie pracy na takim komputerze. W szczególności nie należy wykonywać kolejnych prób zalogowania, bez wcześniejszego sprawdzenia komputera i usunięcia ewentualnych wirusów.
Jeżeli doszło do przekazania Państwa danych logowania na fałszywej stronie, to prosimy o pilny kontakt z bankiem.