Podpisaliśmy Deklarację Odpowiedzialnej Sprzedaży

  • Podpisaliśmy Deklarację Odpowiedzialnej Sprzedaży i zobowiązaliśmy się do przestrzegania etycznych standardów w relacjach z klientami.
  • Deklaracja pozwala podnosić standardy etyczne w relacjach instytucji finansowych z klientami oraz przeciwdziałać nieuczciwym praktykom.
  • Jesteśmy trzecim bank w Polsce, który jest sygnatariuszem tej deklaracji.

Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży to pierwsze w Europie tego typu przedsięwzięcie, zainicjowane przez polskie instytucje finansowe. Gospodarzem dokumentu jest Federacja Konsumentów, a patronatem obejmuje go Związek Banków Polskich.

Badanie niezależnego audytora

Deklaracja powstała, aby podnosić i upowszechniać standardy etyczne w relacjach instytucji finansowych z klientami, edukować biznes i konsumentów, zwiększać zaufanie do branży finansowej oraz przeciwdziałać nieuczciwym praktykom. Przed podpisaniem deklaracji, każda instytucja musi najpierw pozytywnie przejść szczegółowe badanie niezależnego audytora. My również przeszliśmy takie badanie i uzyskaliśmy bardzo dobre wyniki.

- Konsumenci chcą mieć pewność, że standardy obsługi stosowane przez instytucje finansowe gwarantują najwyższy poziom rzetelności, przejrzystości i odpowiedzialności. Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży, jako suma wyników bardzo szczegółowego, zewnętrznego audytu oraz wartości, które przyjmują na siebie instytucje finansowe daje tę pewność. Gratulujemy wyników i witamy w elitarnym gronie podmiotów, dla których każdy konsument jest szczególnie ważny. - podkreśla Monika Kosińska-Pyter, Prezeska Zarządu federacji Konsumentów.

Jasna i przyjazna komunikacja

W badaniu przed przystąpieniem do Deklaracji, audytorzy docenili wiele naszych mocnych stron. Uzyskaliśmy maksymalną liczbę punktów m.in. za korzystanie z prostego języka w komunikacji z klientami, zarówno w materiałach marketingowych, jak i dokumentacji. Świadczy to o dużej dbałości o transparentność i jasność przekazu.

Bezpieczeństwo klientów

Maksymalną ocenę przyznano nam również za działania edukujące klientów i podnoszące ich finansową świadomość. Niski odsetek reklamacji świadczy o tym, że bank nie wprowadza klientów w błąd. Audytorzy docenili również naszą troskę o bezpieczeństwo klientów z grup wrażliwych. Zauważyli, że stosujemy procedury dotyczące obsługi osób z niepełnosprawnościami i uwzględniamy ich specyficzne potrzeby w procesie sprzedaży.

- Jesteśmy bankiem, który chce mieć najlepsze relacje z klientami. Chcemy budować je na zaufaniu i transparentności. Deklaracja Odpowiedzialnej Sprzedaży bardzo nam w tym pomaga, bo wskazuje standardy i dobre praktyki, do których możemy się dostosowywać - mówi Damian Ragan, wiceprezes zarządu.

Świadome decyzje

Przystępując do deklaracji wzmacniamy spójność społeczną i przeciwdziałamy wykluczeniu. Jednocześnie zobowiązujemy się: oferować przejrzyste produkty i transparentnie je promować; uwzględniać w codziennych działaniach głos konsumentów, a także zapewniać im odpowiednią edukację. Zależy nam, by każdy klient miał wiedzę o korzyściach, kosztach i potencjalnym ryzyku, a tym samym mógł podejmować świadome decyzje finansowe.

Oferta banku

Twoja opinia
 
OpiniaTwoja opinia