21 dobrych praktyk realizowanych w 2020 r. przez bank Credit Agricole zostało wyróżnionych w najnowszym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Wśród nowych działań banku w publikacji znalazły się m.in. kampania edukacyjna #mniejplastiku, projekt rozwoju wolontariatu pracowniczego oraz wsparcie dla seniorów w czasie pandemii. Zestawienie najlepszych dobrych praktyk CSR zostało przygotowane przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
W 19. edycji Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” wśród przykładów dobrych praktyk polskiego biznesu widnieje 21 inicjatyw zgłoszonych przez Credit Agricole. Pięć z nich to nowe działania podjęte w 2020 r. Bank skoncentrował się na realizacji zobowiązania zawartego w swojej strategii biznesowej - zaangażowania na rzecz społeczeństwa i środowiska na co dzień. W publikacji zaakcentowana została kampania edukacyjna #mniejplastiku, która zwraca uwagę na nadmiar tworzyw sztucznych w środowisku. Z ekologicznych działań wyróżniono także akcję „Bałtycka Odyseja” - 500 km marsz po polskim wybrzeżu połączony ze sprzątaniem plaż i działaniami edukacyjnymi. Nowe praktyki to także: wsparcie seniorów w czasie pandemii - skoncentrowanym na podniesieniu ich kompetencji cyfrowych, działania na rzecz zrównoważonego transportu oraz projekt „Power of Sharing” - rozwój wolontariatu pracowniczego.
- Biznes musi być odpowiedzialny. Za ludzi, którzy nas otaczają i za środowisko, w którym wszyscy żyjemy. W Credit Agricole ekologiczne i społeczne zaangażowanie jest częścią naszego biznesowego DNA i mamy je wpisane do strategii. Ale przede wszystkim uważnie słuchamy i reagujemy na potrzeby naszych interesariuszy. To bardzo cenne, że te inicjatywy są zauważane i doceniane przez ekspertów - mówi Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy banku Credit Agricole - Jako bank zaangażowany społecznie jesteśmy blisko spraw ważnych dla naszych pracowników i klientów. Zwracamy uwagę na problem nadmiaru plastiku, budujemy kulturę na różnorodności, wspieramy środowisko osób niesłyszących. Chcemy być bankiem nie tylko przyjaznym dla klientów i natury, ale także dla naszych pracowników i wytrwale idziemy w tym kierunku.
Wśród opisanych przedsięwzięć, które bank realizuje konsekwentnie od lat znajdziemy m.in. działania strategiczne: „Zamieniam się w słuch” na rzecz osób z problemami słuchu; Diversity Power, rozwijający wrażliwość na różnorodność. W raporcie ujęto także wewnętrzny Program PowerON, który w 2019 r. zdobył główną nagrodę w kategorii „Wewnętrzna kampania wizerunkowa” w konkursie Employer Branding Excellence Awards, a także „Mówimy po ludzku - upraszczanie języka umów”. Warto podkreślić, że Credit Agricole w 2020 r. jako pierwszy bank w Polsce otrzymał Certyfikat prostej polszczyzny dla umowy i regulaminu konta wydany przez Pracownię Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego.
Cały raport dostępny jest na stronie internetowej.
Najnowsza edycja raportu zawiera blisko 2000 przykładów dobrych praktyk, które zostały zgłoszone przez 225 firm. Opublikowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport potwierdza ogromną mobilizację i zaangażowanie w walkę z pandemią. Wiele firm wdrożyło zupełnie nowe działania CSR, które miały nieść pomoc i wsparcie. Najwięcej praktyk przedsiębiorstwa zgłosiły w zakresie „Zaangażowanie i rozwój społeczności lokalnych’ oraz „Praktyki z zakresu pracy”.
Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR, oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce.