W związku z pojawiającymi się doniesieniami o oszustach podających się za pracowników banków, którzy dzwonią do przypadkowych osób i próbują wyłudzić dane do bankowości internetowej, przypominamy:
- nie podawaj żadnych poufnych danych, jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do tożsamości osoby dzwoniącej,
- oszuści w swoich działaniach próbują wywierać presję czasu, jakoby coś musiało zostać zrobione natychmiast - zachowaj ostrożność,
- jeżeli to nasz pracownik dzwoni do Ciebie, to w czasie takiej rozmowy nigdy nie prosi o zainstalowanie jakiejkolwiek aplikacji z linka wysłanego SMS-em, ani nie żąda podania loginu i hasła logowania do bankowości internetowej,
- jeśli zlecasz operację, która wymaga potwierdzenia Twojej tożsamości lub dodatkowej autoryzacji w postaci kodu przesłanego SMS-em, to zawsze - zanim użyjesz tego kodu - bardzo dokładnie przeczytaj całą treść wiadomości, czy dokładnie odpowiada Twojemu zleceniu.
Oszuści dysponują możliwościami podszywania się pod dowolne numery telefonów, w tym numery infolinii używanych przez banki - to może wprowadzać w błąd odbiorcę takiej rozmowy, stąd tym bardziej prosimy o czujność i rozwagę.
Gdyby jednak doszło do ujawnienia poufnych informacji w czasie rozmowy telefonicznej - prosimy o pilny kontakt.