Szanowni Państwo,

w trosce o Państwa bezpieczeństwo, prosimy o zwrócenie uwagi na nowe zagrożenia dla klientów bankowości internetowej. Podkreślamy, że zagrożenia te dotyczą bezpośrednio klientów, a nie systemów bankowych.

Jednym z zagrożeń jest niebezpieczne oprogramowanie instalujące się na komputerze klienta, które w pierwszym kroku pozyskuje Państwa dane logowania do bankowości internetowej (login i hasło). Następnie, po nieuprawnionym zalogowaniu do systemu, następuje próba zdefiniowania nowego odbiorcy zaufanego, do czego niezbędne jest hasło jednorazowe odczytane z tokena lub wiadomości SMS. W celu wyłudzenia takiego kodu przestępcy prezentują na ekranie fałszywy komunikat, z informacją o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, przygotowany w taki sposób, jakby wymagał potwierdzenia hasłem jednorazowym.
Spreparowany komunikat jest elementem złośliwego oprogramowania, a podane hasło jednorazowe ma posłużyć przestępcom do wyprowadzenia środków klienta.

Przypominamy:

  • CABP nie wymaga potwierdzania żadnych komunikatów wewnętrznych w bankowości internetowej hasłami jednorazowymi,
  • każde użycie przez Państwa kodu SMS powinno być poprzedzone dokładnym sprawdzeniem czy treść wiadomości SMS odpowiada operacji, którą chcecie Państwo otrzymanym w niej kodem potwierdzić.

Jeżeli zauważyli Państwo podobną sytuację przy logowaniu lub w trakcie sesji z bankowością internetową prosimy, aby nie podawać żądanych przez przestępców kodów i nie kontynuować operacji. Takie objawy mogą świadczyć o zarażeniu Państwa komputera wirusem. W szczególności prosimy nie wykonywać kolejnych prób zalogowania.

Osoby, które spotkały się z opisanym wyżej zachowaniem swojego komputera, powinny:

  • jak najszybciej usunąć wirusa za pomocą najnowszej wersji oprogramowania antywirusowego (prosimy pamiętać, że nie wszystkie programy antywirusowe wykrywają nowopowstałe wirusy) lub korzystając ze wsparcia profesjonalnego serwisu komputerowego,
  • zmienić hasło do bankowości internetowej, koniecznie na komputerze wolnym od złośliwego oprogramowania,
  • jeżeli doszło do zatwierdzenia, w wyżej opisany sposób, treści komunikatu lub jeżeli doszło do wykonania jakichkolwiek nieautoryzowanych przez Państwa operacji – należy zgłosić to jak najszybciej do banku, aby można było podjąć adekwatne do sytuacji działania zaradcze.

Zachęcamy Państwa do zapoznania się ze wszystkimi zasadami bezpiecznej bankowości elektronicznej.

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań prosimy o kontakt z serwisem telefonicznym CA 24 - 801 33 00 00 z zagranicy i z komórek +48 71 35 49 009.

© 2016 Credit Agricole Bank Polska S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Oferta Banku Menu