Szanowni Państwo,
być może otrzymali Państwo wiadomość e-mail proszącą o rzekome zweryfikowanie swojej tożsamości w bankowości elektronicznej naszego banku. Link, zawarty w treści maila, prowadzi na stronę łudząco podobną do strony logowania w serwisie internetowym CA24. Informujemy, że jest to próba wyłudzenia danych i prosimy - w trosce o swoje bezpieczeństwo - o nielogowanie się na tej stronie.
Przypominamy, że bank Credit Agricole nigdy nie wysyła do swoich klientów e-maili ani wiadomości sms z prośbą o podanie jakichkolwiek poufnych informacji, ani też zawierających linków do stron logowania do systemu transakcyjnego lub zachęcających do pobrania aplikacji czy certyfikatów bezpieczeństwa . Pod żadnym pozorem nie należy podawać swoich danych – identyfikatora i hasła na takiej stronie. W przypadku otrzymania takiej wiadomości nigdy nie należy na nią odpowiadać. Najlepsza reakcja: wiadomość skasować, a o zdarzeniu powiadomić Bank dzwoniąc pod numer 19 019 lub +48 71 35 49 009.
***
Fałszywa wiadomość może wyglądać następująco:
Od : Credit Agricole [mailto:[email protected]]
Temat : Konto zablokowane
Szanowny kliencie ,
Twoje konto jest obecnie zablokowane.
W celu przywrócenia dostępu w trybie online, musisz zweryfikować swoją tożsamość
***
Należy pamiętać również, że bank nigdy nie prosi , ani na stronie logowania, ani bezpośrednio po zalogowaniu czy też w trakcie korzystania z serwisu internetowego CA24 (e-banku):
- o potwierdzanie tożsamości poprzez podanie jakichkolwiek dodatkowych informacji, takich jak: numer karty płatniczej, kod bezpieczeństwa, data ważności karty, kod PIN, telekod czy numer seryjny tokena,
- o podanie jakichkolwiek danych dotyczących telefonu użytkownika serwisu internetowego CA24 (numeru, modelu, IMEI) ani o pobranie bądź instalację jakiejkolwiek aplikacji lub certyfikatu na telefony lub urządzenia mobilne,
- o zwrot środków, rzekomo omyłkowo przesłanych przez obcą osobę, wykonanie przelewu testowego czy podobnej operacji związanej z przelewem środków pieniężnych.
Każde tego typu żądanie należy zignorować, zaniechać logowania czy też dalszej pracy w serwisie internetowym CA24 oraz powiadomić bank dzwoniąc pod numer 19 019 lub +48 71 35 49 009.
Rekomendujemy zapoznanie się ze wszystkimi zasadami bezpiecznej bankowości elektronicznej . Zapewniamy, że przestrzeganie tych zasad, pozwoli Państwu na bezpieczne korzystanie z serwisu internetowego CA24.