Nowy sposób zatwierdzania operacji w bankowości internetowej i płatności kartą w internecie
Włączyliśmy nowe usługi - możliwość potwierdzania operacji w serwisie CA24 eBank i potwierdzania płatności kartą w internecie, przez aplikację CA24 Mobile.
Dzięki temu transakcje w internecie będą jeszcze bardziej bezpieczne. Obie usługi opierają się na dodatkowej identyfikacji klienta, czyli tzw. Silnym Uwierzytelnieniu Klienta (ang. SCA - Strong Customer Authentication), które wynika z zaleceń dyrektywy PSD21.
Potwierdzanie operacji w serwisie CA24 eBank - usługa mobilnej autoryzacji
Mogą z niej korzystać klienci indywidualni i firmowi. Wystarczy dostęp do obu naszych serwisów: CA24 eBank i CA24 Mobile (z połączeniem z internetem lub bez) i włączona usługa.
Podczas zatwierdzania operacji, np. przelewu w CA24 eBank klient loguje się do aplikacji CA24 Mobile, tam sprawdza dane i jeśli się zgadzają, zatwierdza operację. Może to zrobić także wtedy, jeśli urządzenie z aplikacją nie ma dostępu do internetu.
Jak aktywować mobilną autoryzację w serwisie internetowym CA24 eBank »
Jak zatwierdzić operację w aplikacji CA24 Mobile w trybie online i offline (z połączeniem z internetem i bez) »
Potwierdzanie płatności kartą w internecie - usługa mobilnej autoryzacji płatności kartą w internecie
Jeśli klient ma aplikację CA24 Mobile wówczas na stronie płatności (np. w sklepie internetowym), po wybraniu opcji płatności kartą, tak jak dotychczas podaje dane karty (jej numer, datę ważności i 3-cyfrowy kod z odwrotu karty), następnie potwierdza tę transakcję w aplikacji banku i kończy ją wybierając przycisk Kontynuuj na stronie płatności.
Klienci którzy nie korzystają z aplikacji CA24 Mobile podczas transakcji, tak jak dotychczas dostaną SMS-a z kodem 3D-Secure i dodatkowo, do niektórych transakcji będą musieli podać też PIN karty. Dane te klienci podają na bezpiecznej stronie płatności.
Poniżej prezentujemy podgląd strony, z zaznaczonymi elementami na które trzeba zwrócić uwagę m.in. adres strony, logo Credit Agricole, zabezpieczenia organizacji płatniczej Mastercard lub Visa i dane operacji.
Także klienci którzy korzystają z autoryzacji transakcji w aplikacji mobilnej, mogą być poproszeni o autoryzację kodem 3D-Secure i PIN-em karty.
Wprowadziliśmy też zmiany w korzystaniu z kart w punktach stacjonarnych i we wpłatomatach. Szczegóły»
1 Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego