Numer kontaktowy 19 019 Zgubienie karty +48 71 354 90 09
Pytania i odpowiedzi

Błędny przelew - co zrobić?

W sytuacji, w której nasz klient otrzymuje na swoje konto nienależny przelew, możemy poprosić go o zwrot pieniędzy. Żeby tak się stało, nadawca tego przelewu musi skontaktować się ze swoim bankiem. W kolejnym kroku, bank nadawcy kontaktuje się z nami, a my pisemnie z klientem.

Nie ma terminów określających zwrot takiego przelewu. Zwrot pieniędzy leży w gestii odbiorcy przelewu.

Jeśli jednak odbiorca błędnego przelewu nie zwróci pieniędzy dobrowolnie (po otrzymaniu naszego wniosku), nadawcy przelewu pozostaje droga sądowa. Właściwe byłoby tu wytoczenie powództwa z tytułu bezpodstawnego wzbogacenia.

Więcej informacji na ten temat znajdziesz w artykule na naszym blogu CAsfera.pl:

Co zrobić, gdy źle przelejesz pieniądze?