Credit Agricole dołącza do kampanii „Zrozumieć inflację i stopy procentowe”
Bank Credit Agricole dołączył do kampanii edukacyjno-informacyjnej sektora bankowego pod hasłem Zrozumieć inflację i stopy procentowe. Celem kampanii jest wyjaśnienie różnic w kredytach hipotecznych o stałej i zmiennej stopie procentowej oraz wpływie inflacji na sytuację finansową gospodarstw domowych.
„Stopy procentowe idą w górę”, „RPP podniosła poziom stóp procentowych”, „Kolejna podwyżka stóp procentowych” - tego typu nagłówki publikują ostatnio niemal wszystkie media. I nic dziwnego, bo poziom stóp procentowych ma ogromne znaczenie dla gospodarki całego kraju i każdego z nas. Wiele osób nie rozumie jednak powiązania inflacji z wysokością stóp procentowych, oprocentowania kredytów i odsetek na lokatach bankowych. Banki ruszają więc na pomoc i w nowej kampanii edukacyjnej wyjaśniają te zależności.
Na stronie internetowej można pobrać bezpłatnie poradniki na temat stóp procentowych i ich wpływie na wysokość rat kredytów. Poradniki przygotowane zostały w czterech wersjach: dla klientów, dla uczniów, dla studentów i dla nauczycieli.
W ramach kampanii zaplanowano także cykl artykułów edukacyjno-informacyjnych w najpopularniejszych tytułach ogólnopolskich dzienników oraz w mediach regionalnych, lokalnych i samorządowych. Działaniom w mediach tradycyjnych, towarzyszyć będzie kampania w mediach społecznościowych, z wykorzystaniem spotów wideo oraz infografik. Uzupełnieniem medialnych aktywności, będą także specjalne wydania cotygodniowego podcastu 3 grosze o ekonomii, który jest dostępny na Spotify, Apple Podcast, Google Podcast i innych platformach.
Kampania Zrozumieć inflację i stopy procentowe organizowana jest przez Fundację Warszawski Instytut Bankowości we współpracy ze Związkiem Banków Polskich i 14 bankami oraz dwoma zrzeszeniami banków spółdzielczych. Kampania potrwa do końca lutego.