Zgubienie karty
(koszt wg stawki operatora) +48 71 354 90 09
Aktualności

Jakub Borowski wśród najchętniej słuchanych ekonomistów w Polsce

Jakub Borowski, główny ekonomista Credit Agricole, znalazł się na liście 10 ekonomistów, których najchętniej słucha polskie środowisko biznesowe. Ranking „Kogo słucha polski biznes 2022” opracował ośrodek THINKTANK.

Ośrodek THINKTANK przy współpracy Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) już po raz czwarty zbadał, czyj głos spośród ekonomistów, doradców biznesu oraz przedsiębiorców jest najchętniej słuchany przez środowisko biznesowe.

Jakub Borowski znalazł się wśród takich postaci, jak: Leszek Balcerowicz, Marek Belka, Jerzy Hausner czy Witold Orłowski. Warto podkreślić, że to już drugie tego typu wyróżnienie dla głównego ekonomisty Credit Agricole. W czołowej dziesiątce rankingu „Kogo słucha polski biznes” znalazł się również w 2019 r.

- W naszej pracy próbujemy coraz lepiej rozumieć mechanizmy rządzące gospodarką i przewidywać trendy, które się w niej pojawiają. Znalezienie się w gronie najchętniej słuchanych ekonomistów to oczywiście duży zaszczyt i ważne wyróżnienie. Ale trzeba podkreślić, że wiąże się z nim poczucie odpowiedzialności za to co mówimy, bo biznes wykorzystuje nasze prognozy do podejmowania decyzje, które wpływają na życie konsumentów - komentuje Jakub Borowski.

- W naszym rankingu szukamy liderów opinii mających uznanie i wpływ na poglądy środowiska biznesowego w skali krajowej. Staramy się zbadać, kto kształtuje generalne postrzeganie przez biznes sytuacji ekonomicznej w Polsce i na świecie, kto inspiruje go do myślenia o najważniejszych wyzwaniach, pomaga dostrzec nowe fakty i zjawiska - wyjaśnia Zbigniew Gajewski, Partner w THINKTANK i autor rankingu.

Tegoroczny ranking nawiązuje do poprzednich edycji zrealizowanych przez ośrodek THINKTANK z Instytutem Monitorowania Mediów (IMM) w 2009, 2012 i 2019 r. Zestawienia osób, których słucha biznes w Polsce, zostały opracowane na podstawie metodologii inspirowanej Rankingiem najbardziej cenionych myślicieli biznesowych w USA Accenture Institute of Strategic Change.