Credit Agricole wspiera przedsiębiorców
Credit Agricole uruchomił pakiet wsparcia dla swoich klientów korporacyjnych, a także małych i średnich firm oraz przedsiębiorców rolnych, których finanse ucierpiały na skutek epidemii koronawirusa. Bank umożliwia m.in. odroczenie spłaty kredytów i ułatwia zdalne załatwianie spraw, bez konieczności odwiedzania placówek bankowych.
- Obecna sytuacja pokazuje, jak ważne w biznesie są niezawodność i transparentność. Naszych klientów korporacyjnych chcemy wspierać w tych nieprzewidzianych zdarzeniach, będąc dla nich zaufanym partnerem. Wsparcie dla przedsiębiorców jest receptą na sprawne utrzymanie gospodarki na poziomie pozwalającym zapewnić pracownikom i ich rodzinom dochody i spokój w okresie zastoju - mówi Philippe Enjalbal, wiceprezes zarządu Credit Agricole.
Wszyscy klienci korporacyjni (z wyjątkiem firm w upadłości/sanacji, restrukturyzacji i obniżonej zdolności kredytowej na koniec 2019 roku) mogą ubiegać się w Credit Agricole o odroczenie o 6 miesięcy spłaty kredytu amortyzowanego z ratami wymagalnymi w okresie do 30 czerwca. Klienci mogą również wnioskować o przedłużenie o 6 miesięcy umowy kredytu z terminem zapadalności w okresie do 30 czerwca.
Bank przypomina również, że klienci korporacyjni mają możliwość przesyłania w formie elektronicznej, za pośrednictwem serwisu CA24 Biznes, dowolnej dyspozycji z wykorzystaniem elektronicznego podpisu kwalifikowanego, dotyczącej m.in. rachunku bankowego czy przelewów. Dostępna jest także opcja przesyłania dyspozycji zmiany autoryzowanych wewnątrz CA24 Biznes uprawnień użytkowników. Klienci mogą również przesyłać elektronicznie zlecenia i wnioski z obszaru finansowania handlu poprzez moduł Trade Finance w CA24 Biznes, wystawiać e-gwarancje, a także wymieniać waluty na platformie FX CALL na atrakcyjnych warunkach cenowych.
Małe i średnie firmy oraz przedsiębiorcy rolni również mogą starać się w Credit Agricole o zawieszenie na 6 miesięcy spłaty części kapitałowej lub części odsetkowej raty oraz zawieszenie spłaty limitu dla kredytów w koncie, przy zachowaniu spłaty samych odsetek. Bank uruchomił zdalny proces odnowienia kredytu w koncie bez konieczności spotkania klienta z doradcą, a także zmodyfikował procesy związane z ustanawianiem zabezpieczeń, aby zaadoptować je do lokalnie mniejszej dostępności niektórych urzędów.
- To bardzo ważne, aby w tym niepewnym okresie dać przedsiębiorstwom poczucie stabilności. Obserwujemy uważnie sytuację na rynku, w kraju i na świecie. Dostosujemy nasze rozwiązania do potrzeb i możliwości klientów, przy jednoczesnym zapewnieniu im płynności i bezpieczeństwa finansów - podkreśla Damian Ragan, wiceprezes Credit Agricole.
Wspólnie z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, Credit Agricole oferuje dodatkowe zabezpieczenia dla firm, które z powodu epidemii koronawirusa znalazły się w trudnej sytuacji finansowej. Dla klientów korporacyjnych dostępne są zabezpieczenia oferowane w ramach Funduszu Gwarancji Płynnościowych, obejmujące niespłaconą kwotę kapitału kredytu, bez odsetek oraz kosztów związanych z udzielonym kredytem. Dla Klientów MŚP i AGRO, Bank wystąpił do BGK o nowy limit dla gwarancji de minimis, biznesMax i FGR, którymi przedsiębiorcy mogą zabezpieczać spłaty swoich kredytów do 80% kwoty wykorzystanego kredytu, bez dodatkowej prowizji. Bank pracuje także nad wdrożeniem wniosku o subwencje finansowe oferowane w ramach Tarczy Finansowej PFR dla Małych i Średnich Firm z mechanizmem kompensującym szkody związane z epidemią koronawirusa.