Zgubienie karty
(koszt wg stawki operatora) +48 71 354 90 09
Aktualności

CABP zwiększa bezpieczeństwo swojej aplikacji mobilnej

Credit Agricole Bank Polska uruchomił nową funkcjonalność swojej aplikacji mobilnej CA24Mobile, która zwiększy bezpieczeństwo operacji wykonywanych w tym serwisie. Aplikacja sprawdzi, czy urządzenie mobilne klienta nie zostało zainfekowane złośliwym oprogramowaniem, które mogłoby doprowadzić do nieautoryzowanej operacji.

To pierwsze tego typu rozwiązanie na polskim rynku. W przypadku wykrycia złośliwego oprogramowania na urządzeniu mobilnym klienta wyświetli się komunikat o wykryciu i podaniu nazwy aplikacji zagrażającej bezpieczeństwu rachunku klienta. Dopiero po usunięciu złośliwego oprogramowania z urządzenia i ponownym aktywowaniu CA24 Mobile, klient będzie mógł ponownie skorzystać z aplikacji. Nowa funkcjonalność dotyczy urządzeń mobilnych z systemem Android.

- Bezpieczeństwo środków naszych klientów i ich danych to dla nas kwestia priorytetowa. Dlatego dodaliśmy do aplikacji CA24 Mobile funkcjonalność, która pomoże wykryć złośliwe oprogramowanie na urządzeniu mobilnym. To pozwoli na znaczące ograniczenie przypadków kradzieży metodą "malware", czyli przy pomocy nieautoryzowanego transferu środków z konta klienta na konto złodzieja - wyjaśnia Beata Mikołajczak, dyrektor Biura Ryzyka Operacyjnego i Stałej Kontroli w banku Credit Agricole.

Jak to działa?

  1. Podczas logowania klienta do aplikacji CA24 Mobile następuje sprawdzenie czy na telefonie klienta jest zainstalowane złośliwe oprogramowanie.
  2. Jeśli takie oprogramowanie występuje, klient nie zaloguje się do CA24 Mobile. Aplikacja wyświetli na ekranie urządzenia klienta komunikat z nazwą złośliwego oprogramowania, które zostało wykryte. Aplikacja automatycznie się dezaktywuje i z listy zaufanych urządzeń usunięte zostaje zainfekowane urządzenie.
  3. Bez usunięcia złośliwego oprogramowania klient będzie mógł ponownie aktywować aplikację, ale podczas logowania powtórzy się sytuacja opisana w punkcie 2. Sytuacja będzie występować dopóki klient nie usunie z telefonu złośliwego oprogramowania.
  4. Po skutecznym usunięciu złośliwego oprogramowania do zalogowania się na CA24Moblie, klient będzie musiał ponownie aktywować aplikacje (czyli wprowadzić identyfikator i klucz używany do logowania w bankowości internetowej CA24; ustawić hasło mobilne oraz PIN; zatwierdzić aktywację, podając hasło SMS lub klucz ze wskazaniem tokena).

Aplikacja CA24 Mobile została udostępniona klientom CABP w kwietniu 2016 r. Jest to jedna z najlepiej ocenianych przez klientów aplikacji bankowych w Polsce. Obecnie korzysta z niej ponad 100 tys. aktywnych użytkowników (jedna trzecia z nich to użytkownicy Mobile-only). Od początku 2018 r. za jej pośrednictwem wykonanych zostało ponad 2,1 mln operacji bankowych, głównie przelewów środków do innego banku.