Zgubienie karty
(koszt wg stawki operatora) +48 71 354 90 09
Aktualności

Nowe zagrożenie w bankowości internetowej - wykradanie danych

Szanowni Państwo,

w trosce o Państwa bezpieczeństwo, prosimy o zwrócenie uwagi na nowe zagrożenia dla klientów bankowości internetowej. Podkreślamy, że zagrożenia te dotyczą bezpośrednio klientów , a nie systemów bankowych.

Jednym z zagrożeń jest niebezpieczne oprogramowanie instalujące się na komputerze klienta, które w pierwszym kroku pozyskuje Państwa dane logowania do bankowości internetowej (login i hasło). Następnie, po nieuprawnionym zalogowaniu do systemu, następuje próba zdefiniowania nowego odbiorcy zaufanego, do czego niezbędne jest hasło jednorazowe odczytane z tokena lub wiadomości SMS. W celu wyłudzenia takiego kodu przestępcy prezentują na ekranie fałszywy komunikat, z informacją o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, przygotowany w taki sposób, jakby wymagał potwierdzenia hasłem jednorazowym.
Spreparowany komunikat jest elementem złośliwego oprogramowania, a podane hasło jednorazowe ma posłużyć przestępcom do wyprowadzenia środków klienta.

Przypominamy:

Jeżeli zauważyli Państwo podobną sytuację przy logowaniu lub w trakcie sesji z bankowością internetową prosimy, aby nie podawać żądanych przez przestępców kodów i nie kontynuować operacji. Takie objawy mogą świadczyć o zarażeniu Państwa komputera wirusem. W szczególności prosimy nie wykonywać kolejnych prób zalogowania.

Osoby, które spotkały się z opisanym wyżej zachowaniem swojego komputera, powinny:

Zachęcamy Państwa do zapoznania się ze wszystkimi zasadami bezpiecznej bankowości elektronicznej .

W przypadku jakichkolwiek wątpliwości lub pytań prosimy o kontakt z serwisem telefonicznym CA 24 - 19 019 z zagranicy i z komórek +48 71 35 49 009.