Zdajemy sobie sprawę, że wszelkie rozliczenia z kontrahentami (krajowe i zagraniczne) to codzienność każdego przedsiębiorstwa - w Credit Agricole dbamy aby te rutynowe działania przebiegały sprawnie i nie wiązały się z wysokimi kosztami.
Do prowadzenia rozliczeń oferujemy nowoczesny system bankowości elektronicznej CA24 Biznes. To doskonałe narzędzie pozwala na bezpieczne i efektywne zarządzanie środkami pieniężnymi oraz jest dogodnym środkiem łączności Klienta z Bankiem. Naszym Klientom gwarantujemy atrakcyjne ceny transakcji bezgotówkowych.
Przelewy krajowe realizujemy na podstawie otrzymywanych od Klienta dyspozycji elektronicznych, za pośrednictwem systemów ELIXIR i SORBNET. Nasza oferta obejmuje możliwość realizowania przelewów skonsolidowanych oraz przelewów ExpressElixir do kwoty 100 tys. PLN.
Zarządzanie rozliczeniami z kontrahentami zagranicznymi przedsiębiorstwa może być prostsze dzięki możliwości zdefiniowania priorytetów płatności międzynarodowych poprzez wybór właściwego trybu ich realizacji:
- Przelew SWIFT - 3 tryby: standardowy, pilny, ekspresowy dla walut EUR, GBP, CHF, HUF, CZK, DKK, NOK, SEK, RON i USD
W przypadku przelewu realizowanego z rachunku w walucie kraju EOG do kraju EOG, dostępna jest tylko opcja kosztowa SHA. Tryb standardowy nie jest dostępny. W pozostałych przypadkach przelew realizowany jest z opcją kosztową BEN / OUR / SHA. - Polecenie przelewu SEPA - 1 tryb: pilny
Dzięki usłudze cash pooling można zarządzać płynnością finansową w ramach spółek należących do jednej grupy kapitałowej. Usługa pozwala optymalizować dochody na poziomie grupy oraz obniżać koszty odsetkowe. Dzięki temu grupa kapitałowa zyskuje silniejszą pozycję negocjacyjną i wyższą wiarygodność kredytową.
Usługa konsolidacji sald (zerobalancing) polega na optymalnym zarządzaniu saldami rachunków bieżących i pomocniczych poprzez automatyczne przeksięgowywanie sald tych rachunków na wybrany przez Klienta rachunek. Usługa skierowana jest do Klientów, którzy posiadają w Banku wiele rachunków w tej samej walucie. Korzyścią dla Klienta jest możliwość automatycznego pokrywania salda debetowego na rachunku bankowym środkami zgromadzonymi na innych rachunkach.
Poprzez komunikat MT101 można dokonywać zleceń przelewów z zagranicy i zarządzać rachunkami przedsiębiorstwa bez potrzeby ustanawiania dodatkowych pełnomocnictw czy konieczności podróży. Usługa jest doskonałym rozwiązaniem dla dużych przedsiębiorstw, których oddziały lub podmioty zależne zlokalizowane są w różnych krajach.
Polecenie zapłaty umożliwia przedsiębiorstwom kontrolowanie wpływów poprzez ściąganie stałych, powtarzających się należności, co pozwala na uniknięcie opóźnień w ich otrzymywaniu. Usługa jest idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorstw posiadających wielu odbiorców, którzy dokonują regularnych wpłat. Dla Klientów będących płatnikami usługa jest korzystna ze względu na możliwość automatycznego i terminowego realizowania zobowiązań wobec dostawców.
Naszym Klientom oferujemy możliwość rozliczenia czeków otrzymanych od kontrahentów krajowych i zagranicznych. Przedsiębiorstwa rozliczające transakcje w handlu zagranicznym, zamiast gotówką, mogą regulować swoje zobowiązania za pomocą czeków bankierskich, które również wystawiamy.
Usługa identyfikacji płatności masowych umożliwia jednoznaczną identyfikację płatnika dzięki oparciu jej o wirtualne numery rachunków przypisane do poszczególnych płatników naszego Klienta. Klient może otrzymywać szczegółowe raporty zawierające informacje o pojedynczych płatnościach uznaniowych wpływających na rachunki Klienta w naszym Banku. Usługa przeznaczona jest dla przedsiębiorców posiadających masowych odbiorców swoich produktów i usług.