Wymagania techniczne

System OPTIM CLIC może zostać zainstalowany na każdym komputerze osobistym wyposażonym w:

  • wolny port szeregowy COM lub USB (do zainstalowania czytnika kart chipowych)
  • system operacyjny Windows XP/Vista/Windows 7
  • przeglądarkę internetową Internet Explorer 7.0, 8.0 i 9.0
  • połączenie z Internetem

Bezpieczeństwo

Dla bezpiecznego korzystania z systemu OPTIM CLIC niezbędne jest przestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa:

  • dbałość użytkownika o poufność identyfikatora i hasła,
  • niereagowanie na emaile zachęcające do ujawnienia poufnych danych,
  • zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku korzystania z systemu poza biurem.

Bezpieczne korzystanie z usług bankowych przez Internet

  1. Nie należy nikomu ujawniać swojego identyfikatora do systemu/ karty chipowej oraz hasła dostępu, ani w żadnej formie zapisywać swoich haseł.
  2. Zalecamy okresową zmianę hasła do systemu (np. co 30 dni).
  3. Dane niezbędne do uzyskania dostępu i korzystania z usług bankowych poprzez system (OPTIM CLIC - hasło) można podać wyłącznie na stronie logowania systemu.
  4. Jedynym prawidłowym adresem usług bankowych Credit Agricole świadczonych przez Internet, jest:
  5. Potwierdzeniem nawiązania bezpiecznego połączenia jest charakterystyczne dla danej przeglądarki oznaczenie - ikona kłódki na dole ekranu przeglądarki, w pasku stanu (lub pasku adresu) oraz niezmiennie - adres strony, który rozpoczyna się od https://optimclic.credit-agricole.pl
  6. Kończąc pracę w systemie OPTIM CLIC należy skorzystać z przycisku Zamknij. Następnie należy zamknąć przeglądarkę.
  7. Należy zachować szczególną ostrożność w przypadku korzystania z usług bankowości internetowej poza biurem.
  8. Nigdy nie należy odpowiadać na wiadomości mailowe, których nadawcy proszą o ujawnienie czy zweryfikowanie danych osobowych lub przedsiębiorstwa oraz poufnych informacji, takich jak: identyfikator i hasło konta internetowego, numer konta, telekod, numer pin do karty płatniczej/kredytowej czy też sam numer karty. Zapewniamy, że Credit Agricole Bank Polska S.A. nigdy nie wysyła tego typu wiadomości. Wiadomość taką należy zignorować, a fakt otrzymania wiadomości zgłosić do Banku, dzwoniąc do swojego doradcy lub do Centrum Kontaktu: 801 706 550, 71 799 71 49.
  9. Credit Agricole Bank Polska S.A. nigdy nie wysyła wiadomości mailowych, w których linki/odnośniki prowadzą bezpośrednio do stron z oknem logowania do transakcyjnego systemu bankowego; taką wiadomość należy zignorować, a fakt otrzymania wiadomości zgłosić do Banku, dzwoniąc do swojego doradcy lub do Centrum Kontaktu: 801 706 550, 71 799 71 49.
  10. Zaleca się nie korzystać w trakcie sesji z systemu OPTIM CLIC z innych stron www.

Zabezpieczenia systemu transakcyjnego OPTIM CLIC

System Bankowości Internetowej zapewnia:

  1. Identyfikację użytkownika za pomocą dwóch różnych elementów:
    • indywidualnej karty chipowej,
    • prywatnego hasła dostępu.
  2. Autoryzację zleceń finansowych Klienta indywidualnym podpisem elektronicznym.
  3. Możliwość nałożenia wymogu autoryzacji łącznej zleceń
  4. Blokadę karty po nieautoryzowanej próbie zastosowania
  5. Rejestr zdarzeń w systemie.
© 2016 Credit Agricole Bank Polska S.A. Wszelkie prawa zastrzeżone.